Front page › Forums › iPhone i Sverige › Allt om iPhone › Hur får man epost till iphone från windows Mail (Vista)
-
AuthorPosts
-
Jag vill kunna läsa min epost i iphone. Jag har windows Mail i datorn. Hur gör jag för att få epost till iphone? Jag vill helst inte att eposten försvinner från windows Mail. Någon som vet hur man gör? Mobileme verkar overkill.
/mvh G
Hej och välkommen till forumet. Första tipset är att söka i forumet då de flesta frågorna har redan tagits upp tidigare.
Kolla i dessa trådar, finns både förklaring och hack för att få hotmail att funka i iphone.
https://www.iphoneinfo.se/forum/allt-om-iphone/3396-hotmail-pop3-funkar-i-iphonen.htmlhttps://www.iphoneinfo.se/forum/allt-om-iphone/1785-hur-far-jag-igang-mailen-hotmail.html
Edit: my bad, dessa trådar är för hotmail.
MailPro iTunes Store finns även en Lite version som är gratis.
@gunnar 53811 wrote:
Jag vill kunna läsa min epost i iphone. Jag har windows Mail i datorn. Hur gör jag för att få epost till iphone? Jag vill helst inte att eposten försvinner från windows Mail. Någon som vet hur man gör? Mobileme verkar overkill.
/mvh G
Välkommen Gunnar, förutsatt att du är noggrann med vissa inställningar är det enkelt att ha samma mailadress i din iPhone som på datorn
För att sätta upp Live Mail på din iPhone går du till Inställningar – ‘Epost, kontakter, kalendrar’
Klicka på Lägg till konto…
Klicka på Annat längst nedFyll i dina konto upgifter.
På nästa skärm skall du se till att fylla i dina kontouppgifter under fliken IMAP (inte POP)Server för inkommande epost
Värdnamn: imap.live.comServer för utgående epost
Den server din ISP tillhandahåller. Har du Telia SIM är det smtprelay1.telia.comDet viktiga i kråksången är att du hämtar din epost på datorn även via imap.live.com. Anledning är att om du hämtar den via pop3.live.com så få du aldrig in mailen i din iPhone. Se även till att ställa in din telefon så att den aldrig raderar mailen lokalt i telefonen
Detta kanske inte var världens mest intiutiva guide, men den är gratis… så testa detta och återkom om du stöter på patrull
freebo
hur ställer du in det att den inte raderar mailen lokalt?
-
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.