hörluren funkar inte efter bytt skal

Front page Forums iPhone i Sverige Allt om iPhone hörluren funkar inte efter bytt skal

Viewing 4 posts - 1 through 4 (of 4 total)
  • Author
    Member
    Post count: 8

Hej!

Har precis bytt baksidan på min iphone då det var helt trasigt. Efter bytet fungerar dock inte det att höra vad någon säger när man ringer eller blir uppringd. Micen fungerar dock som den ska och likaså högtalaren. Men jag vill fortfarande kunna prata med telefonen mot örat annars känns det ganska värdelöst…

Funderar på om det var någon kontakt jag glömt sätta ditt eller vad kan vara felet?

eastmountain
    Member
    Post count: 11

@fomee 71844 wrote:

Hej!

Har precis bytt baksidan på min iphone då det var helt trasigt. Efter bytet fungerar dock inte det att höra vad någon säger när man ringer eller blir uppringd. Micen fungerar dock som den ska och likaså högtalaren. Men jag vill fortfarande kunna prata med telefonen mot örat annars känns det ganska värdelöst…

Funderar på om det var någon kontakt jag glömt sätta ditt eller vad kan vara felet?

Hejsan
    Jag har exakt samma problem med min, jag har dock bytt glas då jag tappat den i backen så det sprack.
    Jag fick lov att byta mellanramen med då jag lyckades knäcka den då jag tog lös det gamla glaset, och den nya mellanramen hade inte högtalare o ljussensorskabeln så jag fick flytta över det. Allt fungerar utom just att prata i den som vanligt.

Jag har testat att byta ut både ljus-sensorskabeln och högtalaren till nya nu idag men till ingen nytta.

Det jag funderar är på hur långt in kabel nummer tre ska sitta? Den är ju liksom tvåfärgad, och jag får bara in den ljusare delen, är det för kort?

iPhoneReservdelar.se
    Member
    Post count: 1619

Ni har antingen skadat flex kabeln, högtalaren, eller så sitter kabeln inte som den ska…
    Kabeln ska in så långt det går, men innan du sätter dit den ska du lyfta på låsfjäder (en liten brun plastbit ca mitt it anslutnings biten) tryck dit kabeln och sedan tryck ner låsfjäder igen.
    Ni kan alltid skicka in telefonen till oss för reparation

eastmountain
    Member
    Post count: 11

Det var ju vad jag trodde med, men är märkligt att det är samma fel då jag bytt alltihop tycker jag.
    Ena gången jag var upp med telefonen och loss med glaset och alltihop glömde jag att stänga av den innan, men det kan väl inte ha med saken att göra?
    Den där låsgrejen har jag öppnat ja, och stäng igen när jag fått in kabeln så långt det går. Men jag förstår som sagt inte om det ska gå att trycka in den med hela brons-plattan eller om det räcker så långt jag fått in den, för det känns nästan som det stoppar där, då det är tvåfärgat, men samtidigt borde ju hela gå i. Men det lyckas jag inte med. Nån som har en bild på hur det ska se hur när den tredje, alltså flexkabeln, sitter som den ska?

Viewing 4 posts - 1 through 4 (of 4 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.