Höj volymen på din iPhone!

Front page Forums iPhone i Sverige Allt om iPhone Höj volymen på din iPhone!

Viewing 17 posts - 1 through 17 (of 17 total)
  • Author
    Member
    Post count: 13

Jag satt just och läste lite om hur jag skulle kunna höja volymen på min iPhone, då jag fann denna underbara tråd http://www.modmyifone.com/forums/general-iphone-chat/21807-loudest-speaker-volume-ever.html

Jag kan säga att resultatet är helt underbart, nu kan jag äntligen höra när någon ringer igen, kan säga att jag tom blev tvungen att sänka volymen 🙂
    Ta en vanlig synål och stick in en liten liten bit i mitten hålen vid högtalaringången.

Det fungerade suveränt för mig och många andra, men gör det på egen risk!
    Detta kommer höja allt ljud i telefonen, när du slår nummer, när du “loggar in”, när du lyssnar på musik osv.

Jag vet att det är en gammal tråd ovanför, men jag såg ingenting om det på detta forum.

molle34
    Member
    Post count: 25

Vad är det man spräcker när man för in nålen?

Mr EmCom
    Member
    Post count: 361

Vad jag orkade läsa på forumet så är det nån sorts dammskydd för högtalaren, gör man små hål i den så låter det högre 🙂

http://www.flickr.com/photo_zoom.gne…xt=photostream

Här är 2 bilder som visar skyddet.

jumpcut
    Member
    Post count: 201

@Mr EmCom 4697 wrote:

Vad jag orkade läsa på forumet så är det nån sorts dammskydd för högtalaren, gör man små hål i den så låter det högre 🙂

Här är 2 bilder som visar skyddet.

Du får gärna länka rätt bilder 😉

Detrol
    Member

Det som är på de 2 bilderna är en plastsak, vilket inte är det du gör hål i, vad du gör hål i är förmodligen en tunn plastfilm som ligger jämt bakom hålen på telefonen, som jag läste ska skydda mot damm och vatten.
    Däremot kan du öppna telefonen med rätt värktyg och ta bort den där plastsaken vilket kommer ge dig ännu mer ljud förmodligen.

Mr EmCom
    Member

@jumpcut 4699 wrote:

Du får gärna länka rätt bilder 😉

Oj, vafan, jag saxade dom ju rätt från sidan (!).. aja får försöka igen

Mr EmCom
    Member

@detrol 4700 wrote:

Det som är på de 2 bilderna är en plastsak, vilket inte är det du gör hål i, vad du gör hål i är förmodligen en tunn plastfilm som ligger jämt bakom hålen på telefonen, som jag läste ska skydda mot damm och vatten.
    Däremot kan du öppna telefonen med rätt värktyg och ta bort den där plastsaken vilket kommer ge dig ännu mer ljud förmodligen.

OM jag skulle göra det, skulle jag nog köra nålvarjanten.. Bättre att ha säg 50% av skyddet kvar än att ta bort det helt, och folk säger ju att det blir “så mycket högre” med nål varjanten..

Mr EmCom
    Member

2137269707_40c958e5b8.jpg
    med skydd

2137269649_212973cf00.jpg
    utan skydd

Det var iaf så jag fattade det.

william_3000
    Member
    Post count: 111

Jag testade detta och det fungerar riktigt bra, volymen höjs helt klart med ungefär 30-40 procent.

Dock är jag lite rädd att det ska komma in damm eller liknande.

Sonic
    Member
    Post count: 18

hur hårt måste man trycka med nålen, och hur tjock/tunn ska den vara? med den jag testar går den bara ned i några av hålen, typ en centimeter men jag upplever aldrig att jag spräcker något…

imported_iAsh
    Member
    Post count: 647

Jag var lite skeptisk mot det här förut, men det funkar faktist!

Mr EmCom
    Member

@sonic 4705 wrote:

hur hårt måste man trycka med nålen, och hur tjock/tunn ska den vara? med den jag testar går den bara ned i några av hålen, typ en centimeter men jag upplever aldrig att jag spräcker något…

Du har nog för liten…. :rolleyes:

Detrol
    Member

Du kommer inte känna att du spräcker något, och en CM låter lite mkt, du ska bara jämt in, var försiktig så du inte förstör högtalaren.

Mr EmCom
    Member

@detrol 4713 wrote:

Du kommer inte känna att du spräcker något, och en CM låter lite mkt, du ska bara jämt in, var försiktig så du inte förstör högtalaren.

CM?
    Vad är det?

wariorman
    Member
    Post count: 87

@Mr EmCom 4714 wrote:

CM?
    Vad är det?

Det borde vara centimeter, t.o.m en 12åring visste det;)

Mr EmCom
    Member

@wariorman 4716 wrote:

Det borde vara centimeter, t.o.m en 12åring visste det;)

Tänkte inte på de, man brukar väll inte skriva den förkortningen med stora bokstäver?

wariorman
    Member
    Post count: 87

@Mr EmCom 4722 wrote:

Tänkte inte på de, man brukar väll inte skriva den förkortningen med stora bokstäver?

Han kanske inte visste hur man skulle skriva. Men de gr ju att skriva på båda sätten;)

Viewing 17 posts - 1 through 17 (of 17 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.