Front page › Forums › iPhone i Sverige › Allt om iPhone › Hur funkar Wi-Fi?
-
AuthorPosts
-
Har en dotter som ska vara au pair i USA ett år , undrar om hon kan köpa en iphone där och ringa med typ Skype med Wi-Fi i telefonen?Blir det gratis då, även om man köper en obunden så måste hon väll teckna nån typ av abonemang där ?
Det fungerar om hon har tillgång will ett WiFi-nät. Samtalen blir då gratis men du får ändå betala för abonnemanget.
Skaffa trådlös internet hemma så ska det inte vara några alls problem. Använder det själv.
Vilket program eller application avänder ni för att göra real VOIP calls med?
är det så om man använder wifi så behöver man inte tänka på hur många mb man tar ner ??
Köp en macbook istället! Blir mycket billigare i längden med tanke på den låga dollarn, Dessutom kan du ju snacka med video.
Eller en Eee PC den är lite mindre och kanske smidigare att bära runt på.
Edit: Fring kan användas till Voip med 1.1.4 jailbreakade telefoner. Och om man inte har det finns det en Voip-safariapp som också ska fungera.
@william_3000 9752 wrote:
Köp en macbook istället! Blir mycket billigare i längden med tanke på den låga dollarn, Dessutom kan du ju snacka med video.
Eller en Eee PC den är lite mindre och kanske smidigare att bära runt på.
Edit: Fring kan användas till Voip med 1.1.4 jailbreakade telefoner. Och om man inte har det finns det en Voip-safariapp som också ska fungera.
Det är inte riktigt VOIP om du använder den i safari. Du får ett samtal till din mobil från skype och det tas på dina skype out credits.
Jag kör en Cisco Iphone 330 (VoIP telefon för Wlan) och kör den över ett Wlan som kommer från min Eriksson W25 roater (3Gmodem)
På ren svänska 😉 så kör jag Woip över 3G.. o det fungerar alldeles utmärkt.
Kör med konto hos Woipstunt vilka jag starkt kan rekommendera (flera års erfarenhet av dem)Problemen kommer när man vill ta emot samtal.. telia har sin brandvägg emot svartadressen som man får i deras 3gnät, så det är milt sagt svårt att få igenom samtalen TILL woipen, ut är det inga problem.
Det går ju (som jag gjort) att man har en DID-provider. det är en leverantör av ett telefonnummer. man abonnerar på ett nummer som de vidarekopplar till din Woip. Så ringer man det telefon numret med en vanlig telefon så (ska) det ringa i personens Woip-telefon.
Haha, Så du har 2 iPhones! 😀
-
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.