Front page › Forums › iPhone i Sverige › Allt om iPhone › Hur fixar man egen ringsignal (iPhone 3G)?
-
AuthorPosts
-
Hej
Jag just skaffat denna härliga telefon, men jag undrar hur man lägger till fler ringsignaler och textmeddelande signaler ?@srx-kalle 7862 wrote:
Hej
Jag just skaffat denna härliga telefon, men jag undrar hur man lägger till fler ringsignaler och textmeddelande signaler ?Hur menar du “lägga till”?
Det går bara välja någon av de signaler som redan finns i telefonen, såvida du inte köper en låt via itunes och väljer att ha den som ringsignal.
Ja , men jag kanske är dum ,men hur kan man välja en låt på ipod som ringsignal?
Jag kan bara välja mellan orginal ringsignalerna
Följande måste uppfyllas för att skapa en ringtone.
- Signalen får vara max 40 sekunder lång
- Filen måste vara i AAC format (MP4) (Går att konvertera från MP3 i iTunes)
- Filen måste ha filändelsen M4R (bara att ändra från MP4 till M4R)
- Signalen måste imporeras i iTunes & synkas över till din iPhone
Det programet funkar säkert jätte bra men jag använder mig av Iphone ringtonemaker.. Riktigt bra. Kan göra “ringsignalen” hur lång du vill. Smidigt program. dock går det inte att klippa mitt i en låt! Bara ändra början och slut..
Finns ju guide på sidan för er som inte vet hur man gör, jag har kört efter den o funkar fint.
Det blev iringer .Och det funkar kanon bra.
Tjena.
Jag får det inte att fungera med egna ringsignaler. Hur skall man bära sig åt. Har köpt musik och allt men får inte in dom i ringsignaler.@besangtobias@hotmail.com 9068 wrote:
Tjena.
Jag får det inte att fungera med egna ringsignaler. Hur skall man bära sig åt. Har köpt musik och allt men får inte in dom i ringsignaler.Signalerna får inte vara över 40 sekunder. Det går givetvis att skapa .M4R som är över 40s och lägga dessa i iTunes men dessa kommer inte att synkroniseras över och synas i telefonen. De kommer dock synas i iTunes under “Ringtones”.
Vet inte om det är det som är felet men kan vara värt att kontrollera.
Edit: Det är riktigt känsligt så, 40,01s vilket avrundas till 40s i iTunes kommer inte fungera. Gör signalerna till 39s max.
@w_ille 9817 wrote:
jag använder Audiko när jag fixar ringsignaler, å det funkar skit bra hur lätt som helst att använda.
men jag vill nu byta sms signal, är det någon som vet hur man gör det??Vad jag vet så går det inte utan jailbreak.
Misstänker dock att det går att göra genom att SSH:a in på din jailbreakade telefon och byta ut någon av de filer som utgör standardsignalerna. Har dock inte orkat testa själv.
@iohan 9827 wrote:
Vad jag vet så går det inte utan jailbreak.
Misstänker dock att det går att göra genom att SSH:a in på din jailbreakade telefon och byta ut någon av de filer som utgör standardsignalerna. Har dock inte orkat testa själv.
Okej och det verkar ju inte direkt super enkelt, så det kanske är lika bra att skita i det 🙁
@w_ille 9817 wrote:
jag använder Audiko när jag fixar ringsignaler, å det funkar skit bra hur lätt som helst att använda.
men jag vill nu byta sms signal, är det någon som vet hur man gör det??Av någon anledning så blir alla ringsignaler jag gör i audiko 41,3 sekunder långa och fungerar således inte. Så jag får ta in dom som låtar, ändra start/stopp, re-encoda, döpa om och dra in igen. Då kan jag lika gärna göra det själv med Audacity eller Ableton själv 🙂
Skapa en egen ringtone till din iPhone
• Signalen får vara max 30 sekunder lång
• Filen måste ha filändelsen M4R (ändra från MP3/MP4 till M4R). Går att konvertera med Iringer som du måste ladda ner på din dator från iRinger :: iPhone Ringtone Factory [iPhone Ringtone, iPhone Ringtones, iPhone Ringtone Maker, iPhone Ringtone Creator]
• Signalen måste importeras i iTunes och synkas med din iPhoneGör en egen ringsignal:
• Högerklicka på den låten som du vill göra till din ringsignal
• Välj ”Visa info”
• Flik ”Alternativ”
• Ange Starttid – Stoptid för den sekvensen som du vill ha som ringsignal, max 30 sekunder lång
• Högerklicka på låten igen
• Välj ”Skapa version för AAC”
• Kopiera den nya låten t ex till din skrivbord
• Kör igenom med iRinger
• Synkronisera med din iPhone
Klart!@kipa 54784 wrote:
Skapa en egen ringtone till din iPhone
• Signalen får vara max 30 sekunder lång
• Filen måste ha filändelsen M4R (ändra från MP3/MP4 till M4R). Går att konvertera med Iringer som du måste ladda ner på din dator från iRinger :: iPhone Ringtone Factory [iPhone Ringtone, iPhone Ringtones, iPhone Ringtone Maker, iPhone Ringtone Creator]
• Signalen måste importeras i iTunes och synkas med din iPhoneGör en egen ringsignal:
• Högerklicka på den låten som du vill göra till din ringsignal
• Välj ”Visa info”
• Flik ”Alternativ”
• Ange Starttid – Stoptid för den sekvensen som du vill ha som ringsignal, max 30 sekunder lång
• Högerklicka på låten igen
• Välj ”Skapa version för AAC”
• Kopiera den nya låten t ex till din skrivbord
• Kör igenom med iRinger
• Synkronisera med din iPhone
Klart!Om man inte har jailbreakat sin telefon.
Annars lägger man den i RootLibraryRingtones
Och då får ringsignalen vara hur lång man vill.@xb0w 7884 wrote:
Finns ju guide på sidan för er som inte vet hur man gör, jag har kört efter den o funkar fint.
Tack att du länka. Hade tänkt att hänvisa men du hann innan. Snart ska jag leka lite med signalerna. Stör mig på timern så det är sjukt! Hemsk signal att vakna till!
Glöm allting alla har sagt ovan, gå bara in på denna länken lägg in din låt klipp den hur du vill ha den. Ladda ner den starta Itunes lägg in den på ringsignaler och synca med din telefon.
Free Ringtones for mobile and iPhone – Audiko
Varsågod.
@w_ille 9817 wrote:
men jag vill nu byta sms signal, är det någon som vet hur man gör det??@svensson431 54959 wrote:
Glöm allting alla har sagt ovan, gå bara in på denna länken lägg in din låt klipp den hur du vill ha den. Ladda ner den starta Itunes lägg in den på ringsignaler och synca med din telefon.
Varsågod.
Ibland så kan man läsa också 😉
@svensson431 54959 wrote:
Varsågod.
“Glöm allt som har sagts ovan”??? Det var stora ord med tanke på att det finns många bra tips i denna tråd. Och angående din tips, om du läser genom tråden så ser du att nån har redan tipsat om detta för 1,5 år sen.
iringer… såklart.
har provat audiko nån gång, men retar mej på tiden det tar att ladda upp…
med iringer hinner man göra allt… till och med synka innan låten är uppladdad till audiko.
pluss att IE har hängt sej ibland när jag varit uppkopplad mor audiko.
sök på iRinger på youtube, enklare än så kan det inte bli.@magneto 54967 wrote:
iringer… såklart.
har provat audiko nån gång, men retar mej på tiden det tar att ladda upp…
med iringer hinner man göra allt… till och med synka innan låten är uppladdad till audiko.
pluss att IE har hängt sej ibland när jag varit uppkopplad mor audiko.
sök på iRinger på youtube, enklare än så kan det inte bli.Du kanske skulle prova något annat än IE…? 🙂
Segt att ladda upp? tar max 2-3 sekunder kanske beror på att du har dåligt bredband (rätta mig om jag har fel)
Och det andra problemet är nog att du använder IE. Pröva Google chrome / Firefox.
Kan någon hjälpa mig att skapa en egen ringsignal till meddelanden?
@svensson431 54959 wrote:
Varsågod.
Jag får ju en jättekonstig sida: Send Ringtones to Your cellphone. Click here to begin…. Och kostar också! Skumt! Var på sidan ska man klicka?
@svensson431 55016 wrote:
Segt att ladda upp? tar max 2-3 sekunder kanske beror på att du har dåligt bredband (rätta mig om jag har fel)
Och det andra problemet är nog att du använder IE. Pröva Google chrome / Firefox.
hehe, lol @ me…:laugh:
100/10 lina @ 15/0,5
efter att ha ringt till BBB och klagat på min dåliga uppspeed, samt startat om routern 😮 så funkar det nu bättre.
fantastiskt vad snabbt dom jobbar på BBB iaf 😉Får precis som föregående talare rekommendera iRinger. Fungerar utmärkt
Jag lyckas bara få in en egen ringsignal i iPhonen, när jag ska lägga in fler syns de inte… Någon fler med detta problem, eller någon som vet hur man kan lösa det?
@missqueen 55773 wrote:
Jag lyckas bara få in en egen ringsignal i iPhonen, när jag ska lägga in fler syns de inte… Någon fler med detta problem, eller någon som vet hur man kan lösa det?
Nej jag har testat alla varianter som sagts men får inte in någon ringsignal överhuvudtaget. Filerna (efter alla steg) hamnar i Ringsignalermappen i iTunes men när jag synkar dyker de inte upp i iPhonen. De har filtillägget .m4r.
@mogvard 55798 wrote:
Nej jag har testat alla varianter som sagts men får inte in någon ringsignal överhuvudtaget. Filerna (efter alla steg) hamnar i Ringsignalermappen i iTunes men när jag synkar dyker de inte upp i iPhonen. De har filtillägget .m4r.
Har du även testat UnlimTones från Cydia? Otroligt enkelt och problemfritt
@freebo 55975 wrote:
Har du även testat UnlimTones från Cydia? Otroligt enkelt och problemfritt
Där finns ju också AnyRing på cydia, där kan man välja både ringsingnal och SMS signal:
Hej
Jag ville bara lägga till att iPhonepyssel har lagt ut en guide på hur man skapar en ringsignal genom iTunes.
Ni hittar den på länken nedan.
Jag försöker fixa ringsignal till min iphone. jag har förkortat låten till 20 sek och fixat aac version. men när jag ska flytta låten till itunes->Ringtones händer inget. funkar inte. vad ska jag göra?
Innan du postar skall du SÖKA. Man postar i befintliga trådar. /FreeboNågon som vet hur man ökar ljudet på ringsignalen som man själv har gjort? Hört inte lika bra som ringsignalerna på iphonen
hehe, bilden talar för sej själv… nästan 6 millioner träffar på hur man lägger till ringsignal i en iphone.
lägg märke till att jag inte speccade just iphone utan bara
“lägga till ringsignal…”
inte ett enda förslag på nokia eller SE, eller nån annan heller för den delen… bara iphone.
lägg där till att jag är “expert” på ringsignaler, inte på hur man lägger in dom utan på att “samla” på dom… får dagligen frågan om jag inte kunde ta mej tid att skicka en eller annan ringsignal som någon tyckt var bra/rolig/etc…
-nä, det kan jag inte… jag vill, men kan inte… iphone du vet…
mitt sämsta mobilköp någonsin, alla kategorier… (NMT, GSM, 3G)
man kan bara hoppas att äpple inte börjar sälja bilar…
-app app app, du får bara ha dessa däck/fälg, överdragsklädsel, stereo, doftgran…. (ja listan kan bli lång…. ) som VI godkänt, och som givetvis bara säljes i VÅRAN butik.
och hur många sökresultat skulle man inte få på “fylla på bränsle i en….”
sorgligt…Magneto, med WinMo och Android är valmöjligheterna stora – tur det. Själv har jag inga problem med iRinger och vill minnas att det faktiskt var din post om iRinger i denna tråd som fick mig att testa appen. Don’t let the door hit you on your way out till en annan plattform 😉
@freebo 57459 wrote:
Magneto, med WinMo och Android är valmöjligheterna stora – tur det. Själv har jag inga problem med iRinger och vill minnas att det faktiskt var din post om iRinger i denna tråd som fick mig att testa appen. Don’t let the door hit you on your way out till en annan plattform 😉
nee, jag har själv inga problem längre att hitta, editera och synka in mina signaler. det som jag retar mej på är att man inte kan skicka något till polare mm mm.
jag har ju mina signaler, bilder mm även i datorn, så jag kan ju ändå skicka dom via e-mail.
du kan ju dessutom inte ens lägga in en ringsignal utan 3:dje parts program om du nu inte köpt låten du vill ha som signal genom i-tunes (kan inget om mac-os, så den delen vill jag inte utala mej om)
det är dom små detaljerna/helheten som stör… nåt så in i bomben… 😉
det enda jag egentligen viste när jag köpte den var att det inte fans någon “multitasking”
så släpper dom inte på ALLA begränsningar blir detta min sista iphoneursäkta om jag svävade iväg lite offtopic i slutet:o
@jabbex 56508 wrote:
Där finns ju också AnyRing på cydia, där kan man välja både ringsingnal och SMS signal:
Måste rekommendera detta lilla program. Använder låtarna (mp3) man har i “ipoddelen”. Välj efter låttitel eller artist, välj när på låten ringsignalen ska starta och när den ska sluta. Ingen “åverkan” på låten (mp3-filen) man använder.
Sedan kan man lägga till vilka som ringer som kopplas till vilken ringsignal.
Så anyring via Cydia är väldigt bra. 🙂
@ludii 57096 wrote:
Någon som vet hur man ökar ljudet på ringsignalen som man själv har gjort? Hört inte lika bra som ringsignalerna på iphonen
gå in till /System/Library/PrivateFrameworks/Celestial.framework/N88 (för 3GS)
och ändra på filen SystemSoundMaximumVolume.plist
lägg till
Ringtone
3.5
Headphone
3.5
Headset
3.5
Receiver
3.5
Speaker
3.5och reboot…
@vasastan 59495 wrote:
gå in till /System/Library/PrivateFrameworks/Celestial.framework/N88 (för 3GS)
och ändra på filen SystemSoundMaximumVolume.plist
lägg till
Ringtone
3.5
Headphone
3.5
Headset
3.5
Receiver
3.5
Speaker
3.5och reboot…
edit: eller läs Low Volume On Your iPhone?: Steps To Fix
opsss.. tryckte citera ist för edit..
Nu har jag pillat en stund med audiko och problemet jag fått är att bara den första signalen jag gjorde gick att lägga in i telefonen, synkat osv och i itunes ligger dom som ringsignal i min Iphone men jag hittar den inte på telebobon…
Någon som tror sig veta vad detta beror på??
Edit: är n00b, redan fixat
-
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.