Front page › Forums › iPhone i Sverige › Allt om iPhone › Hur ändra användare?
-
AuthorPosts
-
Jag skall ge min Iphone (3 Gs) till hustrun men inget händer när när jag byter (till hennes) SIM-kort. Hur skall man göra?
— anledningen till att jag ger bort iPhonen är för övrigt att den tydligen prioriterar surf och inte samtal om man till äventyrs inte har 3G-uppkoppling, exempelvis om det är sämre täckning. Telefonen går alltså inte att använda för egna företagare som inte har råd att missa samtal.
(Kan å andra sida berätta att den Nokia N900 som jag nu köpt inte går att vidarekoppla, vilket innebär att jag inte kan ha telefonpassning om jag är på möte eller är upptagen på annat sätt). Den telefonen blir inte långlivad hos mig…: Finns det inga bra telefoner?:(
Telemannen. iPhonen prioriterar inte surf om inte du själv vill det.
Avaktivera 3G i inställningar så är du bara på edge och blir säkerligen uppringd överallt.Om du byter till hennes simkort och mobiltelefonen är låst till en operatör så måste du låsa upp den. Eftersom det inte finns någon upplåsningsmetod för privatpersoner just nu så får du gå till din operatör och punga upp 300 kr och så låser dem upp den så att din frus simkort fungerar i den. Om du har en operatör som inte vill låsa upp den till dig så kan din fru använda den för att lyssna på musik och spela spel.
Jag orkar inte förklara mer kring ditt äventyr med 3G-täckning mer än vad jag redan sagt.
Telefonen kan ju även vara operatörlåst i ett X antal månader till, eftersom den kom i somras och tror att minsta är på 12 eller 18 månader så den fungerar nog bara med ditt simkort. Och om du vill göra den mer personlig till henne så är det ju bara att koppla in till itunes och ta bort allt så kan hon sedna välja vad hon vill ha för ngt på den !
Hon har sitt telefonnummer och jag har mitt. (Båda numrena är hos samma operatör, TELIA).
1) — Hur skall jag få iPhonen att fungera med hennes SIM-kort med hennes nummer?
2) — Hur görs inställning så att telefonen i alla lägen prioriterar inkommande samtal oberoende om surfning sker där det finns 3G-täckning eller endast Edge eller annan lägre nivå?
@telemannen 63525 wrote:
Hon har sitt telefonnummer och jag har mitt. (Båda numrena är hos samma operatör, TELIA).
1) — Hur skall jag få iPhonen att fungera med hennes SIM-kort med hennes nummer?
2) — Hur görs inställning så att telefonen i alla lägen prioriterar inkommande samtal oberoende om surfning sker där det finns 3G-täckning eller endast Edge eller annan lägre nivå?
1. Börja med att göra en återställning i iTunes. Blås hela mobilen och allt som finns på den.
Stoppa i hennes SIM-kort och sen aktivera via iTunes och sen gå in i inställnignar > kontakter > importera SIM.
Om inte hennes kort fungerar, använd då ditt SIM-kort för att aktivera i iTunes och sen byta till hennes SIM-kort.Gå även in på en Teliabutik och be dem låsa upp den, det kostar 300. Vill dem inte göra det så bara gnäll tills du får det.
2 Det finns ingen inställning. Stäng av 3G och sluta surfa. Mobilen ska ringa oavsett vad eftersom det är en telefon. Om du måste ringa så mycket att hela ditt företag konkursar för att du inte svarar så kanske du ska skaffa den där Nokian som inte har allt godis som en iPhone har. Om ditt företag hade krävt att du fyllde i order eller något form av pappersarbete så hade iPhonen varit underbar och löst ditt problem. Det finns en restaurang som kör med iPhone som nota istället för de gamla pappersblocken.
-
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.