Hjälp ! Spärrad 3gs 16gb , vad göra?

Front page Forums iPhone i Sverige Allt om iPhone Upplåsning och jailbreak Hjälp ! Spärrad 3gs 16gb , vad göra?

Viewing 11 posts - 1 through 11 (of 11 total)
  • Author
    Member
    Post count: 6

Tjena!

Köpte en ny(inplastad) Iphone på Blocket som är låst till 3.
    Då jag använder 3 i dagsläget . Fick med orginalkvitto från butik(Phonehouse)
    Och självklart kollade jag att det var samma IMEI nr på kvittot som på Telefonen och betalade ej något underpris . Allt verkar stämma men telefonen slutar fungera eft ca 1-2 veckor ,kontaktar 3 och dom säger att telefonen är köpt med falsk leg i butik och där med spärrad . Dom begär in kvittopolisanmälan av mig vilket jag skickar in , men idag fick jag beskedet att dom inte tänker låsa upp den :eek:.
    Är den bara spärrad hos dom? Går den att “låsa upp”?
    Tacksam för svar
    Timmy

steffeiphone
    Participant
    Post count: 799

@timmysthlm 62702 wrote:

Tjena!

Köpte en ny(inplastad) Iphone på Blocket som är låst till 3.
    Då jag använder 3 i dagsläget . Fick med orginalkvitto från butik(Phonehouse)
    Och självklart kollade jag att det var samma IMEI nr på kvittot som på Telefonen och betalade ej något underpris . Allt verkar stämma men telefonen slutar fungera eft ca 1-2 veckor ,kontaktar 3 och dom säger att telefonen är köpt med falsk leg i butik och där med spärrad . Dom begär in kvittopolisanmälan av mig vilket jag skickar in , men idag fick jag beskedet att dom inte tänker låsa upp den :eek:.
    Är den bara spärrad hos dom? Går den att “låsa upp”?
    Tacksam för svar
    Timmy

Den går tyvärr inte att låsa upp, surt!
    Försök gå vidare med polisen, annars har du en jäkla dyr ipod toouch 🙁

Timmysthlm
    Member

Riktigt surt! haha dyr iphod blidde det, går fortfarande att surfa o sms:a med den

Ponyboy
    Member
    Post count: 2331

Sjukt, trodde inte de kunde göra så här. Den enda som blir drabbad här är ju du, inte tjuven. Det måste finnas nåt du kan göra för du har inte gjort nåt fel i det fallet, du har ju fått ett riktig kvitto och när du köpte den så var den inte anmält stulen så du kunde inte ens ta reda på det om du ville. Vet inte hur det funkar med försäkring i såna här fall men du borde kolla upp det.

Freebo
    Member
    Post count: 4365

vansinne

Bmode
    Member
    Post count: 201

@timmysthlm 62710 wrote:

Riktigt surt! haha dyr iphod blidde det, går fortfarande att surfa o sms:a med den

hur kan du fortfarande sms:a med en spärrad telefon ?
    trodde bara att ipoden skulle fungera på en “död” iphone. och wifi såklart

Timmysthlm
    Member

@ponyboy 62713 wrote:

Sjukt, trodde inte de kunde göra så här. Den enda som blir drabbad här är ju du, inte tjuven. Det måste finnas nåt du kan göra för du har inte gjort nåt fel i det fallet, du har ju fått ett riktig kvitto och när du köpte den så var den inte anmält stulen så du kunde inte ens ta reda på det om du ville. Vet inte hur det funkar med försäkring i såna här fall men du borde kolla upp det.

Trodde inte jag heller , har org kvitto , kvitto mellan säljare o mig samt att jag tog reg.nr på bil han åkte i just för att slippa ev problem ,men det hjälper tydligen inte ,ska kolla me bolaget .

Timmysthlm
    Member

Inte en aning om varför det funkar o sms:a o surfa på den ,nån kanske har nån idé ?

invent
    Member
    Post count: 4

samma sak har hänt mig… Jag lovar att de var samma person…
    Finns det inte nått sätt? går de inte att jailbreaka den så att de funkar?

Miche
    Participant
    Post count: 358

Det hjälper fortfarande inte att kolla upp kvitto eller så att imei numret stämmer mot kvitto/telefon. Är det köpt på falskt/en annans kredit kort så ser ju allt ut att stämma jättebra oavsett.

Det enda man kan göra är att man ser till att telefonen är köpt kontant med kvitto eller att kredit kortet som det är köpt med stämmer överrens med säljarens leg. Annars blir man tyvärr rökt.

Tråkigt att folk inte söker efter hur man ska skydda sig mot sånt här innan man hinner bli lurad… Hoppas också att det inte blir fler som drabbas och tror att dom går säkra med att kolla imei när dom köper luren.

Hur som helst så hade vad någon annan sa, en poäng med att du inte kunde kolla att luren var stulen då den inte var anmäld stulen just när du köpte den och bör därför kunna få ut en ny på något sätt. Med tanke på att du inte hade en ärlig chans att ens kolla detta. Men då får du ju också påstå att du kollade upp detta när du köpte luren annars så lär dom inte bry sig om ditt fall direkt.

Wester
    Member
    Post count: 200

om du har regnumret, smsa det till 72503. Kostar 3 kronor men du får lite info vad det är för bil samt ägarens namn. Visst han kanske inte äger bilen han körde men det kan ju hjälpa…….

Viewing 11 posts - 1 through 11 (of 11 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.