Hörlurs tråden

Front page Forums iPhone i Sverige Allt om iPhone Hörlurs tråden

Viewing 7 posts - 1 through 7 (of 7 total)
  • Author
    Member
    Post count: 20

Tänkte att man kunde samla recesioner och tips till olika hörlurar i denna tråd och helst inget OT i denna tråd.

Det här hade jag tänkt ska innehålla:

Märke:

Inköpsställe:

Pris:

Bild:

Kommentar:

mackans
    Member

Jag börjar då 🙂

Märke: Wesc Oboe

Inköpsställe: PUB i sthlm

Pris: 500kr, vilket kanske inte är det billigaste priset men tycker dem va riktigt snygga.

Bild: http://se.zoovillage.com/store/productdetail_image.asp?img=/images/product/pi/10035148/10035148_d1.jpg

Kommentar: Finns i många färger, jag valde svarta.
    Det bästa med dessa hörlurar tycker jag är att man inte behöver en adpater eller fixa med dem, bara att plugga in och lyssna.
    Enligt mig är det riktigt bra ljud men har dock inte haft så många olika hörlurar.

4/5
    För övrigt sälljer jag en adpater från inlife inköpt idag då den inte behövs (:

Nu är det er tur 😉

jumpcut
    Member
    Post count: 201

Ska tråden handla om hörlurar eller headsets? Det är en liten, liten skillnad 😉

mackans
    Member

fel fixat 🙂

andrezii
    Member
    Post count: 84

https://www.iphoneinfo.se/horlursadapter-till-iphone-35mm/#comments

Gjorde en liten recension på några in-ear lurar, läs kommentar nummer 10!

Ännu ett plus med Bose in ear lurarna är att dom inte kräver en adapter, utan är bland annat anpassad för iphone!

mackans
    Member

Andrezii drar in din länk direkt så man slipper klicka 😉

Har testat rätt många In-Ear hörlurar nu när jag tänkte köpa en iPhone så att jag får ut riktigt bra ljud (eftersom jag är en audiofil rakt igenom) i mina lurar utan att ha feta jävla hörlurar som jag anser inte vara så snyggt eller bekvämt när man går hemifrån .

Först och främst testade jag:

Sennheiser CX 30

Komfort – Kan upplevas som obekvämt att ha sådana här som man stoppar djupt in i örat, men i mitt tycke ansåg jag
    det inte vara obehagligt eller liknande. Kommer med flera olika gummi-öronproppar för att de ska passa just dina öron.

Ljudkvalité – Mycket fetare och fylligare bas samt diskant än vanliga in-ear lurar, helt klart bra ljud. Dock gav de ingen riktig
    wowkänsla. Dom är bra, men inte mer än så.

Pris: Allt från 300 till 500 kr beroende på var du köper dom.

—————————————————————————-

Sedan har jag också testat:

SONY Hörlurar MDR-ED21LP

Komfort – De är rätt stora, så jag tror inte dessa passar alla. Mig passade de perfekt, men till folk som har mindre öron är den rätt svår att stoppa in i själva örat. Tyvärr medföljer det inte olika slags gummiöronproppar så att man kan byta till sin storlek. Har du små öron bör du akta dig för dessa lurar.

Ljudkvalité – Förvånansvärt bra, riktigt bra bas, inte lika stor diskant som andra lurar, fast helt klart bra ljudkvalité!

Kvalité – Lyssnar du mycket på musik med hög volym under långa perioder så börjar faktiskt hörlurarna att ge vika. Man börjar höra små konstiga ljud i bakgrunden, små klick/störande vibrationer när djupa bastryck kommer och liknande. Så tyvärr är kvalitén inte den bästa.

Pris: 299:- på ONOFF (i affären)

———————————————————————————-

Hörlurar nummer 3:

Sony MDR-EX90LP

Komfort – Dessa hörlurar är väldigt bekväma, dock finns det en stor nackdel med de här hörlurarna, och det är att
    de sticker ut en del, så man kan aldrig i livet ha en mössa på sig som täcker öronen utan att det ser helt retarderat ut.
    Utan mössa så ser man väldigt tydligt att något på 2-3cm sticker ut från ditt öra.

Ljudkvalité – Bästa hörluren hittils. Ljudet är bra, riktigt bra. Diskanten känns lite högre än de flesta hörlurarna och basen är inte lika hög som andra hörlurar. Dock är helheten en fet ljudupplevelse.

Pris: 895:- på Lars Bengtsson.

———————————————————————————-

Slutligen, testvinnaren Bose In Ear

Komfort – Med dessa hörlurar medföljer det olika öronproppar för att hitta din just din storlek, som ni ser här: BILD. Dessa hörlurar är sjukt sköna, med silikon-gummiproppar är dom de skönaste hörlurarna jag testat.

Dock finns det en möjlighet att faktiskt ingen av storlekarna passar dig, jag har hört några säga att man kan tappa dessa lurar eftersom de inte sitter i så bra. Så med andra ord borde du som har mindre öron kanske testa dom först (bara gå till närmsta Lars Bengtsson-affär så får du pröva dom).

Ljudkvalitén – WOW!, Basen är fetare än i många vanliga, bra ICKE In Ear hörlurar. Den bästa basen för in ear hörlurar på marknaden skulle jag vilja påstå. Man beger sig till en helt annan värld med dessa lurar, sjukt bra ljud. Rekommenderar starkt!

Dock är jag en riktig basbög, så om du gillar att lyssna på klassisk musik där du vill ha med varenda detalj i ljudet är kanske inte dessa hörlurar för dig. Annars rekommenderar jag dem verkligen!

Pris: cirka 990:- i alla affärer

vossen
    Member
    Post count: 1457

;)fan va mycke du har skrivit då pehrsan “mackans”

Viewing 7 posts - 1 through 7 (of 7 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.