Hjälp snälla – vid upplåsning

Front page Forums iPhone i Sverige Allt om iPhone Upplåsning och jailbreak Hjälp snälla – vid upplåsning

Viewing 15 posts - 1 through 15 (of 15 total)
  • Author
    Member
    Post count: 43

jag har jailbreakat min TRE låsta iphone 3gs och allt gick bra. Jag kan ha mitt Comviq sim kort i och telefonen funkar perfekt..nästan.det står no service och det går inte att skicka/ta emot meddelanden/samtal. När jag kopplar telefonen till itunes så står det

Only compatible SIM cards from a supported Carrier may be used to activate iPhone.
    Please insert the SIM card that came with your iPhone or visit supported Carrier’s store
    to receive a replacement SIM card.

(när jag ahr comviq kortet i och kollar i inställningar på operatör så står det 3 (TRE) )

Hur fixar man detta?…
    tack på förhand

muffins
    Member
    Post count: 1906

@jag11 88395 wrote:

jag har jailbreakat min TRE låsta iphone 3gs och allt gick bra. Jag kan ha mitt Comviq sim kort i och telefonen funkar perfekt..nästan.det står no service och det går inte att skicka/ta emot meddelanden/samtal. När jag kopplar telefonen till itunes så står det

Only compatible SIM cards from a supported Carrier may be used to activate iPhone.
    Please insert the SIM card that came with your iPhone or visit supported Carrier’s store
    to receive a replacement SIM card.

(när jag ahr comviq kortet i och kollar i inställningar på operatör så står det 3 (TRE) )

Hur fixar man detta?…
    tack på förhand

Du måste installera ultrasn0w efter du har jailbreakat.
    Och Ultrasn0w måste vara kompatibelt med ditt nuvarande baseband, eller “sno” iPad’s baseband.

jag11
    Member

@muffins 88396 wrote:

Du måste installera ultrasn0w efter du har jailbreakat.
    Och Ultrasn0w måste vara kompatibelt med ditt nuvarande baseband, eller “sno” iPad’s baseband.

Jag har baseband 05.15.04 . Funkar det? Vad gör jag nu?

muffins
    Member

@jag11 88398 wrote:

Jag har baseband 05.15.04 . Funkar det? Vad gör jag nu?

Det basebandet är inte kompatibelt med ultrasn0w.
    Du får helt enkelt “sno” ipad’s baseband istället för att ha möjligheten att låsa upp, eller om det gått över 1 år sedan inköpsdatumet så kan du gå in hos den operatör som den är köpt hos här i Sverige och be om upplåsning mot en kostnad på 300-350 SEK.

jag11
    Member

@muffins 88400 wrote:

Det basebandet är inte kompatibelt med ultrasn0w.
    Du får helt enkelt “sno” ipad’s baseband istället för att ha möjligheten att låsa upp, eller om det gått över 1 år sedan inköpsdatumet så kan du gå in hos den operatör som den är köpt hos här i Sverige och be om upplåsning mot en kostnad på 300-350 SEK.

Okej. Hur gör man för att sno ipad’s baseband och vad innebär det egentligen?

muffins
    Member

@jag11 88401 wrote:

Okej. Hur gör man för att sno ipad’s baseband och vad innebär det egentligen?

Att du tar iPad’s baseband (som fortfarande innehåller ett hål som ultrasn0w kan utnyttjas.

Testa på exempelvis PwnageTool eller Redsn0w, där har du möjligheten att klicka i att den ska sno iPad’s baseband.

jag11
    Member

@muffins 88402 wrote:

Att du tar iPad’s baseband (som fortfarande innehåller ett hål som ultrasn0w kan utnyttjas.

Testa på exempelvis PwnageTool eller Redsn0w, där har du möjligheten att klicka i att den ska sno iPad’s baseband.

Okej men då måste jag ta bort jailbreaken före jag gör det va? Försökte återställa telefonen förut men då ville iTunes uppdatera till en nyare version tror jag vilket jag inte gjorde för jag har hört att det inte går att jailbreaka om man gör det, eller har jag fel?

muffins
    Member

@jag11 88403 wrote:

Okej men då måste jag ta bort jailbreaken före jag gör det va? Försökte återställa telefonen förut men då ville iTunes uppdatera till en nyare version tror jag vilket jag inte gjorde för jag har hört att det inte går att jailbreaka om man gör det, eller har jag fel?

Nej du måste inte ta bort ditt nuvarande jailbreak.

jag11
    Member

@muffins 88404 wrote:

Nej du måste inte ta bort ditt nuvarande jailbreak.

Och redsnow funkar till iphone 3gs v 4.2.1 ? ..
    (https://www.iphoneinfo.se/forum/upplasning-och-jailbreak/9890-%5Bguide%5D-jailbreaka-iphone-3g-ios-4-1-ipt2g-med-redsn0w.html)

muffins
    Member

Ja du ska ju bara ha iPad’s baseband så… Dessutom har du ju redan telefonen jailbreakad 😉

jag11
    Member

Okej jag fixade ipad’s baseband och har precis fixat klart med ultrasn0w så nu funkar det. tack så mycket för din hjälp

Pinsam fråga….Hur får man install.app(en) ? :$

muffins
    Member

@jag11 88427 wrote:

Okej jag fixade ipad’s baseband och har precis fixat klart med ultrasn0w så nu funkar det. tack så mycket för din hjälp

Den pinsamma frågan kan jag inte svara på, då det bryter mot reglerna i detta forum. Härligt att det löste sig med iPad’s baseband för dig 🙂

Mcaan
    Member
    Post count: 67

Jag har samma problem.. Jag hade samma baseband som han men jag har nu en iPhone 3G istället för 3GS. Jag uppdatera till iPad baseband men detta fungerar fortfarande inte..Det står bara “Ingen Service”

Snälla hjälp.

muffins
    Member

@mcaan 88435 wrote:

Jag har samma problem.. Jag hade samma baseband som han men jag har nu en iPhone 3G istället för 3GS. Jag uppdatera till iPad baseband men detta fungerar fortfarande inte..Det står bara “Ingen Service”

Snälla hjälp.

1. Avinstallera Ultrasn0w
    2. Starta om enheten
    3. Installera Cydia igen
    4. Starta om enheten
    5. Testa nu om du fick bättre resultat.

Mcaan
    Member
    Post count: 67

@muffins 88446 wrote:

1. Avinstallera Ultrasn0w
    2. Starta om enheten
    3. Installera Cydia igen
    4. Starta om enheten
    5. Testa nu om du fick bättre resultat.

Jag löste problemet med iPhone 3G. Jag behövde bara aktivera 3G så kunde den hitta simkortet, men det fungerar inte att hitta simkortet utan att aktivera 3G.. :confused:

Jag har dock större problem med min iPhone 3GS och jag har installerat om Ultrasn0w flera gånger och startar om enheten flera gånger.
    Här är tråden om du har lust och ta en titt:
    https://www.iphoneinfo.se/forum/upplasning-och-jailbreak/11233-aer-denna-iphone-satellit-spaerrad.html

Viewing 15 posts - 1 through 15 (of 15 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.