Front page › Forums › iPhone i Sverige › Allt om iPhone › Hur fixar man in teman i iPhone 3G?
-
AuthorPosts
-
Hej, sökte runt lite på google och såg att OpenSSH bara fanns i Cydia/installer och att man därför måste jalbreaka luren. Det jag undrar är om det finns något annat sätt att fixa in teman till iPhonen (utan att jailbreaka den). Finns det teman i appstore? Kan/kommer openSSH komma till appstore? Kan man inte stoppa i USBsladden i iPhonen och synka den mot datan, och istället för att gå in på itunes, gå in på mina dokument och t.ex högerklicka på ett nedladdat tema och välj Skicka till och sen iPhone(eller vad man ”döpt” den till)?
Har ingen iPhone en, så jag har inte haft möjlighet att fråga.
Tack på förhand 😀@kungen 10293 wrote:
Hej, sökte runt lite på google och såg att OpenSSH bara fanns i Cydia/installer och att man därför måste jalbreaka luren. Det jag undrar är om det finns något annat sätt att fixa in teman till iPhonen (utan att jailbreaka den). Finns det teman i appstore? Kan/kommer openSSH komma till appstore? Kan man inte stoppa i USBsladden i iPhonen och synka den mot datan, och istället för att gå in på itunes, gå in på mina dokument och t.ex högerklicka på ett nedladdat tema och välj Skicka till och sen iPhone(eller vad man ”döpt” den till)?
Har ingen iPhone en, så jag har inte haft möjlighet att fråga.
Tack på förhand 😀Det är bara genom att jailbreaka den som du kan lägga in egna teman och modda den. Som privatperson ser jag ingen anledning att inte jailbreaka sin iPhone/iPod. Om det är en jobblur kan jag förstå om man inte vill.
@johnfa 10294 wrote:
Det är bara genom att jailbreaka den som du kan lägga in egna teman och modda den. Som privatperson ser jag ingen anledning att inte jailbreaka sin iPhone/iPod. Om det är en jobblur kan jag förstå om man inte vill.
Ok, säg att jag köper en iPhone 3g och jailbreakar den, men en dag slutar touchen fungera, då kan jag återställa den helt så jailbreaket inte är kvar längre, och sen skicka in den till telia/apple utan att de märker något?
@kungen 10296 wrote:
Ok, säg att jag köper en iPhone 3g och jailbreakar den, men en dag slutar touchen fungera, då kan jag återställa den helt så jailbreaket inte är kvar längre, och sen skicka in den till telia/apple utan att de märker något?
Exakt. Det går alltid att återställa till originalprogramvaran.
@johnfa 10294 wrote:
Det är bara genom att jailbreaka den som du kan lägga in egna teman och modda den. Som privatperson ser jag ingen anledning att inte jailbreaka sin iPhone/iPod. Om det är en jobblur kan jag förstå om man inte vill.
jag har hört att man kan få virus om man laddar ner vissa program från cydiainstaller. är det sant?
Snor tråden för ett premiär inlägg.
Om jag jailbreakar den och den börjar bugga, tex hänger sig, går det att återställa den via itunes alltid eller kan det bugga totalt så det inte går att återställa den och man förlorar garantin? Jag vill kunna ha möjligheten att kunna återställa den och dra en snyft historia på telia om att min iphone som jag inte “jailbreaka” hängde sig och jag återställt den, utan att de ser att den är jailbreakad.Andra frågan: Hur är lättaste sättet att jailbreaka? Är det med blog.iphone-dev.org den eller? Någon som har testat sidat btw?
Jag postar en guide för att göra tema sen. Känner att folk kanske vill ha en sån med.
@mossarelli 10316 wrote:
Jag postar en guide för att göra tema sen. Känner att folk kanske vill ha en sån med.
Göra tema eller ändra till ett (redan) färdigt tema? 🙂
Förstår inte riktigt hur Winterboard grejen funkar, hittar nämligen inte den på min iphone när jag tankat den i cydia utan jag får använda customize vilket fungerar halvbra då ikonerna stannar kvar från det gamla temat när jag byter till ett nyt och jag inte kan få någon bild bakom mina ikoner.
Nån annan som också har det såhär?
@gefan 10340 wrote:
Förstår inte riktigt hur Winterboard grejen funkar, hittar nämligen inte den på min iphone när jag tankat den i cydia utan jag får använda customize vilket fungerar halvbra då ikonerna stannar kvar från det gamla temat när jag byter till ett nyt och jag inte kan få någon bild bakom mina ikoner.
Nån annan som också har det såhär?
Hmm. Vilken firmware-version har du?
Säkert på att du inte installerat Summerboard-teman? En del av dem funkar inte.@johnfa 10349 wrote:
Hmm. Vilken firmware-version har du?
Säkert på att du inte installerat Summerboard-teman? En del av dem funkar inte.Kör på 2.0, när jag tankat Winterboard från cydia så har den inte kommit upp på min springboard men när jag tankade den nu från Installer från någon spansk source så kom den upp men det fungerare inte att ändra tema även fast jag tankat teman till winterboard fråb både den spanska och vanliga sources.
@gefan 10356 wrote:
Kör på 2.0, när jag tankat Winterboard från cydia så har den inte kommit upp på min springboard men när jag tankade den nu från Installer från någon spansk source så kom den upp men det fungerare inte att ändra tema även fast jag tankat teman till winterboard fråb både den spanska och vanliga sources.
Inte hört om det här problemet. Men testa att avinstallera Winterboard genom Cydia, starta om iPhonen/iPoden, och installera igen. Jag hade inga problem, ikonen kom upp och allt, så testa att göra om processen igen.
@iPhoneinfo.se 10323 wrote:
Göra tema eller ändra till ett (redan) färdigt tema? 🙂
Både och i samma.
-
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.