Front page › Forums › iPhone i Sverige › Allt om iPhone › Hur får jag internet via min iPhone i datorn?
-
AuthorPosts
-
Någon som vet hur man kan koppla iphone 4 till en bärbar o surfa?
alltså använda själva iphone som ett modem utan att ta ut kortet?
finns nån program till det ?
Tacksam för tips
MVH DavidTänk på tydliga rubriker /Steffeiphone.
E väl bara att välja internetdelning under nätverk.
Under inställningar /Allmänt/nätverkMåste ha itunes installerad och koppla iphone till dator med u sb eller blåtand
@iPhoneReservdelar.se 80428 wrote:
Måste ha itunes installerad och koppla iphone till dator med u sb eller blåtand
det har gjort men vet inte riktigt hur man kan surfa
har itunes installerad o har blåtand
ursäkta för besvär
itunes måste vara igång.
sedan är det bara att surfa påMig veterligen behöver inte iTunes vara igång när man använder internetdelningen i iPhonen.
Har du den senaste versionen av iTunes? Har du provat med USB kabeln istället för Bluetooth? Jag får automatiskt en uppkoppling när jag aktiverar Internetdelning på telefonen i Win Vista. Men har inte varit helt okomplicerat att komma så här långt … :rolleyes:
Jag har också fått för mig att iTunes måste vara igång för att det ska fungera, men ska ta och testa utan att ha det igång…
@flash 80584 wrote:
Har du den senaste versionen av iTunes? Har du provat med USB kabeln istället för Bluetooth? Jag får automatiskt en uppkoppling när jag aktiverar Internetdelning på telefonen i Win Vista. Men har inte varit helt okomplicerat att komma så här långt … :rolleyes:
Jag har också fått för mig att iTunes måste vara igång för att det ska fungera, men ska ta och testa utan att ha det igång…
Hej
Tack för ditt svar jag har senast itunes och jag kör med kabel o internetdelningen funkar som det ska men hur ska man surfa ??
hur går man vidare?
kör med win 7
Tacksam för svarFör mig så dyker det upp en nätverks uppkoppling helt automatiskt i Vista sen är det bara att köra igång Firefox och surfa. Tror väl inte att du ska behöva göra något specielt i Win 7 för att få det att fungera. Dyker det upp en rad längst upp på din iPhone där det står “Internetdelning”? Om den är där så borde problemet ligga i ditt Windows … tror jag …
@flash 80599 wrote:
För mig så dyker det upp en nätverks uppkoppling helt automatiskt i Vista sen är det bara att köra igång Firefox och surfa. Tror väl inte att du ska behöva göra något specielt i Win 7 för att få det att fungera. Dyker det upp en rad längst upp på din iPhone där det står “Internetdelning”? Om den är där så borde problemet ligga i ditt Windows … tror jag …
hejigen
inget dyker upp på datorn men på luren så kommer det upp internetdelning
testade nyss
men jag ska jobba på det
tack för ditt svarÄr det lika lätt att få det att fungera till Xp med service pack 3?
Jag testade lite förut utan att lyckas.@mrcabelguy : Det borde det vara. Bara du ser till att ha uppdaterat Stinktunes och telefonen till iOS 4. Vad hade du för problem när du provade?
Cydias “MyWi” är min favorit. Det kostar dock pengar och kräver jailbreak. Men så lysande att kunna ställa in telefonen så den beter sig lite som en router!
Internetdelningen i iPhone är suverän, speciellt när man behöver internet snabbt till datorn när man är ute. Bara att koppla in iPhonen via USB till datorn och kicka igång internetdelningen sen kan man börja surfa i nästa sekund. Jag kör Windows 7, och det är stabilt med bra hastigheter, skulle nästan säga att det går snabbare än mitt mobila bredband.
Internetdelningen i iPhone är suverän, speciellt när man behöver internet snabbt till datorn när man är ute. Bara att koppla in iPhonen via USB till datorn och kicka igång internetdelningen sen kan man börja surfa i nästa sekund. Jag kör Windows 7, och det är stabilt med bra hastigheter, skulle nästan säga att det går snabbare än mitt mobila bredband.
-
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.