Hur aktivera amerkansk iphone

Front page Forums iPhone i Sverige Allt om iPhone Upplåsning och jailbreak Hur aktivera amerkansk iphone

Viewing 26 posts - 1 through 26 (of 26 total)
  • Author
    Member
    Post count: 86

Är det någon som vet hur man aktiverar en amerikansk iphone 3g(köpt på Ebay).
    Den är låst till AT&T men inget kontrakt. När jag kopplar in den till itunes vill den registrera den men den vill ha adress och telefonnummer i USA.
    Kan man gå förbi detta?

iphone77
    Member
    Post count: 213

Öhhh… hur har du tänkt använda den då? Den är låst till AT&T och det finns inget unlock till iPhone 3G. Du kan visserligen jailbreaka och aktivera den så att du kan använda den som en ipod touch men ringa på den kan du glömma för tillfället.

storpack
    Member

Tänkte testa med X-sim

iphone77
    Member

Okej.. det fungerar inte så bra såvitt jag har förstått men lycka till. Du behöver jailbreaka och aktivera telefonen:

iClarified – iPhone – How to Jailbreak Your 2.0 3G iPhone (Windows)

storpack
    Member

Vad menar du?
    Kan man jailbreaka iphonen och sedan aktivera?
    Problemet kvarstår väl om man inte kan aktivera den först?

iphone77
    Member

Den aktiveras samtidigt som den jailbreakas. Eller kommer du inte så långt att du kan köra en restore i iTunes?

iphone77
    Member

Jag har aldrig behövt aktivera min iPhone eftersom det redan var gjort.. om du inte kommer åt att köra en restore i iTunes så måste du, som du själv verkar ha konstaterat, komma förbi aktiveringen på något sätt. Det vet jag inte hur man gör, det bästa hade nog varit om den hade aktiverats i staterna?

storpack
    Member

Ok, jag testar att jailbreaka först så får vi vad som händer efter det.
    Tack

iphone77
    Member

Alltså du kan inte jailbreaka om du inte kommer åt att köra restore i iTunes. För att kunna jailbreaka måste du kunna köra restore iPhone i iTunes men som jag förstod på dig kommer du inte åt den funktionen? Om du gör det är det lugnt eftersom du klickar i “Activate Phone” under jailbreakprocessen.

storpack
    Member

OK
    Tack

iphone77
    Member

Du kommer alltså åt att köra “restore” i iTunes?

storpack
    Member

Jag har precis lyckats aktivera(registrera) den så jag får fortsätta där i från.

storpack
    Member

Nu är den aktiverad och jailbreakad, saknar bara upplåsningen sen är det gött att leva. Får förhoppningsvis mitt x-sim på måndag får se om upplåsningen funkar med det.

geezarn
    Member
    Post count: 197

Kul! Håll oss uppdaterade, vore skoj att veta om du får x-sim att fungera!

storpack
    Member

Jag återkommer med rapport

storpack
    Member

Har fortfarande inte fått x-sim, men jag hoppas det kommer under dagen.
    Jag kommer att lämna en utvärdering då.

storpack
    Member

Inget x-sim idag heller.
    Jag köpte det på tradera hos något som heter billiga konsoller.se hoppas de är justa och verkligen skickar.
    Återkommer

iphone77
    Member

Verkar inte vara någon superseriös firma direkt…

“Försökte handla därifrån för ett halvår sen, la en beställning på ett H2O chippat PS2 men det hände absolut ingenting alls. Svarade varken på åtskilliga mail eller på telefon.”

“Har inga goda erfarenheter från billigakonsoler.se
    Köpte en xbox med 300 gb hd förra året.Skulle följt med 2 st trådlösa hk
    Henrik lovade o skicka dom så fort han fått in dom,var restade.
    Hände inget på hela våren.Var i kontakt med honom igen ,var fortfarande restade .Kontrollerna är värda ca 500 så det är bara principsak från min sida.Har mailat företaget x antal ggr utan svar,ringt o pratat med Henrik 2 ggr under denna våren o han har lovat o posta dagen efter.Har inte hänt något.
    Såg att dom uppdaterat sin hemsida,men jag kan inte rekomendera detta företag.Skulle ni mot förmodan lockas av deras låga priser se till att besöka dom irl.Eller hellre handla av psxcare eller annat “seriöst” företag”

“Definitivt inget företag att köpa något ifrån.

Man kan knappt nå dom via mail, deras “MSN messenger support” är ett skämt (har aldrig sett dom online) och dom VÄGRAR att lämna ifrån sig ett telefonnummer.

Gjorde en beställning från dom förut, blev lurad på min tid. De lovade att skicka min beställning inom 4-5 dagar (inkl frakttid) men en vecka senare var min beställningstatus fortfarande bara “registrerad” på deras hemsida.

Då jag försökte kontakta dom via email (det enda sättet) så fick jag inte något svar, total ignore!

Värdelöst företag som stinker bluff och bedrägeri.”

Ovan citat saxat från SweClockers.com – Forum: http://www.billigakonsoler.se

storpack
    Member

Fick svar på mail att han skickat den i fredags. Jag undrar varför han som säljare på tradera uppger att han är från dalsjöfors(liten ort utanför Borås) när firman har adress
    Karlskoga? hmmm kan jag vara blåst?

storpack
    Member

Fick ett turbo sim idag. satte på plats enligt instruktioner, satte på telefonen och voila, inget sim stod på telefonen. Vet inte om jag gjort något fel får testa vidare. Kan det vara det nya 2.01 som spökar? Vet någon om man kan ställa tillbaka till 2.0.
    X-sim har fortfarande inte kommit från billigakonsoller.se. Återkommer med mer info om mina sim korts äventyr.

iphone77
    Member

Som sagt.. sim-kortshacken är kända för att inte fungera, eller i bästa fall fungera ibland. Är det någon här på forumet som använder simhack överhuvudtaget?

storpack
    Member

X-sim kom idag och efter lite pill fick jag försvann meddelandet inget sim och ersattes med söker. Den har sökt nu i ca 3 tim men inget annat händer. Någon som har något tips? Kan detta vara relaterat till den omtalat dåliga 3g täckningen. Skall tillägga att jag har telenor.

Morbidio
    Member
    Post count: 268

@storpack 9300 wrote:

X-sim kom idag och efter lite pill fick jag försvann meddelandet inget sim och ersattes med söker. Den har sökt nu i ca 3 tim men inget annat händer. Någon som har något tips? Kan detta vara relaterat till den omtalat dåliga 3g täckningen. Skall tillägga att jag har telenor.

Du har blivit lurad helt enkelt…:rolleyes:

iphone77
    Member

Nej som jag sa redan i mitt första svar funkar inte de här lösningarna helt enkelt.

ottto
    Member
    Post count: 1

hallå alla glada..
    jag köpte ett sim som heter Yessim och installerade det i min iphone 3g som är låst till AT&T. det funkar faktiskt. Jag har comviq.

Ett problem kvarstår att när jag åker utomlands så funkar inte skiten, när jag kommer hem sedan så måste jag sätta mitt comviq kort i en annan lur och få kontakt ringa ett samtal, sätta tillbaks det i iphonen och voila så funkar det igen. Lite störande att det strular och om det är någon som vet hur man löser det så skulle jag bli glad för nått litet tips…

rotkiv
    Member
    Post count: 506

YESSIM verkar vara jävligt intressant!

Det skall nog testas…
    Efter att läst runt lite ser det ut som det faktsikt funkar…

Viewing 26 posts - 1 through 26 (of 26 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.