Front page › Forums › iPhone i Sverige › Allt om iPhone › HJÄLP! utgående epost med POP-mail
-
AuthorPosts
-
kan någon som är duktig hjälpa mig med inställningarna i POP-mail.
Jag synkroniserade all info från min outlook och samtliga inställningar överfördes. Jag kan ta emot mail men inte skicka från min iphone 3gs. Är det någon snäll som har någon aning om vad det är som kan missstämma?:confused:
Jag har alltså en jobbmail som är via tripnet (smtp) och förstår inte mycket av sånt här.@marielle 87772 wrote:
kan någon som är duktig hjälpa mig med inställningarna i POP-mail.
Jag synkroniserade all info från min outlook och samtliga inställningar överfördes. Jag kan ta emot mail men inte skicka från min iphone 3gs. Är det någon snäll som har någon aning om vad det är som kan missstämma?:confused:
Jag har alltså en jobbmail som är via tripnet (smtp) och förstår inte mycket av sånt här.Välkommen till iPhoneinfo.se
Det beror på vilken operatör du har.
Här är följande servrar för utgående e-post.
# 3 – smtp.tre.se
# Tele 2 – mail.tele2.se
# Telia – smtprelay1.telia.com
# Telenor – smtp.telenor.seFör ytterligare servrar / Här
Hoppas detta löser ditt problem.
Mvh
Tack för hjälpen men jag förtår inte. Jag har utgående server
smtp.tripnet.se och detta har jag lagt upp på min iphone men det går ändå inte skicka epost? Kan det vara någon ytterligare inställning i iphonen som skall göras som inte hänger med i synkroniseringen?
Jätte tacksam för svar.@cophe 87773 wrote:
Välkommen till iPhoneinfo.se
Det beror på vilken operatör du har.
Här är följande servrar för utgående e-post.
# 3 – smtp.tre.se
# Tele 2 – mail.tele2.se
# Telia – smtprelay1.telia.com
# Telenor – smtp.telenor.seFör ytterligare servrar / Här
Hoppas detta löser ditt problem.
Mvh
@marielle 87775 wrote:
Tack för hjälpen men jag förtår inte. Jag har utgående server
smtp.tripnet.se och detta har jag lagt upp på min iphone men det går ändå inte skicka epost? Kan det vara någon ytterligare inställning i iphonen som skall göras som inte hänger med i synkroniseringen?
Jätte tacksam för svar.Ja, men vilken operatör har du på din telefon?
Du ska ersätta din nuvarande smtp med någon av följande.
@cophe 87776 wrote:
Ja, men vilken operatör har du på din telefon?
Du ska ersätta din nuvarande smtp med någon av följande.
Ja jag prövade att lägga till med smtp.telenor.se då jag har telenor men då säger telefonen
kan inte ansluta med SSL
Vill du du försöka ställa in kontot utan SSL?Skall jag det?
Tack för all hjälp!
@marielle 87778 wrote:
Ja jag prövade att lägga till med smtp.telenor.se då jag har telenor men då säger telefonen
kan inte ansluta med SSL
Vill du du försöka ställa in kontot utan SSL?Skall jag det?
Tack för all hjälp!
Telenor’s nya smtp är euromail.se då dem har gått ihop med bredbandsbolaget.
Du ska alltså använda dig av:
# smtp.euromail.seDock fungerar inte den heller så jag vet inte riktigt vad det är som är felet. Men den smtp’n ska det vara iaf.
Mvh
@cophe 87780 wrote:
# smtp.euromail.seDock fungerar inte den heller så jag vet inte riktigt vad det är som är felet. Men den smtp’n ska det vara iaf.
Mvh
Ja den var för inställd som alternativ server och jag aktiverade den men den funkade inte heller? Tack för att du försökte 🙂
Har du prova använda tripnets servrar med autenticering och port 2525?
@cophe 87780 wrote:
Mvh
Telenor gick ihop med Vodafone/Europolitan år 2005 och då började
euromail-addressen användas av Telenor. Det har inget med Bredbandsbolaget att göra annat än att det är tvärtom; Bredbandsbolaget har blivit uppköpt av Telenor och därmed gäller de inställningarna mobilt även för Bredbandsbolagets mobiltjänster.Den fungerar bra med SMTP. Man sätter port 25, ingen autentisering.
När man har ett Telenor-abb och går via mobilnätet. -
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.