Högt uppsatt arbetare på apple har tappat bort sin iPhone 4G

Front page Forums iPhone i Sverige Allt om iPhone Högt uppsatt arbetare på apple har tappat bort sin iPhone 4G

Viewing 33 posts - 1 through 33 (of 33 total)
  • Author
    Member
    Post count: 647

Saxat från Flashback

Helt otrolig historia, och detta är fruktansvärt intressant. Tydligen så har en Apple medarbetare, antagligen ganska högt uppsatt, tappat sin iPhone 4G på en bar i San Jose. Någon hittade den gömd i ett iPhone 3G skal, och tog ur den, för att till sin stora förvåning se något HELT annat än en iPhone 2G/3G/3Gs.

Enligt uppgifter skall iPhone 4G telefonen vara mer eller mindre totalt identiskt mot tidigare släppte bilder på iPhone 4G, vilket höjer trovädigheten för att detta faktiskt är en iPhone 4G till skyarna, Än så länge har inte grabbarna på Engadget (som sitter inne på den) fått igång telefonen, men dem jobbar på det. Tydligen ska den ha:

80 (!!) gb utrymme
    Större hål för mic
    Annan design (uppenbarligen).
    Större skärm
    Kamera som pekar framåt

Bilder:
    http://img191.imageshack.us/img191/5…one4front2.jpg
    http://img96.imageshack.us/img96/927…ack1103x88.jpg
    http://img709.imageshack.us/img709/7…hone4main1.jpg

En tidigare bild släppt Twitter:
    http://img706.imageshack.us/img706/7…b12cb6333b.jpg

Själv tror jag det här är från Apple till 100% Det är inget snack om saken.
    har sett tidigare bilder på delar till den, som också stämmer överens med fyndet. Även om det bara är en prototyp, så är det här Apple, no mather what. Dock kanske det inte är den slutgiltiga produkten, kanske bara ett skal till delarna inom, until further notice. Det kan också vara den omtalade, lite mysteriska “iPhone HD”.

UPPDATERING:
    “Hi, I am from Taiwan.
    In Taiwan’s most famous 3C forum, there are multiple inside source from factory shows that new iPhone will have glass back, so it looks like it is the real picture.”
    – Kommentar på Engadgets Forum.

“Seriously? I can’t believe anybody thinks that this is “real” in the sense of being an actual design that Apple would manufacture. Not saying it’s impossible for it to be a pre-production model—i.e., just a crappy housing for new internals, before they’re ultra-compacted and put into a newly designed finished case—but that is absolutely not Apple’s design aesthetic. Look at the seams, look at the non-flush surfaces, look at the dis-improved audio buttons, etc. Just poor.”
    – Kommentar på Engadgets Forum.

Vad tror ni? Är det sant?

Jag tror f.ö inte att det är sant 🙂

/iA

antonfjanton
    Member
    Post count: 142

@iash 62969 wrote:

Saxat från Flashback

Vad tror ni? Är det sant?

Jag tror f.ö inte att det är sant 🙂

/iA

Bilderna fungerar ej.

imported_iAsh
    Member

Bilderna finns även på engadgets hemsida
    iPhone 4G: is this it? — Engadget

steffeiphone
    Participant
    Post count: 799

Fake.

nimren
    Member
    Post count: 250

Helvete vad ful om det är den nya :S

stickaaan
    Member
    Post count: 259

Haha ja den var fan riktigt ful. Tänk så blir den så fyrkantig. Då är det en tegelsten på riktigt 🙂

Ponyboy
    Member
    Post count: 2331

Verkar ju helt fake. Konstigt att en sida som Engadget engagerar sig i nåt sånt.

armis
    Member
    Post count: 104

Känns som en mula, liknande man brukar se på spionbilder på nya bilmodeller… Innandömet kan säkert vara det riktiga, och det är ju det som är det intressanta i det här fallet.

pori
    Member
    Post count: 49

Inte första gången apple “sminkar” nya produkter. I och med att apple låter sina produkter testas av några få utvalda arbetare i en längre period så förvånar det mig inte alls om det är en 4g dom har fått tag på där bara det att utsidan kommer vara helt annorlunda.

Apple har hållt på med det här länge. Det enda vi har bekräftat är väl att det blir en 3.7″ display

Molo
    Member
    Post count: 196

Fake.. Ser ut som något man säljer på en skämtaffär 😉

ZiLi
    Member
    Post count: 216

Det verkar som att Gizmodo har råkat hitta den nya iPhone 😀

Är inte särskilt förtjust i designen men alltid bra med bättre kamera, högre upplösning och större batteri.

Bilder och videon här:

This Is Apple’s Next iPhone – Iphone 4 – Gizmodo

Sammanfogade trådarna. /Ponyboy

ZiLi
    Member
    Post count: 216

Ser att det redan finns en tråd om detta så mod kan ta bort tråden om han vill det.

imported_iAsh
    Member

Verkar som om detta kan vara den riktiga iPhone 4g, i ett fult skal.
    Om jag nu har förstått det rätt

Apple Considers iPhone 4G Prototype Stolen, Not Lost

Bmode
    Member
    Post count: 201

Enligt den här länken så har alltså nya iPhone 4G läckt ut.
    500x_iphone1.jpg500x_iphone5.jpg

Läs historien om hur Apple tappade bort telefonen RIKTIGT bra artikel.

Tråd flyttad /Ponyboy

imported_pongo
    Member
    Post count: 893

verkar vara världens billigaste marknadsföring ;p
    iallafall är det vad jag tror. knappast att apple varit så klantiga iaf.

imported_iAsh
    Member

Om det är misstag och inte marknadsföring, så ska det svida lite i hjärtat på Gray Powell

mrsmart
    Member
    Post count: 287

Det låter sannerligen otroligt att ett av världens största företag skulle ta en av världens mest hypade och ambitiösa produkt i en av världens största branscher och ge ett exemplar av den till någon diverse medarbetare som sedan går till en bar och “glömmer” den PÅ en barstol. Det enda möjliga är att det är ett marknadsföringsknep men då skulle det varit en bättre telefon, de enda nyheterna verkade ju vara blixt, “större” batteri samt mycket fulare design. vad tror ni?

Appelphone
    Member
    Post count: 594

Den är äkta, nästan säker. Jag tror att den är som den kommer vara innuti, men kommer se annorlunda ut på utsidan. Inte riktig appel anda i den, eller vad man nu ska säga 😛

Här är en länk som bekräftar att den är äkta:
    Apple bekräftar: iPhone 4g-bilder äkta – IDG.se

Ponyboy
    Member

Tvivlar på att nån kan lyckas glömma en sån viktig och värdefull produkt, det är nog mera troligt att nån i Apple eller nån nära Gray Powell har stulit den och sålt den sen till Gizmono.

Nu har Apples advokater kontaktat Gizmondo och krävt att få tillbaka sin iPhone. Läs mer i 9to5mac.

imagehzm.jpg

Freebo
    Member
    Post count: 4365

Läser man Gizmodos beskriving av innanmätet tvekar iaf inte jag mycket på att den är äkta, om det är nästa modell är svårare att sia om – utsidan är dock en mule. Apple’s brev säger onekligen en hel del.

HichkasFanblog
    Member
    Post count: 6

Jag diggar den nya designen fett mycket.

Braxen
    Member
    Post count: 212

@hichkasfanblog 63195 wrote:

Jag diggar den nya designen fett mycket.

Samma här tycker den snyggare en dom andra iphonarna

imported_pongo
    Member
    Post count: 893

tycker faktist inte om den, ser mer ut som en vanlig mobil nu…
    men tur är väl att alla tycker olika

stickaaan
    Member

Jag tycker den är grymt lik Sony Ericsson, men vad vet jag ;p

BenjaminE
    Member
    Post count: 111

Jag tycker att den är helt okej, men undrar hur lång den är?, Hoppas den inte är lika stor som ericssons nya X10!!

H3NR11K
    Member
    Post count: 1433

@benjamine 63281 wrote:

Jag tycker att den är helt okej, men undrar hur lång den är?, Hoppas den inte är lika stor som ericssons nya X10!!

Om du kollar på bilderna så är den lika lång som en 3GS

Ponyboy
    Member

Jag är också lite besviken på utseendet, hade viljat se att den är lite smalare med en större skärm. Antagligen för att jag var så förtjust i den här koncept bilden. Får väl hoppas på det i iPhone 5G. 🙂

iphone4gmock.jpg

stickaaan
    Member

Den var jävligt snygg i det formatet!

BenjaminE
    Member
    Post count: 111

Har dom fått igång telefonen då?

bozz
    Member
    Post count: 1199

@ponyboy 63326 wrote:

Jag är också lite besviken på utseendet, hade viljat se att den är lite smalare med en större skärm. Antagligen för att jag var så förtjust i den här koncept bilden. Får väl hoppas på det i iPhone 5G. 🙂

Sett den nån gång tidigare, den är sjukt snygg!

@benjamine 63593 wrote:

Har dom fått igång telefonen då?

Nee, och Apples advokater har krävt, och fått, tillbaka den -> Apple bekräftar: iPhone 4g-bilder äkta – MacWorld

H3NR11K
    Member
    Post count: 1433

@bozz 63607 wrote:

Sett den nån gång tidigare, den är sjukt snygg!

Håller med.. OM detta är real deal är jag ledsen

Nee, och Apples advokater har krävt, och fått, tillbaka den -> Apple bekräftar: iPhone 4g-bilder äkta – MacWorld

Apple låste/spärrade telen men snubben som hittade den sa att den hade OS.4 innan dess funktioner blev tillkännagivande.

Braxen
    Member
    Post count: 212

läste på svd att han som hade bloggen och han som hade hittat iphonen fick besök av polisen, dom beslatog han datorer och ipad mm ni kan läsa om det på
    Polisräd hos Iphonebloggare | IT | SvD

Redigerat URLen /Freebo

Cophe
    Member
    Post count: 1079

@ponyboy 63326 wrote:

Den är riktigt läcker..

Viewing 33 posts - 1 through 33 (of 33 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.