Hur får man epost till iphone från windows Mail (Vista)

Front page Forums iPhone i Sverige Allt om iPhone Hur får man epost till iphone från windows Mail (Vista)

Viewing 6 posts - 1 through 6 (of 6 total)
  • Author
    Member
    Post count: 2

Jag vill kunna läsa min epost i iphone. Jag har windows Mail i datorn. Hur gör jag för att få epost till iphone? Jag vill helst inte att eposten försvinner från windows Mail. Någon som vet hur man gör? Mobileme verkar overkill.

/mvh G

Ponyboy
    Member
    Post count: 2331

Hej och välkommen till forumet. Första tipset är att söka i forumet då de flesta frågorna har redan tagits upp tidigare.

Kolla i dessa trådar, finns både förklaring och hack för att få hotmail att funka i iphone.
    https://www.iphoneinfo.se/forum/allt-om-iphone/3396-hotmail-pop3-funkar-i-iphonen.html

https://www.iphoneinfo.se/forum/allt-om-iphone/1785-hur-far-jag-igang-mailen-hotmail.html

Edit: my bad, dessa trådar är för hotmail.

Ponyboy
    Member
    Post count: 2331

MailPro iTunes Store finns även en Lite version som är gratis.

Freebo
    Member
    Post count: 4365

@gunnar 53811 wrote:

Jag vill kunna läsa min epost i iphone. Jag har windows Mail i datorn. Hur gör jag för att få epost till iphone? Jag vill helst inte att eposten försvinner från windows Mail. Någon som vet hur man gör? Mobileme verkar overkill.

/mvh G

Välkommen Gunnar, förutsatt att du är noggrann med vissa inställningar är det enkelt att ha samma mailadress i din iPhone som på datorn

För att sätta upp Live Mail på din iPhone går du till Inställningar – ‘Epost, kontakter, kalendrar’

Klicka på Lägg till konto…
    Klicka på Annat längst ned

Fyll i dina konto upgifter.
    På nästa skärm skall du se till att fylla i dina kontouppgifter under fliken IMAP (inte POP)

Server för inkommande epost
    Värdnamn: imap.live.com

Server för utgående epost
    Den server din ISP tillhandahåller. Har du Telia SIM är det smtprelay1.telia.com

Det viktiga i kråksången är att du hämtar din epost på datorn även via imap.live.com. Anledning är att om du hämtar den via pop3.live.com så få du aldrig in mailen i din iPhone. Se även till att ställa in din telefon så att den aldrig raderar mailen lokalt i telefonen

Detta kanske inte var världens mest intiutiva guide, men den är gratis… så testa detta och återkom om du stöter på patrull

Frodo_74
    Member
    Post count: 33

freebo

hur ställer du in det att den inte raderar mailen lokalt?

Freebo
    Member
    Post count: 4365

@frodo_74 53826 wrote:

freebo

hur ställer du in det att den inte raderar mailen lokalt?

Gå till Inställningar – ‘Epost, kontakter, kalendrar’
    Klicka på ditt konto
    Klicka på Avancerat längst ned
    Klicka på Ta bort
    Markera Aldrig

Viewing 6 posts - 1 through 6 (of 6 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.