Hur fungerar SHSH i samband med nedgradering?

Front page Forums iPhone i Sverige Allt om iPhone Upplåsning och jailbreak Hur fungerar SHSH i samband med nedgradering?

Viewing 3 posts - 1 through 3 (of 3 total)
  • Author
    Member
    Post count: 322

Hej!

Tänkte kolla om någon har en bra förklaring på hur man använder det sparade SHSH:t som Cydia sparade när man ska nedgradera?
    Har en 3G, jailbreakade på fw 4.0, sparade SHSH, tvingades å uppgradera till 4.1 för att det laggade så in i h*lvete. Apples problem med 4.0 3G + Jailbreak, not a good combination.

Om jag nu vill nedgradera, hur gör jag då? Hur använder jag SHSH?
    Kan man även nedgradera basebandet mha detta?

Tack på förhand!

muffins
    Member
    Post count: 1906

@pear 81196 wrote:

Hej!

Tänkte kolla om någon har en bra förklaring på hur man använder det sparade SHSH:t som Cydia sparade när man ska nedgradera?
    Har en 3G, jailbreakade på fw 4.0, sparade SHSH, tvingades å uppgradera till 4.1 för att det laggade så in i h*lvete. Apples problem med 4.0 3G + Jailbreak, not a good combination.

Om jag nu vill nedgradera, hur gör jag då? Hur använder jag SHSH?
    Kan man även nedgradera basebandet mha detta?

Tack på förhand!

Du kan använda dig utav följade guide: Nedgradera firmware – Hur man går tillväga | iMedia.nu

Men eftersom du sitter på en iPhone 3G är du inte beroende av att använda SHSH-filer vid nedgradering. Du kan då följa denna enkla guide istället: Nergradera din iPhone 3G från iOS4 till firmware 3.x.x | iMedia.nu

Basebandet kan du inte nedgradera.

Pear
    Member
    Post count: 322

Muffins: Tackar! =)

Viewing 3 posts - 1 through 3 (of 3 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.