Front page › Forums › iPhone i Sverige › Allt om iPhone › Hjälp, vad är det jag gjort?!!
-
AuthorPosts
-
Hej!
Något hände igår när jag kopplat in telefonen med datorn….datorns Itunes ville uppdatera till en nyare version och det klickade jag ja till men glömde att telefonen redan var inkopplad och plötsligt får jag upp bilden med usb kontakten och pil mot Itunes. Kopplar loss men har fortfarande bara denna bilden i rutan och det går inte att få någon kontakt med telefonen.Anslöt till datorn igen och klickade i att jag ville återställa telefonen för det var det enda jag kunde göra. Gör enligt instruktioner och telefonen återställs ända till den ber mig låsa upp pinkortet…. gör så men absolut inget händer utan jag får upp samma bild av usb kontakten och Itunes :confused:
Telefonen ber mig sätta i ett pinkort utan kod men det har jag ju inget…..
Snälla, vad ska jag göra….känner mig ganska desperat nu!!!!(Telefonen är en 3G 8Mb med telenor abonemang köpt för tre månader sedan….sen vet jag inga andra fakta om den!! 😮 )
Använder du Telenor SIM-kort för att ringa? Köpte du en av Telenor? Var den jailbreakad innan den slutade fungera?
Nu när jag för femtioelftegången satte på den så verkar det hända något mer och just nu så står det synkronisering pågår….. håll tummarna att det funkar nu!!! 🙂
Använder telenors kort ja, köpt av Telenor och nej, den är inte jailbreakad….
Detta hände mig för några dagar sedan. Jag kunde inte göra någonting… I timtals försökte jag få den fungera men ingenting hjälpte. Till slut kopplade jag min lur till en annan dator som har iTunes och då kunde jag åtminstone återställa luren. Det hjälpte mig. Nu fungerar min telefon igen. Jag har Telia och min telefon är inte heller jailbreakad. Lycka till!
Hej!
/system>library>coreservices>springboard.app>Sv.lproj>springboard.stringskan någon vara så snäll och kopiera och klistra in koder därifrån? jag råkade göra något med koden i filen och nu visar min iPhone konstiga bokstäver t.ex. WIFI_TITLE istället för den riktiga titeln. Tack för svar!
Ps. Jag har en iPhone 3g och kör på firmware 3.1.2. Den är jailbreakad.
-
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.