HTC Desire vs Iphone 3gs

Front page Forums iPhone i Sverige Allt om iPhone Köpa iPhone HTC Desire vs Iphone 3gs

Viewing 10 posts - 1 through 10 (of 10 total)
  • Author
    Member
    Post count: 2

Hej ny på forumet!

Jag ska köpa en telefon och det står mellan dessa två, jag blir helt galen av beslutsångest! Nu vet jag att jag frågar på ett forum som kommer att svara partiskt, men det kan vara nyttigt det med.

Vad ska jag göra?

Även inne på att vänta på nya iphone, men jag är dålig på att vänta!

Fick detta svar från halebop:

“Ditt svar:2010-05-27 08:46:48Hej I dagsläget fungerar inte tethering/internetdelning med halebop och iPhone. Vi jobbar på en lösning så att det ska fungera. Apple har valt att inaktivera menyn för internetdelning när man ändrar apn inställningen. Och eftersom man måste ändra APN för halebops simkort från online.telia.se till halebop.telia.se avaktiveras knappen för internetdelning. Vi vet att det i olika bloggar och forum cirkulerar lösningar för att komma runt problemet, men det är inget vi rekommenderar eftersom det kan innebära att garantier inte täcker.”

Att använda mobilen som modem vill jag absolut kunna göra, varför går det inte? Det går med desire! : )

Sen stödjer inte iphone 3gs flash? Det gör desire : )

Vissa säger att blåtanden är kass på iphonen?

En sista fråga, om det ingår låt säga 5gb internettrafik i abonomanget, hur fort göra man av med det, svårt att svara på förstår jag, men är det slut på en dag om man är normal användare av nätet eller en vecka?

Många frågor nu! 🙂

Tacksam för svar! MVH / Andreas

imported_pongo
    Member
    Post count: 893

flash är något som håller på att dö ut, iaf enligt mitt tycke, saknar inte det alls.
    men har hört något om samsung, att dom ska släppa en andriod mobil som kommer kunnas användas som router även. men men, det med mobiler är svårt.

men jag var tidigare en sådan som skaffade en ny mobil vart 3kvartal (slog även sönder dom bara för att ha en anledning till en ny, men sedan jag skaffade mig en iphone så har jag haft den i över 1år nu. (med andra ord mer än nöjd) *längtar till iphone 4g*

men söker du en mobil, så få svar på detta
    -kan den det du vill
    -är den värd pengarna
    -läs en massa omdömen
    -låt inte allt hype pressa dig till köp av något

samt så dåligt att fråga efter något annat mobilmärke på ett iphoneforum 😉
    om du fattar min vink
    men du förstår nog vad jag vill få fram med min text.

sry att jag inte svarade på något utav dina frågor

DonRon
    Member
    Post count: 96

@alindgren 66792 wrote:

Hej ny på forumet!

Jag ska köpa en telefon och det står mellan dessa två, jag blir helt galen av beslutsångest! Nu vet jag att jag frågar på ett forum som kommer att svara partiskt, men det kan vara nyttigt det med.

Vad ska jag göra?

“Ditt svar:2010-05-27 08:46:48Hej I dagsläget fungerar inte tethering/internetdelning med halebop och iPhone. Vi jobbar på en lösning så att det ska fungera. Apple har valt att inaktivera menyn för internetdelning när man ändrar apn inställningen. Och eftersom man måste ändra APN för halebops simkort från online.telia.se till halebop.telia.se avaktiveras knappen för internetdelning. Vi vet att det i olika bloggar och forum cirkulerar lösningar för att komma runt problemet, men det är inget vi rekommenderar eftersom det kan innebära att garantier inte täcker.”

Att använda mobilen som modem vill jag absolut kunna göra, varför går det inte? Det går med desire! : )

En sista fråga, om det ingår låt säga 5gb internettrafik i abonomanget, hur fort göra man av med det, svårt att svara på förstår jag, men är det slut på en dag om man är normal användare av nätet eller en vecka?

Många frågor nu! 🙂

Jag har själv varit iPhone ägare i 2 år och har även en Desire i dagsläget.
    Kan ju säga som så att Desiren är riktigt grym, gillar interfacet mycket mer än iphonens.
    Sen kan du tänka så här, en iPhone måste du anpassa dig efter, en Desire anpassar sig efter dig 😉

ALindgren
    Member
    Post count: 2

Okej, tack för svaren. Hoppas det kommer in lite fler åsikter. Men i dagsläget så lutar det åt desire. Verkar som om allt som man vill göra med iphonen inte går om den inte är utsatt för jb innan.

Jämnför man de båda utan modifikation så verkar Htcn bättre, dessutom ett pris som lockar, 4500:- enl prisjakt.nu Men vi får se hur det blir!

Tack igen!

MVH / Andreas

DonRon
    Member
    Post count: 96

@alindgren 66798 wrote:

Okej, tack för svaren. Hoppas det kommer in lite fler åsikter. Men i dagsläget så lutar det åt desire. Verkar som om allt som man vill göra med iphonen inte går om den inte är utsatt för jb innan.

Jämnför man de båda utan modifikation så verkar Htcn bättre, dessutom ett pris som lockar, 4500:- enl prisjakt.nu Men vi får se hur det blir!

Tack igen!

MVH / Andreas

pssst, du har mail 😉

keller
    Member
    Post count: 13

@alindgren 66792 wrote:

Hej ny på forumet!

Vad ska jag göra?

Många frågor nu! 🙂

Har samma problem, äger en desire nu men vill byta till iphone, helt förvirrad, kan inte sova om nätterna:(
    Har tele2 så jag MÅSTE köpa olåst, och de är ju svindyra… Några tips?:confused:

keller
    Member
    Post count: 13

Ingen som har tips???

Ponyboy
    Member
    Post count: 2331

Kolla på Köp & Sälj avdelningen, du hittar mycket bättre priser och mindre chans att bli blåst här än Blocket och Tradera.

Edit: Sluta dubbelposta, onödigt med samma inlägg i flera trådar.

Husqyy
    Member
    Post count: 14

@ponyboy 68217 wrote:

Kolla på Köp & Sälj avdelningen, du hittar mycket bättre priser och mindre chans att bli blåst här än Blocket och Tradera.

Edit: Sluta dubbelposta, onödigt med samma inlägg i flera trådar.

Jag har hittat en 3GS till bra pris.
    Men hur gör man för att säkerställa att det är en Iphone 3g eller 3gs?

Freebo
    Member
    Post count: 4365

@husqyy 68343 wrote:

Jag har hittat en 3GS till bra pris.
    Men hur gör man för att säkerställa att det är en Iphone 3g eller 3gs?

Om du kan titta på telefonerna så har 3GSen t.ex. kompass, videoinspelning direkt i kamera-appen. Voice Control (Håll ned Home-knappen)

Sedan har du ju modellnumren på baksidan, Identifying iPhone models

Viewing 10 posts - 1 through 10 (of 10 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.