Hjälp! "the sim card in this iphone does not appear to be supported" vid uppgradering

Front page Forums iPhone i Sverige Allt om iPhone Upplåsning och jailbreak Hjälp! "the sim card in this iphone does not appear to be supported" vid uppgradering

Viewing 10 posts - 1 through 10 (of 10 total)
  • Author
    Member
    Post count: 1

Hej!

Har fått en jailbreakad telefon som jag nu för första gången skulle uppgradera. Först fick jag felkod 3194 vid återställningen i itunes vilket jag till slut löste men nu när telefonen är återställd uppkom nästa felkod. “the sim card in this iphone does not appear to be supported” och det går endast att ringa nödsamtal med den, någon som vet vad jag kan göra? Jag har en 3GS 32G telefon, itunes 10 på min dator och använde mig av vid iPhone2,1_4.0.1_8A306_Restore.ipsw vid uppgraderingen.

Tacksam för alla tips!

imported_iAsh
    Member
    Post count: 647

När du uppgraderade så försvann jailbreaket och upplåsningen på telefonen.
    Och telefonen är låst till ett visst bolag. Ex. telia, At&t, tele2 eller dyl.
    Nu krävs det att du låser upp telefonen igen.

roffe68
    Member
    Post count: 20

@dex 79137 wrote:

Hej!

Har fått en jailbreakad telefon som jag nu för första gången skulle uppgradera. Först fick jag felkod 3194 vid återställningen i itunes vilket jag till slut löste men nu när telefonen är återställd uppkom nästa felkod. “the sim card in this iphone does not appear to be supported” och det går endast att ringa nödsamtal med den, någon som vet vad jag kan göra? Jag har en 3GS 32G telefon, itunes 10 på min dator och använde mig av vid iPhone2,1_4.0.1_8A306_Restore.ipsw vid uppgraderingen.

Tacksam för alla tips!

Först måste du aktivera telefonen med det kort telefon är låst till sen kan du följa guiden, till sist kör du ultrsn0w och låser upp den.
    Lycka till.
    https://www.iphoneinfo.se/forum/upplasning-och-jailbreak/8798-%5Bguide%5D-jailbreaka-alla-4-0-4-0-1-iphones.html

imported_iAsh
    Member
    Post count: 647

@roffe68 79139 wrote:

https://www.iphoneinfo.se/forum/upplasning-och-jailbreak/8798-%5Bguide%5D-jailbreaka-alla-4-0-4-0-1-iphones.html

Detta kommer inte att fungera då h*n inte ens kommer in i iPhonen. H*n kan inte komma in på jailbreakme.com

iPhoneReservdelar.se
    Member
    Post count: 1619

Om du inte vet vilken operatör telefonen är låst till , eller inte har tillgång till detta kort, kan du alltid köpa ett aktiveringskort och aktivera telefonen med den.

DonMaz
    Member
    Post count: 7

@iPhoneReservdelar.se 79142 wrote:

Om du inte vet vilken operatör telefonen är låst till , eller inte har tillgång till detta kort, kan du alltid köpa ett aktiveringskort och aktivera telefonen med den.

Kan man köpa detta kort på Apple butik?

hocki
    Member
    Post count: 5

Tradera.com-Startsidan

Tar bort länken då auktionen är avslutad. /Steffeiphone

iPhoneReservdelar.se
    Member

@donmaz 79144 wrote:

Kan man köpa detta kort på Apple butik?

Nej tyvärr.
    Vi har dessa, de kom i lager idag.
    Aktiveringskort för iPhone

DonMaz
    Member
    Post count: 7

@iPhoneReservdelar.se 79171 wrote:

Nej tyvärr.
    Vi har dessa, de kom i lager idag.
    Aktiveringskort för iPhone

Har ni till 2g med?

iPhoneReservdelar.se
    Member

Det är samma kort till 2g och 3g det är bara i4 som har microsim

Viewing 10 posts - 1 through 10 (of 10 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.