Hur gör jag?

Viewing 5 posts - 1 through 5 (of 5 total)
  • Author
    Member
    Post count: 2

Hej! Jag har köpt en Iphone 3gs och tydligen gjort det ödestigra misstaget att uppdatera den till 4.0.2…. Nu när jag vill jailbreakea och unlocka den så har jag stött på problem! Jag har försökt massa olika sätt och inget funkar. Jag har kollat med tiny umbrella och jag har inga shsh filer sparade tyvärr.

Fungerar det överhuvudtaget att jailbreakea och unlocka den? om JA så undrar jag hur? Och om det inte går hur går jag vidare? väntar med att uppdatera till 4.1 som kommer snart och hoppas på att någon knäcker 4.0.2 eller ska jag uppdatera till 4.1 och hoppas att dom knäcker den innan?

Frågorna många och svaren få….

Tack på förhand// Max

muffins
    Member
    Post count: 1906

@freak.max 77375 wrote:

Hej! Jag har köpt en Iphone 3gs och tydligen gjort det ödestigra misstaget att uppdatera den till 4.0.2…. Nu när jag vill jailbreakea och unlocka den så har jag stött på problem! Jag har försökt massa olika sätt och inget funkar. Jag har kollat med tiny umbrella och jag har inga shsh filer sparade tyvärr.

Fungerar det överhuvudtaget att jailbreakea och unlocka den? om JA så undrar jag hur? Och om det inte går hur går jag vidare? väntar med att uppdatera till 4.1 som kommer snart och hoppas på att någon knäcker 4.0.2 eller ska jag uppdatera till 4.1 och hoppas att dom knäcker den innan?

Frågorna många och svaren få….

Tack på förhand// Max

Om det absolut inte finns några SHSH-filer sparade i cydia eller lokalt för denna telefon så får du helt enkelt sitta och vänta tills det kommer något jailbreak för de senare firmware-versionerna.
    Utan SHSH-fil går det inte att nergradera idag då iTunes enbart signerar 4.0.2.

freak.max
    Member
    Post count: 2

Aha okok, jobbigt läge. Har man någon aning om hur lång tid det kan ta? Eller är det oklart för nuvarandet…

Tack för infon!

muffins
    Member
    Post count: 1906

@freak.max 77377 wrote:

Aha okok, jobbigt läge. Har man någon aning om hur lång tid det kan ta? Eller är det oklart för nuvarandet…

Tack för infon!

Ingen ETA och ingen som vet 100% till vilken firmware nästa jailbreak-program kommer att vara för.

SomethinG
    Member
    Post count: 363

Version 4.1 släpps 8 September , Men när JB för den versionen kommer är det ingen som vet ( om det ens kommer någon )

Viewing 5 posts - 1 through 5 (of 5 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.