Front page › Forums › iPhone i Sverige › Allt om iPhone › Hörlurskontakt tröghet
-
AuthorPosts
-
Ibland är det hur trögt som helst när jag ska stoppa in hörlurskontakten i iPhonen, detsamma när man ska ta ur den. Så nu undrar jag vad ni tycker att man ska åt detta tröga probelm.
Eftersom det är 3,5mm standard så borde det inte vara trögare än någon annan stereoplugg?
Kör med både orginal-head set och mina egna hörlurar, men har aldrig tyckt det går trögt.
Om du kör någon billig variant av hörlurar kanske inte måtten på pluggen stämmer till 100%.Är ingången felaktig är det ju ett garantiärende. Bara o gå tillbaka till affären!
Eftersom det är 3,5mm standard så borde det inte vara trögare än någon annan stereoplugg?
Kör med både orginal-head set och mina egna hörlurar, men har aldrig tyckt det går trögt.
Om du kör någon billig variant av hörlurar kanske inte måtten på pluggen stämmer till 100%.Är ingången felaktig är det ju ett garantiärende. Bara o gå tillbaka till affären!
Testa med orginallurarna.
Om dom också är tröga så är kontakten skev eller hålet fullt med skit,blås rent(kamerahandlarna har luft på burk).Testa med orginallurarna.
Om dom också är tröga så är kontakten skev eller hålet fullt med skit,blås rent(kamerahandlarna har luft på burk).den mjuknar efter någon månad.. annars kan du ju “slita in den” med flit, alltså stoppa in, dra ut gång på gång i ett par minuter tills den känns mjukare
den mjuknar efter någon månad.. annars kan du ju “slita in den” med flit, alltså stoppa in, dra ut gång på gång i ett par minuter tills den känns mjukare
Ett par lurar som jag har, (vanliga 3,5mm) går inte ens in i iPhonen. De funkar i datorn, (har testat flera) men inte i iPhonen 🙁 Och originallurarna funkar :confused:
Ett par lurar som jag har, (vanliga 3,5mm) går inte ens in i iPhonen. De funkar i datorn, (har testat flera) men inte i iPhonen 🙁 Och originallurarna funkar :confused:
Det är med orginalhörlurarna det går trögas…
Det var trögt från början så smuts och sådant beror det inte på.
Jag får kanske ha tålamod eller “slita till” den då! -
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.