Högtalare & förstärkare

Front page Forums Övriga ämnen Högtalare & förstärkare

Viewing 3 posts - 1 through 3 (of 3 total)
  • Author
    Member
    Post count: 236

Hej!

Det är dags för mig att bli lite kunnigare när det gäller Högtalare och Förstärkare.
    Jag är helt ny inom allt som har med Hifi att göra, så jag hade uppskattat om ni hade kunnat berätta vad man ska titta på och granska extra noga när jag exempel är inne på Prisjakt och letar efter högtalare och förstärkare.

Allt inom elektronik finns det ju alltid vissa saker man fäster ögonen vid, exempelvis dator tittar man på Processor, ram, grafik, hårdisk osv. Det är precis detta jag vill lära mig men innom hifi fronten (Högtalare och Förstärkare) om ni förstår vad jag menar.

Jag ska snart köpa ett stereo paket men jag vill som sagt vara påläst på ämnet så jag får så mycket ljud som möjligt för pengarna.

Tack i förhand!

fredda-79
    Member
    Post count: 181

Mitt tipps är att kolla på Minhembio.com – Mötesplatsen för hembio- och hifi-entusiaster

När jag skulle köpa så köpte jag förstärkare och högtalare för sig. Tycker inte om “helhets” lösningarna som finns med inbyggd dvd mm mm.
    Jag köpte en förstärkare med hdmi växel så jag kan koppla in allt där och sedan bara 2 sladdar till tv:n (ström och hdmi). Sen hänger ju mycket på om det bara ska ha de till bio ljud eller även till musik mm. Jag ägnade många timmar på länken ovan för att få fram de jag ville ha och var ute efter då.

cjhg
    Member
    Post count: 1

Hej!

Det beror ju helt enkelt på vad du ska ha för något! hifi ( 2 kanaler ) eller hemmabio..?
    sen beror det på hur mycket du är villig att lägga på högtalare, förstärkare, kablar osv.
    kan säkert hjälpa dig!.

Viewing 3 posts - 1 through 3 (of 3 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.