Hur får jag internet via min iPhone i datorn?

Front page Forums iPhone i Sverige Allt om iPhone Hur får jag internet via min iPhone i datorn?

Viewing 22 posts - 1 through 22 (of 22 total)
  • Author
    Member
    Post count: 7

Någon som vet hur man kan koppla iphone 4 till en bärbar o surfa?
    alltså använda själva iphone som ett modem utan att ta ut kortet?
    finns nån program till det ?
    Tacksam för tips
    MVH David

Tänk på tydliga rubriker /Steffeiphone.

rs66
    Member

olåst iphone 4 med 4.0.1

Drivalen
    Member
    Post count: 41

E väl bara att välja internetdelning under nätverk.
    Under inställningar /Allmänt/nätverk

rs66
    Member

@drivalen 80409 wrote:

E väl bara att välja internetdelning under nätverk.
    Under inställningar /Allmänt/nätverk

hejigen
    jag har försökt men kommer inte ut?

iPhoneReservdelar.se
    Member
    Post count: 1619

Måste ha itunes installerad och koppla iphone till dator med u sb eller blåtand

rs66
    Member

@iPhoneReservdelar.se 80428 wrote:

Måste ha itunes installerad och koppla iphone till dator med u sb eller blåtand

det har gjort men vet inte riktigt hur man kan surfa

har itunes installerad o har blåtand

ursäkta för besvär

joque
    Member
    Post count: 96

itunes måste vara igång.
    sedan är det bara att surfa på

CLS
    Member
    Post count: 223

Mig veterligen behöver inte iTunes vara igång när man använder internetdelningen i iPhonen.

Flash
    Member
    Post count: 64

Har du den senaste versionen av iTunes? Har du provat med USB kabeln istället för Bluetooth? Jag får automatiskt en uppkoppling när jag aktiverar Internetdelning på telefonen i Win Vista. Men har inte varit helt okomplicerat att komma så här långt … :rolleyes:

Jag har också fått för mig att iTunes måste vara igång för att det ska fungera, men ska ta och testa utan att ha det igång…

rs66
    Member

@flash 80584 wrote:

Har du den senaste versionen av iTunes? Har du provat med USB kabeln istället för Bluetooth? Jag får automatiskt en uppkoppling när jag aktiverar Internetdelning på telefonen i Win Vista. Men har inte varit helt okomplicerat att komma så här långt … :rolleyes:

Jag har också fått för mig att iTunes måste vara igång för att det ska fungera, men ska ta och testa utan att ha det igång…

Hej
    Tack för ditt svar jag har senast itunes och jag kör med kabel o internetdelningen funkar som det ska men hur ska man surfa ??
    hur går man vidare?
    kör med win 7
    Tacksam för svar

Flash
    Member

För mig så dyker det upp en nätverks uppkoppling helt automatiskt i Vista sen är det bara att köra igång Firefox och surfa. Tror väl inte att du ska behöva göra något specielt i Win 7 för att få det att fungera. Dyker det upp en rad längst upp på din iPhone där det står “Internetdelning”? Om den är där så borde problemet ligga i ditt Windows … tror jag …

rs66
    Member

@flash 80599 wrote:

För mig så dyker det upp en nätverks uppkoppling helt automatiskt i Vista sen är det bara att köra igång Firefox och surfa. Tror väl inte att du ska behöva göra något specielt i Win 7 för att få det att fungera. Dyker det upp en rad längst upp på din iPhone där det står “Internetdelning”? Om den är där så borde problemet ligga i ditt Windows … tror jag …

hejigen
    inget dyker upp på datorn men på luren så kommer det upp internetdelning
    testade nyss
    men jag ska jobba på det
    tack för ditt svar

rs66
    Member

@rs66 80603 wrote:

hejigen
    inget dyker upp på datorn men på luren så kommer det upp internetdelning
    testade nyss
    men jag ska jobba på det
    tack för ditt svar

nu funkar det
    tack för all tips

MrCabelguy
    Member
    Post count: 461

Är det lika lätt att få det att fungera till Xp med service pack 3?
    Jag testade lite förut utan att lyckas.

Flash
    Member

@mrcabelguy : Det borde det vara. Bara du ser till att ha uppdaterat Stinktunes och telefonen till iOS 4. Vad hade du för problem när du provade?

synthpopper
    Member
    Post count: 36

Cydias “MyWi” är min favorit. Det kostar dock pengar och kräver jailbreak. Men så lysande att kunna ställa in telefonen så den beter sig lite som en router!

iPhoneinfo.se
    Member
    Post count: 1973

Internetdelningen i iPhone är suverän, speciellt när man behöver internet snabbt till datorn när man är ute. Bara att koppla in iPhonen via USB till datorn och kicka igång internetdelningen sen kan man börja surfa i nästa sekund. Jag kör Windows 7, och det är stabilt med bra hastigheter, skulle nästan säga att det går snabbare än mitt mobila bredband.

iPhoneinfo.se
    Member

Internetdelningen i iPhone är suverän, speciellt när man behöver internet snabbt till datorn när man är ute. Bara att koppla in iPhonen via USB till datorn och kicka igång internetdelningen sen kan man börja surfa i nästa sekund. Jag kör Windows 7, och det är stabilt med bra hastigheter, skulle nästan säga att det går snabbare än mitt mobila bredband.

iPhoneinfo.se
    Member

iPhoneinfo.se
    Member

iPhoneinfo.se
    Member

iPhoneinfo.se
    Member

Viewing 22 posts - 1 through 22 (of 22 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.