Front page › Forums › iPhone i Sverige › Allt om iPhone › Home-knapp & laddning fungerar ej.
-
AuthorPosts
-
Gjorde den briljanta saken att tappa iPhonen i golvet idag.
Efter det så slutade Home-knappen att fungera plus att ingenting händer när jag stoppar i laddaren.
Problemet är att det blev en liten liten spricka, <3 mm lång, precis vid anslutningen för laddaren/usb-kabeln. Tror ni att detta går att fixa på garantin?
Jag har iaf lämnat in telefonen hos Telia idag i ett försök att få den fixad på garantin.
Kollade även igenom “iPhone trouble shooting guide 20080731” och där står det att “Minor or No housing damage is covered with functional defect only” vilket jag tolkar som att det faktiskt kan gå att få det på garantin, men det är väl som vanligt upp till firman som lagar telefonen att avgöra detta???
Vill gärna ha lite synpunkter på detta, kanske fler som har råkat ut för detta eller liknande som vill dela med sig av sina erfarenheter.Edit; Sprickan blev i bakstycket.
Tack för ett bra forum!!!
Kan tänka mig att en kabel inuti fånen släppte. Ingenting du kan göra själv om du vill behålla garantin.
@mossarelli 71739 wrote:
Kan tänka mig att en kabel inuti fånen släppte. Ingenting du kan göra själv om du vill behålla garantin.
Nä, det va min tanke oxå. Den var ju bara 3 månader gammal telefonen.
Såg nu att den skickats vidare från Anovo i Kristinehamn till Västerås. Har läst en del om Anovo nu som ska fixa telefonen och jag blev rent ut sagt orolig av alla negativa kommentarer om detta företag.
Får du hem den igen utan att dom gjort något på garantin, så öppna telefonen och kolla så kabeln märkt med en 2:a eller en 3:a (kommer inte ihåg vilken av dom). Har du tur så är det den som släppt och det bara är att trycka dit den igen.
@gaggo 71841 wrote:
Får du hem den igen utan att dom gjort något på garantin, så öppna telefonen och kolla så kabeln märkt med en 2:a eller en 3:a (kommer inte ihåg vilken av dom). Har du tur så är det den som släppt och det bara är att trycka dit den igen.
Ok, tack för tipset 😀
Lite OT;
Kom precis och tänka på min jobbtelefon, en Samsung B2700, som jag lämnade in den 2/5 för 3e gången, snart 3 månader sedan, där jag köpt den, The Phone House.
Den skickades till Anovo och jag har inte sett röken av den sen dess.
Finns det någon maxtid på hur länge de får ha en telefon på “lagning”?? -
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.