Front page › Forums › iPhone i Sverige › Allt om iPhone › Upplåsning och jailbreak › Hjälp! "the sim card in this iphone does not appear to be supported" vid uppgradering
-
AuthorPosts
-
Hej!
Har fått en jailbreakad telefon som jag nu för första gången skulle uppgradera. Först fick jag felkod 3194 vid återställningen i itunes vilket jag till slut löste men nu när telefonen är återställd uppkom nästa felkod. “the sim card in this iphone does not appear to be supported” och det går endast att ringa nödsamtal med den, någon som vet vad jag kan göra? Jag har en 3GS 32G telefon, itunes 10 på min dator och använde mig av vid iPhone2,1_4.0.1_8A306_Restore.ipsw vid uppgraderingen.
Tacksam för alla tips!
När du uppgraderade så försvann jailbreaket och upplåsningen på telefonen.
Och telefonen är låst till ett visst bolag. Ex. telia, At&t, tele2 eller dyl.
Nu krävs det att du låser upp telefonen igen.@dex 79137 wrote:
Hej!
Har fått en jailbreakad telefon som jag nu för första gången skulle uppgradera. Först fick jag felkod 3194 vid återställningen i itunes vilket jag till slut löste men nu när telefonen är återställd uppkom nästa felkod. “the sim card in this iphone does not appear to be supported” och det går endast att ringa nödsamtal med den, någon som vet vad jag kan göra? Jag har en 3GS 32G telefon, itunes 10 på min dator och använde mig av vid iPhone2,1_4.0.1_8A306_Restore.ipsw vid uppgraderingen.
Tacksam för alla tips!
Först måste du aktivera telefonen med det kort telefon är låst till sen kan du följa guiden, till sist kör du ultrsn0w och låser upp den.
Lycka till.
https://www.iphoneinfo.se/forum/upplasning-och-jailbreak/8798-%5Bguide%5D-jailbreaka-alla-4-0-4-0-1-iphones.html@roffe68 79139 wrote:
Detta kommer inte att fungera då h*n inte ens kommer in i iPhonen. H*n kan inte komma in på jailbreakme.com
Om du inte vet vilken operatör telefonen är låst till , eller inte har tillgång till detta kort, kan du alltid köpa ett aktiveringskort och aktivera telefonen med den.
@iPhoneReservdelar.se 79142 wrote:
Om du inte vet vilken operatör telefonen är låst till , eller inte har tillgång till detta kort, kan du alltid köpa ett aktiveringskort och aktivera telefonen med den.
Kan man köpa detta kort på Apple butik?
Tar bort länken då auktionen är avslutad. /Steffeiphone
@donmaz 79144 wrote:
Kan man köpa detta kort på Apple butik?
Nej tyvärr.
Vi har dessa, de kom i lager idag.
Aktiveringskort för iPhone@iPhoneReservdelar.se 79171 wrote:
Nej tyvärr.
Vi har dessa, de kom i lager idag.
Aktiveringskort för iPhoneHar ni till 2g med?
Det är samma kort till 2g och 3g det är bara i4 som har microsim
-
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.