Hur du stänger av EDGE/3G funktionen!!

Front page Forums iPhone i Sverige Allt om iPhone Hur du stänger av EDGE/3G funktionen!!

Viewing 5 posts - 1 through 5 (of 5 total)
  • Author
    Member
    Post count: 21

Jag ringde till telia för några min sedan, och fråga dom om det fanns nått sätt man kunde få bort EDGE så inte onödiga pengar försvinner.

Dom sa att dom kunde göra det, så nu kan jag enbart använda WiFi för att komma åt sidor 🙂

så här går det till när du ringer dom:

1. ring nummer: Som privatkund ringer du 90 200 (från vissa operatörer måste du först slå ditt riktnummer)

2. Sen så berättar en kvinna att du kan beskriva med egna ord vad du söker, man kunde t.ex säga Iphone, Iphone 3G så kopplades samtalet vidare till någon som kunde hjälpa inom de området.

3. Berätta att du vill inaktivera EDGE/3G så du enbart kommer åt WiFi nätet.

Sen så tar det bara någon min sen e inställningarna klara, tror att dom som har abonomang hos telia kan troligtvis gå in och aktivera det manuellt genom “Mina sidor”, vi med kontantkort får ringa till telia om vi vill ha det aktiverat igen.

Hoppas att detta hjälper personer som vill slippa förlora massa pengar i onödan!

jolinjom
    Member
    Post count: 818

eller skaffar man fri surf 😀

StefanBP
    Member
    Post count: 23

Utan Edge och 3g är det ju ingen telefon mer, varför köpte du inte en Ipod Touch?

Annars kan du sätta på flygplansläge och aktivera WiFi.

TMac
    Member

@jolinjom 8482 wrote:

eller skaffar man fri surf 😀

frisurf. kan man fixa det till kontantkort med eller är det enbart till abonomang!!

TMac
    Member

@stefanbp 8484 wrote:

Utan Edge och 3g är det ju ingen telefon mer, varför köpte du inte en Ipod Touch?

Annars kan du sätta på flygplansläge och aktivera WiFi.

vadå, de e iallafall bättre att enbart ha wifi för tillfället änn att förlora massa pengar!!

Viewing 5 posts - 1 through 5 (of 5 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.