Har sedan 1 år iPhone 3g 16 gb, ej jailbreakad. Allt har fungerat tills nu. Igår eftermiddag ser jag att telefonen hängt sig. Apple symbolen visat i displayen omväxlande med svart bild (ser ut som om den stänger ner), detta går i intervall om ca 5-10 sekunder omväxlande svart/omväxlande äpplet. Den enda kontakt jag får med telefonen är om jag håller in home och sleepknappen samtidigt ett längre tag, då slår den av sig men går inte att slå på igen.
När jag kopplar den till datorn vaknar telefonen upp och gör då en vanlig synkning utan felmeddelanden. Kan använda telefonen som vanligt tills att skärmsläckaren går på, då hänger den sig igen. Kan dock inte stänga av telefonen med sleepknappen, men verkar helt död. Har provat att göra en återställning i iTunes och använde säkerhetskopian därefter. Det gjorde ingen skillnad. Har försökt att sätta telefonen i återställningsläge manuellt, men lyckas inte.
Har nu stängt av skärmsläckaren och då då fungerar telefonen helt som vanligt förutom att jag som sagt inte kan stänga av den. Det funkar väl, men kommer dra trist mycket ström.
Jag uppdaterade igår till 3.1 när jag fick igång den, men det gjorde ingen skillnad.
Är det någon som har en aning om hur jag kan gå vidare?? Vill helst inte skicka till Telia och vara utan telefonen i onödan.