Hjälp till att göra forumet bättre! (konstruktiv kritik)

Front page Forums Övriga ämnen Hjälp till att göra forumet bättre! (konstruktiv kritik)

Viewing 50 posts - 1 through 50 (of 67 total)
  • Author
    Member
    Post count: 1973

Hej!

iPhoneinfo växer så det knakar i takt med att iPhone-intresset ökar, och för att försöka göra er forumvistelse så trevlig som möjligt vill vi veta hur vi kan göra forumet bättre.

Ni kan posta era förslag (konstruktiva förslag) här i tråden eller skicka mig ett PM 🙂

Tack.

Hälsningar
    iPhoneinfo-crew

mossarelli
    Member
    Post count: 1847

Jag har en mängd förslag på förbättringar. Kolla PM.

andlin
    Member
    Post count: 99

Mer FAQer. Ingen orkar att plöja igenom en tråd på 72 sidor för att kolla om ens fråga är besvarad innan. Sök funktionen är bra, men en FAQ är bättre.

Bra sida annars!

H3NR11K
    Member
    Post count: 1433

Kolla pm!

Kurtson
    Member
    Post count: 569

Du ska få lite idéer ikväll, frågan är hur mycket du kan designa om forumet, vill ha en lagom strypad version i iphonen

iPhoneinfo.se
    Member
    Post count: 1973

Tack för era förslag! Fortsätt skicka!

Kurtson: Det är inga problem, vi har erfarna kodare.

Ponyboy
    Member
    Post count: 2331

Jag skulle vilja se en RSS funktion. Helst en med där man kan välja själv från vilken forums avdelning eller från vilka trådar man ska få RSS feedback ifrån.

H3NR11K
    Member

@kurtson 54679 wrote:

Du ska få lite idéer ikväll, frågan är hur mycket du kan designa om forumet, vill ha en lagom strypad version i iphonen

Utan reklam <3

Freebo
    Member
    Post count: 4365

Jag önskar mig en uppdatering till 4.0.1
    Ett iPhoneoptimerat GUI
    En önskan att bara användare med > 5 posts tillåts starta egna trådar
    att trådar märkta ‘Viktiga’ hamnar överst i sökningsresultatet
    Att vi lägger Bozz, Ponyboy m.fl aktiva i en egen user-group som har Edit-access till FAQn
    Att vi gemensamt värvar ett par bloggare med inriktning på Apple/iPhone till siten så vi får lite fart på ruljansen.

iPhoneinfo.se skall äga alla siter. Mmmmkay?

mossarelli
    Member

@freebo 54705 wrote:

Jag önskar mig en uppdatering till 4.0.1
    Ett iPhoneoptimerat GUI
    En önskan att bara användare med > 5 posts tillåts starta egna trådar
    att trådar märkta ‘Viktiga’ hamnar överst i sökningsresultatet
    Att vi lägger Bozz, Ponyboy m.fl aktiva i en egen user-group som har Edit-access till FAQn
    Att vi gemensamt värvar ett par bloggare med inriktning på Apple/iPhone till siten så vi får lite fart på ruljansen.

iPhoneinfo.se skall äga alla siter. Mmmmkay?

Detta är vad jag älskar med forum. Jag är rätt sä blind på vad ett forum behöver, men det är där någon annan kliver in och kommer på fler lösningar.

fredda-79
    Member
    Post count: 181

Tycker Freebo kom med bra saker så jag håller med honom. Sen vet ju inte jag vilka som ni tycker är aktiva som ska vara med i en user-group. Ev sätta upp några kriterier där.?

brorzan
    Member
    Post count: 121

Det rör inte forumet så mycket, men det kanske är dags att ta bort julpyntet från framsidan?

mossarelli
    Member

@# brorzan 54751 wrote:

Det rör inte forumet så mycket, men det kanske är dags att ta bort julpyntet från framsidan?

Vi kan ha jul så länge snön ligger på marken. Men ja, Claus är nog hemma nu.

H3NR11K
    Member

Jag skrev i stil med att en stor FAQ, precis som freebo säger som kan redigeras av
    admin och kunniga medlemmar på forumet. De ska bli utvalda av Snook och alla dra andra admins på sidan. FAQ borde ligga under adressfältet. Typ byta ut sökknappen mot FAQ i och med att sök aldrig används.

Bra med freebos förslag på >5 post-trådskapare. Man(admins) ska kunna ta bort den rätten även om man har över 5 posts.

kenjon
    Member
    Post count: 64

Jag håller i princip med om 5-regeln, men tror inte det funkar. Det betyder att det blir en hel del hijacking av trådar… om någon kommer med en fråga, och han inte har rätt att skapa en ny tråd för den, så kommer han att skriva i en befintlig tråd. Och då “förstör” vi trådstrukturen.

Kurtson
    Member

Freebo tog med det mesta.
    Men jag vill även kunna välja bort onödig inläggsinfo, dvs sidfötter, extra användarinfo, bilder i sidfötterna m.m. som stör läsandet samt skapar för stort luftutrymme mellan texterna….
    Vill jag ha info om användarna går jag till deras profil.

Säger inte att vi skall göra om iphoneinfo till liknande denna site, men kolla in ett stripat forum som fungerar utmärkt.
    Daft Konferens

Jag vill ha möjligheten att få välja en css som är mer stripad.

Bloggare… nja, det beror på vad forumet har för inriktining, forum eller nyhetssite.
    Själv går jag direkt till länken nya inlägg from browsern , kikar adrig på förstasidan.

andlin
    Member
    Post count: 99

Öppna en avdelning för Ipad, eller en ny domän. Intresset för denna platta pryl kommer att öka stadigt…

H3NR11K
    Member

@andlin 54839 wrote:

Öppna en avdelning för Ipad, eller en ny domän. Intresset för denna platta pryl kommer att öka stadigt…

Då försvinner lixom hela iPhone forumet.. En ny domän visst men det känns onödigt tbh.. iPad är som en större iPhone och det lär vara samma saker som man kan göra med den..

mossarelli
    Member

@kurtson 54814 wrote:

Freebo tog med det mesta.
    Men jag vill även kunna välja bort onödig inläggsinfo, dvs sidfötter, extra användarinfo, bilder i sidfötterna m.m. som stör läsandet samt skapar för stort luftutrymme mellan texterna….
    Vill jag ha info om användarna går jag till deras profil.

Säger inte att vi skall göra om iphoneinfo till liknande denna site, men kolla in ett stripat forum som fungerar utmärkt.
    Daft Konferens

Jag vill ha möjligheten att få välja en css som är mer stripad.

Bloggare… nja, det beror på vad forumet har för inriktining, forum eller nyhetssite.
    Själv går jag direkt till länken nya inlägg from browsern , kikar adrig på förstasidan.

Detta du ser på forumet är en standard layout för forum. Tar vi bort mer blir det extra arbete för mods. Att se hur många posts folk har avgör vilken ålder någon har på ett forum, särskilt när dem ställer samma fråga igen i en ny tråd igen, igen och igen.
    Signaturen försvinner inte om inte majoriteten vill att den ska försvinna.

Freebo
    Member

OT raderas, håll er till ämnet

Kurtson
    Member

@mossarelli 54890 wrote:

Detta du ser på forumet är en standard layout för forum. Tar vi bort mer blir det extra arbete för mods. Att se hur många posts folk har avgör vilken ålder någon har på ett forum, särskilt när dem ställer samma fråga igen i en ny tråd igen, igen och igen.
    Signaturen försvinner inte om inte majoriteten vill att den ska försvinna.

Det är just standardlayouten som jag stör mig på, så förbannat trist och mycket onödigt runtom. Jag frågade om det fanns duktiga kodare och det gjorde det ju 😉

Jag tycker att man med hjälp av valfria css’r själv kan välja utseendet på ‘forat’

mossarelli
    Member

Och dem kan ändra css:n här, finns många som kan också. Vi får se vad iphoneinfo säger.

bozz
    Member
    Post count: 1199

Såg precis en mycket smart funktion på ett annat forum som jag tänker mig kunna passa här, och vara till stor hjälp.

Längst ner i varje tråd finns en liten ruta/lista (ser ut listan med alla trådar i forumet), den här listan radar upp “Liknande ämnen”, alltså trådar med samma rubrik/innehåll.
    Hänger ni med? svårt att förklara… :S

Kort sagt, en lista med liknande ämnen längst ner i varje tråd.

Forumet som jag såg det i var ett vBullentin det också, så det borde väl funka?

Freebo
    Member

Bozz, skön plugin. Jag ska söka runt lite och se om det är något vi kan implementera

Mardin
    Member
    Post count: 80

En mobilversion av forumet alternativt en app?

Igår när jag tryckte på notifications(tror jag) så rullade det ner en meny. Men reklamen låg över denna meny.

Behålla reklamen, kan tänka mig att det bringar in en hel del pengar till forumet.

Ha någon rolig tävling alla kan vara med i, typ ren utlottning.

Göra en reklamfilm för iPhoneinfo.se? Kul grej och om den sprids kan det bringa in mer folk till sidan.

Ponyboy
    Member
    Post count: 2331

Vet att Freebo nämnde i en annan tråd att sökknappen var strulig när man surfar via iphone, kan inte hitta den tråden just nu så jag postar här.

Är nån fler som drabbats av att sökfunktionens undre halva hamnar under reklam bannern i IE, det har varit så i några veckor nu.
    Då jag använder avancerad sökning ofta så kan det vara väldigt irriterande.

Ja, jag använder IE så håna inte mig.. 😮

steffeiphone
    Participant
    Post count: 799

En App för iPhoneinfo skulle sitta fint! 😀

bozz
    Member

@freebo 57829 wrote:

Bozz, skön plugin. Jag ska söka runt lite och se om det är något vi kan implementera

hur gick det med detta Freebo? ^__^

Freebo
    Member

Jag har letat en hel del men inte hittat pluggen, kan du länka till ngn site som använder den? Det arbetas på en uppdatering till Vbulletin 4.0 så vi får se om jag hinner knåpa in något stort innan migreringen

bozz
    Member

you got mail!

Freebo
    Member

@bozz 57826 wrote:

Såg precis en mycket smart funktion på ett annat forum som jag tänker mig kunna passa här, och vara till stor hjälp.

Längst ner i varje tråd finns en liten ruta/lista (ser ut listan med alla trådar i forumet), den här listan radar upp “Liknande ämnen”, alltså trådar med samma rubrik/innehåll.
    Hänger ni med? svårt att förklara… :S

Kort sagt, en lista med liknande ämnen längst ner i varje tråd.

Forumet som jag såg det i var ett vBullentin det också, så det borde väl funka?

Tack för tipset Bozz, nu är det implementerat. Då det lastar ned servern en del så vill jag gärna ha feedback på om ni tycker forumet känns ovanligt segt 😉

bozz
    Member

@freebo 60456 wrote:

Tack för tipset Bozz, nu är det implementerat. Då det lastar ned servern en del så vill jag gärna ha feedback på om ni tycker forumet känns ovanligt segt 😉

Nice! 🙂

Går inte segare hos mig iaf.

H3NR11K
    Member

Inte segt.. Men jag tycker reklamen ska vara under liknande ämne saken.. Borde liggar vid “snabbsvar” eftersom att man knappt ser den nu..

Freebo
    Member

AdBlock…=)

ssnd
    Member
    Post count: 194

Vet att det skrivits tidigare i tråden, men jag slänger iväg en post jag också för att skapa mer Opinion för det…

En app enkom för forumet vore kanon

Freebo
    Member

Apple tillåter inte längre appar av det slaget i AppStore, visst skulle “någon” kunna hacka ihop en app själv men vad skulle poängen vara? Vill du verkligen browsa forumet via en app?

H3NR11K
    Member

@ssnd 60529 wrote:

Vet att det skrivits tidigare i tråden, men jag slänger iväg en post jag också för att skapa mer Opinion för det…

En app enkom för forumet vore kanon

Bookmark + kirra egen ikon?

H3NR11K
    Member

@freebo 60526 wrote:

AdBlock…=)

Ett till skäl varför man har FF 😀

JmSevoro
    Member
    Post count: 22

Kan ni inte installera tapatalk så man kan surfa forumet via den appen?

Freebo
    Member

@jmsevoro 64850 wrote:

Kan ni inte installera tapatalk så man kan surfa forumet via den appen?

Det kommer, iaf för ForumRunner

imported_iAsh
    Member
    Post count: 647

Lägga till två “Programmerings”-delar i forumet?
    En för Cydia-apps och en för AppStore-applikationer.
    Vad jag vet finns det inte något svenskt forum för iPhone-programmering.

I have spoken!

/iA i blå tornet

raekaN
    Member
    Post count: 139

En liten grej bara, la märke till tidszonen längst ner på sidan när ja skummade igenom tråden här och Sverige ligger väl i GMT+1? och inte gmt+2 😛

Ontopic:
    iAsh’s förslag låter jävligt intressant! Hade vart kul me en sån del där folket kan dela med sig med program och tips vid programering av egna appar osv 🙂

Freebo
    Member

@iash 66893 wrote:

Lägga till två “Programmerings”-delar i forumet?
    En för Cydia-apps och en för AppStore-applikationer.
    Vad jag vet finns det inte något svenskt forum för iPhone-programmering.

I have spoken!

/iA i blå tornet

iAsh, bra idé. Implementeras ev. efter att jag snackat med moderatorerna

@raekan 66902 wrote:

En liten grej bara, la märke till tidszonen längst ner på sidan när ja skummade igenom tråden här och Sverige ligger väl i GMT+1? och inte gmt+2 😛

Ontopic:
    iAsh’s förslag låter jävligt intressant! Hade vart kul me en sån del där folket kan dela med sig med program och tips vid programering av egna appar osv 🙂

Sverige ligger i GMT+1 zonen ja, men om du tittar på klockslagen i forumet så stämmer de med din egen klocka. Jag vet faktiskt inte varför det står så men det fungerar…=)

imported_iAsh
    Member

@freebo 66909 wrote:

Tackar 🙂

mossarelli
    Member

@freebo 66909 wrote:

Sverige ligger i GMT+1 zonen ja, men om du tittar på klockslagen i forumet så stämmer de med din egen klocka. Jag vet faktiskt inte varför det står så men det fungerar…=)

Det är nog sommartid och vintertid som strular som vanligt.
    Kolla inställningarna på adminpanelen.

bozz
    Member

Twitter

Nästan alla stora iphonesidor har en egen twitter som de uppdaterar med nyheter osv. Detta lockar och håller kvar medlemmar tror jag.

Om jag får ok, skulle jag mycket gärna ordna en iphoneinfo-twitter. Men iom att vi inte har så många nyheter skulle jag kunna länka till andra sidors. (eller om vi får lite fart på nyhetsflödet, behöver inte vara långa, räcker ju med notiser. Kan även hjälpa till med det 🙂 )

Nå? får jag :D:D

Btw, hur många unika besökare har iphoneinfo per dag/vecka?

Freebo
    Member

@bozz 66938 wrote:

Twitter

Nästan alla stora iphonesidor har en egen twitter som de uppdaterar med nyheter osv. Detta lockar och håller kvar medlemmar tror jag.

Om jag får ok, skulle jag mycket gärna ordna en iphoneinfo-twitter. Men iom att vi inte har så många nyheter skulle jag kunna länka till andra sidors. (eller om vi får lite fart på nyhetsflödet, behöver inte vara långa, räcker ju med notiser. Kan även hjälpa till med det 🙂 )

Nå? får jag :D:D

Btw, hur många unika besökare har iphoneinfo per dag/vecka?

En god idé Bozz som bara håller om det är flera som delar på ansvaret att uppdatera flödet. Regga namnet och PMa mig login/lösen så delar jag ut det till moderatorerna. Jag ska se om det går att få in ett Twitterflöde på siten.

Freebo
    Member

Nu finns stöd för ForumRunner installerat på siten. Installera http://itunes.apple.com/us/app/forum-runner-vbulletin-forum/id362527234?mt=8 och sök efter iphoneinfo i appen. För er som är osäkra på om det fungerar bättre än Safari så kan jag med lätthet svara ja på den frågan!

imported_iAsh
    Member

@freebo 66964 wrote:

Nu finns stöd för ForumRunner installerat på siten. Installera Forum Runner – vBulletin Forum Reader for iPhone, iPod touch, and iPad on the iTunes App Store och sök efter iphoneinfo i appen. För er som är osäkra på om det fungerar bättre än Safari så kan jag med lätthet svara ja på den frågan!

Vackert!

/iA i blå tornet

imported_Thian
    Member
    Post count: 1020

@freebo 66964 wrote:

Nu finns stöd för ForumRunner installerat på siten. Installera Forum Runner – vBulletin Forum Reader for iPhone, iPod touch, and iPad on the iTunes App Store och sök efter iphoneinfo i appen. För er som är osäkra på om det fungerar bättre än Safari så kan jag med lätthet svara ja på den frågan!

Gott att det finns möjlighet att köra forumet i en app.
    Har provat det lite, funkar helt ok.

Viewing 50 posts - 1 through 50 (of 67 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.