Hur använder man Glasklart och liknande?

Front page Forums iPhone i Sverige Allt om iPhone Hur använder man Glasklart och liknande?

Viewing 2 posts - 1 through 2 (of 2 total)
  • Author
    Member
    Post count: 6

Hej.

Jag har precis gjort min första lyckade jailbreak 😀 *Stolt :P*

Och har redan dragit ner ett par saker, T.ex : Winterboard, Och Glasklart / Glasklart dockflow. Och nu undrar jag, Hur ändrar jag iconerna för en del program?

Tex jag gillar inte att bara dom där iconerna längst ner är genomskinliga (Telefon,Safari,Mail,Ipod) och Sms högst upp!

Så jag undrar…Hur ändrar jag iconerna på programen? Så dom kan också bli genomskinliga? 😛

Och en sak till. Hur kan jag göra så att jag har 1 bakgrundsbild på lock-screenen och 1 på Desktopet? (där alla program ligger), För jag får samma bakgrund som jag har på lock-screen på desktopet :(..

Tackar för alla svar! :rolleyes:

/Conrad

mossarelli
    Member
    Post count: 1847

iPhonen är en liten minidator och för att magin ska spraka från den behöver man trolla lite extra utanför telefonen med hjälp av sin dator.

Skaffa DiskAid för att kunna gå in på iPhonens hårdisk.

Leta upp ett komplett tema med glasklart från internet. Många frivilliga grafiker har lagt ner många timmar på att göra glasklarttemat komplett men det kommer alltid nya ikoner eller program som ställer till det vid temabyte.

Gå in med hjälp av DiskAid till mappen root/library/Themes på din iPhone och lägg sedan in de kompletterande ikonerna till Glasklart i mappen “icons” som ligger i mappen för temat.

Passa gärna på att utforska mobilen och kolla var alla mappar ligger för framtida bruk.

Och sen en slutnotis: icon is english, ikon är svenska.

Viewing 2 posts - 1 through 2 (of 2 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.