Front page › Forums › iPhone i Sverige › Allt om iPhone › Hur går det med iWep – hacka wep nätverk?
-
AuthorPosts
-
Jag tänkte bara fråga om någon vet hur det går för personerna som förut började med programmet iWep, som skulle göra det möjligt att hacka nätverk med wep-säkerhet.
Någon som vet något, eller kan tipsa om liknande program till iPhone? =)
Tycker att den här tråden ska få sig en sväng §8.
Att hacka in på någons nätverk är olagligt och en överträdelse oavsett vad, hur och när.@mossarelli 35152 wrote:
Tycker att den här tråden ska få sig en sväng §8.
Att hacka in på någons nätverk är olagligt och en överträdelse oavsett vad, hur och när.Nämen en låtsasmoderator! 🙂
§8 Piratkopiering
Du får inte sprida länkar med anknytning till piratkopierat material. Det är inte tillåtet att diskutera hur man kringgår kopieringsskydd eller olovligen kopierar upphovsrättsskyddat material. All antydan till innehav av piratkopierat material är förbjuden.Euhm… Säg mig, vad har upphovsrätt med datorintrång (tror det klassas som det) att göra?
Och vart säger phoenix91 att han är ute efter att ens göra något olagligt?
Och såklart är phoenix91 ute efter att prova säkerheten på sitt eget nätverk, eller hur?
Tycker dom borde porta hela aircrack-ng paketet 🙂@phoenix91 35057 wrote:
Jag tänkte bara fråga om någon vet hur det går för personerna som förut började med programmet iWep, som skulle göra det möjligt att hacka nätverk med wep-säkerhet.
Någon som vet något, eller kan tipsa om liknande program till iPhone? =)
Läste lite om programmet
Google TranslateTydligen funkar det bara för vissa specifika MAC-adresser och liknande… Men verkar ju vara under utveckling iaf.
Funkar dock inte på 3.0 just nu, men var tydligen lättlöst:
cd / System / Library / PrivateFrameworks /
ln -s /System/Library/SystemConfiguration/WiFiManager.bundle/ /System/Library/PrivateFrameworks/Apple80211.framework ln-s / System / Library / SystemConfiguration / WiFiManager.bundle / / System/Library/PrivateFrameworks/Apple80211.framework
cd Apple80211.framework cd Apple80211.framework
ln -s WiFiManager Apple80211 ln-s WiFiManager Apple80211 [/CODE][CODE]cd / System / Library / PrivateFrameworks /
ln -s /System/Library/SystemConfiguration/WiFiManager.bundle/ /System/Library/PrivateFrameworks/Apple80211.framework ln-s / System / Library / SystemConfiguration / WiFiManager.bundle / / System/Library/PrivateFrameworks/Apple80211.framework
ln -s WiFiManager Apple80211 ln-s WiFiManager Apple80211 [/CODE]
@gelegrodan 35161 wrote:
Nämen en låtsasmoderator! 🙂
Euhm… Säg mig, vad har upphovsrätt med datorintrång (tror det klassas som det) att göra?
Och vart säger phoenix91 att han är ute efter att ens göra något olagligt?
Och såklart är phoenix91 ute efter att prova säkerheten på sitt eget nätverk, eller hur?
Tycker dom borde porta hela aircrack-ng paketet 🙂Passa dig noga på vad du håller på med.
Jag får ta hand om forum för att folk inte har tid, ursäkta att jag är duktig.
Upphovsrätt har ingenting med datorintrång att göra. Regel 8 håller på att inte länka och sprida upphovsskyddat material som är rätt så olagligt.
Jag tycker att knäcka nätverk är rätt så olagligt och borde hamna i samma kategori som §8.Det är väll självklart att alla som laddar ner programmet inte är ute efter att knäcka nätverk mer än de dem själva äger. Varför skulle man annars vilja ha ett sånt program?
Dumt argument. Du vet mycket väl vad sånt här används till.
Håller med mossarelli helt och hållet!
Att hacka sig igenom andra människors säkerhetssystem är definitivt i högsta grad kriminellt!
Det finns allmänna och helt öppna nätverk som man kan använda i de flesta städer,så att hacka andras system är rätt så meningslöst.
Det är bättre att ni skaffar er tillträde till nätverken på laglig väg,exempelvis Telia homerun eller motsvarande!@mossarelli 35188 wrote:
Passa dig noga på vad du håller på med.
Jag får ta hand om forum för att folk inte har tid, ursäkta att jag är duktig.
Upphovsrätt har ingenting med datorintrång att göra. Regel 8 håller på att inte länka och sprida upphovsskyddat material som är rätt så olagligt.
Jag tycker att knäcka nätverk är rätt så olagligt och borde hamna i samma kategori som §8.Det är väll självklart att alla som laddar ner programmet inte är ute efter att knäcka nätverk mer än de dem själva äger. Varför skulle man annars vilja ha ett sånt program?
Dumt argument. Du vet mycket väl vad sånt här används till.
Hmm… så “hot” är tillåtet (“Passa dig noga på vad du håller på med.”)
Men att diskutera om program som enligt forumets regler är tillåtet att diskutera ska det läggas någon slags Nordkorea censur på bara för att du inte gillar det? :laugh:Tycker det är upp till var och en vad man vill använda för program? Sen att programen kan användas till olagliga saker är väl en annan sak? Eller misstar jag mig?
Du har naturligtvis rätt att använda vilka program du vill,men du är naturligtvis juridiskt personligen ansvarig för dina gärningar.
Att diskutera program som uppenbarligen är tänkta för att knäcka säkerhetskoder tycker iaf jag att ni får hålla på med nån annan stans,eftersom det uppenbarligen handlar om dataintrång i någon form!@gelegrodan 35177 wrote:
Läste lite om programmet
Google TranslateTydligen funkar det bara för vissa specifika MAC-adresser och liknande… Men verkar ju vara under utveckling iaf.
Funkar dock inte på 3.0 just nu, men var tydligen lättlöst:
cd / System / Library / PrivateFrameworks /
japp, ajg vet. har programmet. Fungerar mer eller mindre endast på spanska routrar, som heter ett viss sak.
tänkte mest att någon kanske visste om utveklingen går framåt.
angående paragraf 8 får ni säga vad ni vill, ni bumpar ju tråden, så det är ju bra.[CODE]cd / System / Library / PrivateFrameworks /
japp, ajg vet. har programmet. Fungerar mer eller mindre endast på spanska routrar, som heter ett viss sak.
tänkte mest att någon kanske visste om utveklingen går framåt.
angående paragraf 8 får ni säga vad ni vill, ni bumpar ju tråden, så det är ju bra.
@gelegrodan 35203 wrote:
Hmm… så “hot” är tillåtet (“Passa dig noga på vad du håller på med.”)
Men att diskutera om program som enligt forumets regler är tillåtet att diskutera ska det läggas någon slags Nordkorea censur på bara för att du inte gillar det? :laugh:Tycker det är upp till var och en vad man vill använda för program? Sen att programen kan användas till olagliga saker är väl en annan sak? Eller misstar jag mig?
Kränkningar är också tillåtet.
Då ska jag inhandla sniper appen och använda den för att kalibrera alla mina skott så att jag skjuter rakt. Men jag ska absolut inte göra något olagligt med den appen. -
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.