Hjälp till att göra forumet bättre! (konstruktiv kritik)

Front page Forums Övriga ämnen Hjälp till att göra forumet bättre! (konstruktiv kritik)

Viewing 17 posts - 51 through 67 (of 67 total)
  • Author
    Posts
  • raekaN
    Member
    Post count: 139

    @freebo 66964 wrote:

    Nu finns stöd för ForumRunner installerat på siten. Installera Forum Runner – vBulletin Forum Reader for iPhone, iPod touch, and iPad on the iTunes App Store och sök efter iphoneinfo i appen. För er som är osäkra på om det fungerar bättre än Safari så kan jag med lätthet svara ja på den frågan!

    gillas mycket 🙂 lätt bättre än att köra i safari!

    Cophe
    Member
    Post count: 1079

    Tillåtelse att ta bort egenskapade trådar, även inlägg.

    mossarelli
    Member
    Post count: 1847

    BRA JOBBAT ALLA MED TWITTER OCH FORUMRUNNER!

    @xenomorph.se 66973 wrote:

    Tillåtelse att ta bort egenskapade trådar, även inlägg.

    Med tanke på paragraf 8 i våra regler så är det bra om vi moderater kan själva bedömma ett inläggs innehåll. Om ett inlägg raderas så försvinner det ifrån forumet och därför kan inte vi moderatorer bedömma om inlägget bryter mot några regler.

    Det hade varit roligt om jag kunde radera alla mina felparkeringar innan lapplisa kom och satte lappen i rutan. Jag hade varit rikare.

    Ponyboy
    Member
    Post count: 2331

    @mossarelli 66977 wrote:

    BRA JOBBAT ALLA MED TWITTER OCH FORUMRUNNER!

    Med tanke på paragraf 8 i våra regler så är det bra om vi moderater kan själva bedömma ett inläggs innehåll. Om ett inlägg raderas så försvinner det ifrån forumet och därför kan inte vi moderatorer bedömma om inlägget bryter mot några regler.

    Det hade varit roligt om jag kunde radera alla mina felparkeringar innan lapplisa kom och satte lappen i rutan. Jag hade varit rikare.

    Alla kan ju alltid redigera sina egna inlägg så det skulle inte göra nån stor skillnad, men jag är inte så förtjust i att radera/redigera gamla inlägg. Ångrar man ett inlägg så borde man istället skriva ett (Edit: inlägg) efteråt, annars kan inläggen som har kommit efteråt i tråden bli oförståeliga.

    Ponyboy
    Member
    Post count: 2331

    @freebo 66964 wrote:

    Nu finns stöd för ForumRunner installerat på siten. Installera Forum Runner – vBulletin Forum Reader for iPhone, iPod touch, and iPad on the iTunes App Store och sök efter iphoneinfo i appen. För er som är osäkra på om det fungerar bättre än Safari så kan jag med lätthet svara ja på den frågan!

    Snyggt jobbat, riktig grymt med ForumRunner! Det enda som fattas nu är en iphoneinfo ikon i applikationen. Nån som har snygg ikon. 🙂

    Freebo
    Member
    Post count: 4365

    @ponyboy 66992 wrote:

    Snyggt jobbat, riktig grymt med ForumRunner! Det enda som fattas nu är en iphoneinfo ikon i applikationen. Nån som har snygg ikon. 🙂

    Precis, det slog mig oxo… den enda jag hittar på siten är denna

    kop2.png

    så om någon vill sätta sig ned och skissa fram ett alternativ så – KÖR! =)

    raekaN
    Member
    Post count: 139

    är de värt å köpa forumrunner för 15 kr elr klarar man sig med free versionen? 🙂

    skillnaden?

    r_o_n
    Member
    Post count: 658

    Begränsa storlek på reklam. Ett riktigt bra exempel på en alldeles för stor reklambild är den som nu alltid ligger längst ner på sidan. Den är 468 x 300 punkter, tar fr mycket av sidans längd

    Begränsa folks signaturer. Två exempel på, i mitt tycket, alldeles för stora signaturer är ex.vis den raekaN och xenomorph.se har. Inget ont om er, det är ju tillåtet. 🙂 🙂
    Bäst är att helt ta bort möjligheten att lägga in bilder, alt. att den inte är större än den avatarstorlek som tillåts.

    För reklam är det bättre att göra själva “forumdelen” på sidan smalare (är betydligt bredare än på de andra ca. 10 forum jag är på) och lägga reklamen lodrät på höger och vänster sida.

    mossarelli
    Member
    Post count: 1847

    Nu när jag tänker på det så har inte iPhoneinfo någon logga förutom den lilla smsikonen.

    Kanske något man kan fixa?

    logga2.png

    Cophe
    Member
    Post count: 1079

    @r_o_n 67014 wrote:

    Begränsa storlek på reklam. Ett riktigt bra exempel på en alldeles för stor reklambild är den som nu alltid ligger längst ner på sidan. Den är 468 x 300 punkter, tar fr mycket av sidans längd

    Begränsa folks signaturer. Två exempel på, i mitt tycket, alldeles för stora signaturer är ex.vis den raekaN och xenomorph.se har. Inget ont om er, det är ju tillåtet. 🙂 🙂
    Bäst är att helt ta bort möjligheten att lägga in bilder, alt. att den inte är större än den avatarstorlek som tillåts.

    För reklam är det bättre att göra själva “forumdelen” på sidan smalare (är betydligt bredare än på de andra ca. 10 forum jag är på) och lägga reklamen lodrät på höger och vänster sida.

    Bättre? 😉

    snook
    Member
    Post count: 2190

    iPhoneinfo har nog ca: 4000 unika beökare om dagen och 10 000 sidvisningar.
    I veckan så är det 26 000 unika besökare och 81 000 sidvisningar.

    Nu är det statistik på iPhoneinfo.se och inte forumet.

    Källa: tailsweep

    mossarelli
    Member
    Post count: 1847

    @xenomorph.se 67018 wrote:

    Bättre? 😉

    Fixa nu din avatar och spara den i en kvalité där man inte ser pixlarna.

    r_o_n
    Member
    Post count: 658

    @xenomorph.se 67018 wrote:

    Bättre? 😉

    Inte menat personligt, bara som exempel. Hoppas inte du tog åt dig? Du är ändå inte värst. 🙂

    r_o_n
    Member
    Post count: 658

    Eftersom ni låst tråden https://www.iphoneinfo.se/forum/ovriga-aemnen/8136-nyheter-och-foraendringar-pa-iphoneinfo-se.html så blir det lite osäkert var man ska fråga någonstans?
    Ni la alltså in forum runner. Jag la in fria versionen i min mobil. Försökte hitta detta forumet, men det listas ju inte när man söker ej heller om man letar via kategori.

    Varför?

    Freebo
    Member
    Post count: 4365

    @r_o_n 67051 wrote:

    Eftersom ni låst tråden https://www.iphoneinfo.se/forum/ovriga-aemnen/8136-nyheter-och-foraendringar-pa-iphoneinfo-se.html så blir det lite osäkert var man ska fråga någonstans?
    Ni la alltså in forum runner. Jag la in fria versionen i min mobil. Försökte hitta detta forumet, men det listas ju inte när man söker ej heller om man letar via kategori.

    Varför?

    Skumt, om du öppnar ForumRunner, klickar på Forum Browser och och söker på iphone så listas iphoneinfo längst ned i listan. Kan det vara en begränsning i den fria versionen som gör att du inte får fler träffar? Testa att söka på iphoneinfo

    bozz
    Member
    Post count: 1199

    Jag kör fria versionen (än sålänge) och jag kunde söka på iphoneinfo och få träff.

    r_o_n
    Member
    Post count: 658

    @freebo 67053 wrote:

    Skumt, om du öppnar ForumRunner, klickar på Forum Browser och och söker på iphone så listas iphoneinfo längst ned i listan. Kan det vara en begränsning i den fria versionen som gör att du inte får fler träffar? Testa att söka på iphoneinfo

    Sorry, jag som fumlade. 😮 Stavade helt enkelt fel. 🙂 Däremot så är jag så lat att jag frågar om det går att lägga till typ “favoriter”? Hittar inte det ( i fria versionen).

Viewing 17 posts - 51 through 67 (of 67 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.