Front page › Forums › iPhone i Sverige › Allt om iPhone › Homeknapp fungerar ej efter byte av bakstycke
-
AuthorPosts
-
Först och främst vill jag tacka för ett riktigt bra forum! Har alltid (förutom denna gång) hittat information som hjälpt mig!
Nu till mitt problem; jag skulle häromdagen byta bakstycke på min iphone 3g då jag fått en spricka i mitt. Jag beställde ett från ebay och allt var frid och fröjd. Jag började skruva isär allt och höll på i många timmar. Jag fick tillslut ihop allting, men till mitt stora förtret så fungerade inte homeknappen när jag startade den. Allting är till synes helt och fint och jag har skruvat isär den flera gånger efter och har fortfarande samma fel. Men allt ser som sagt helt och fint ut. Har också provat att sätta lite papper under docken för att se om det var så att den inte fick kontakt där, men det hjälpte inte heller.
Jag har också provat att stoppa den i datorn och den synkar som vanligt, så det är inte kabel 4 (?) som inte sitter ordentligt.
Jag är verkligen jätteledsen och har grava abstinensbehov då jag använder iphone till allt. Jag sitter nu på en sunkig nokia och mår uppriktigt dåligt över det.
Någon som har någon idé om vad som kan vara fel? :/ och ge mig helst ingen dödsdom 😀
Tackar på förhand!
EDIT: Jag kan skruva isär den igen och ladda upp bilder om det önskas?
Har ingen som helst aning (tyvärr), men jag såg en snubbe på youtube som bytte glaset. Han sa då att han ofta får starta om telefonen efter han gjort det för att allt ska fungera.. Alltså helt vanlig reboot.
Testat det? 🙂
Jajjemen, provat det ett antal gånger 🙂 Men tackar!
Det är svårt att säga vad som är felet för du verkar ha provat det mesta. När jag bytte glaset på min iPhone så funkade inte hemknappen heller, då öppnade jag den igen och märkte att kontakterna inte satt i ordenligt. Om jag inte minns fel så var det kontakt 1 som inte var rätt intryckt, efter det så funkade det igen.
Det kan ju också vara att du har kanske tryckt för hårrt och skadat några av sensorerna under hemknappen. Lite mer tips och förslag här, iPhone 3G: After replacing glass home button doesn’t work
Om du inte lyckas lösa det på egen hand så blir du antingen tvungen att lämna in den för en kostsam reparation eller installera mQuickDo från cydia och använda en virtuell hemknapp.
-
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.