Front page › Forums › iPhone i Sverige › Allt om iPhone › Höjden av otur, I4 i toaletten :(
-
AuthorPosts
-
Lyckades tappa min nya I4 i toaletten igår, fiskade upp den fort som faan och stängde av den.
Skruvade av bakstycket och blåste m tryckluft och värme, har nu fått liv i den igen. Och allt verkar bra 🙂
Dock är klockan lurig, om den skall ställa tid automatiskt går den 10 min försent. Ställer jag den manuellt, så går den rätt.
Tror ni detta kommer försvinna vid en uppdatering av mjukvaran ?? Eller skall jag lämna in den och hävda att det är nått fel på den, och hoppas att de inte hittar spår av vattnet ?
Höjden? min syrra har lyckats och tappa i sin telefon 2 gånger. samma telefon vid 2 olika tillfällen.
Jag hade nog kontaktat support i första hand. och ev lämnat in den.
Det finns två kontaktytor på en iphone som är vita på en icke vattenskadad iphone. Dessa blir rosa när de får kontakt med vatten.
Dessa sitter i dock-kontakten och i hörlurs-kontakten. Lys med en ficklampa och titta efter. Är kontaktytorna rosa; lämna inte in där du köpte den (lev med problemet eller vänd dig till annan support)
Test går ju alltid, finns inget som säger att dom kommer neka bara för att den har blivit vattenskadad. det är ju klart att det är det som orsakat det.
Nog var det rosa alltid, jag väntar med att lämna in det tills jag uppdaterat till 4.2. Problemet kanske försvinner då. Vill ha en smidigare jb lösning (typ limerain) innan jag uppdaterar den.
ip4 har 2 plutter precis under batterilocket, samt en i dockkontakten (syns inte tills man plockar isär telefonen)
Anovo kommer inte ta i den ens med tång.. Dom har inte auktoritet från Apple att serva iphones, bara konstatera fel och dela ut byteslurar. Lämnar du den till dom så är det enda du får 10-14 iPhone-fria dagar..
+ erbjudande om att betala för en utbytes enhet
Men kan de hävda att klockfelet beror på fukten ??
Spelar ingen roll, du har redan brutit mot garantiregler när du tappar din telefon, så garanti gäller inte längre
Öhhh hur skall de se att den är tappad ??
-
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.