Hur gör man en Custom firmware?

Front page Forums iPhone i Sverige Allt om iPhone Upplåsning och jailbreak Hur gör man en Custom firmware?

Viewing 8 posts - 1 through 8 (of 8 total)
  • Author
    Member
    Post count: 461

Hej jag tänkte höra om jag fattat det rätt om hur man gör en custom firmware utan att baseband uppdateras.
    Först laddar jag ner en fil här tex 3.1.3 :
    iClarified – iPhone – Where To Download iPhone Firmware Files From

Sen så startar jag PwanageTool 3.1.4 och har iPhone ansluten till usb porten.
    Sedan så väljer jag filen som jag ska göra en custom firmware av och om jag har ett simkort som den är låst till eller ej och sen så gör PwanageTool en fil som jag sedemera uppdaterar iPhonen i iTunes?
    Om man gör en custom av en 3.1.3 kan man jailbreaka den då eller är det bara 3.1.2 som gäller isåfall?

Freebo
    Member
    Post count: 4365

@mrcabelguy 55850 wrote:

Hej jag tänkte höra om jag fattat det rätt om hur man gör en custom firmware utan att baseband uppdateras.
    Först laddar jag ner en fil här tex 3.1.3 :
    iClarified – iPhone – Where To Download iPhone Firmware Files From

Sen så startar jag PwanageTool 3.1.4 och har iPhone ansluten till usb porten.
    Sedan så väljer jag filen som jag ska göra en custom firmware av och om jag har ett simkort som den är låst till eller ej och sen så gör PwanageTool en fil som jag sedemera uppdaterar iPhonen i iTunes?
    Om man gör en custom av en 3.1.3 kan man jailbreaka den då eller är det bara 3.1.2 som gäller isåfall?

Tjena, det är PwnageTool 3.1.5 som gäller och precis som du nämner är verktyget det enda rätta om du vill vårda ditt baseband/din unlock. Följ bara denna guide så skall inget kunna gå fel;
    Jailbreak iPhone 3.1.3 with PwnageTool 3.1.5 | Redmond Pie

MrCabelguy
    Member

@freebo 55947 wrote:

Tjena, det är PwnageTool 3.1.5 som gäller och precis som du nämner är verktyget det enda rätta om du vill vårda ditt baseband/din unlock. Följ bara denna guide så skall inget kunna gå fel;
    Jailbreak iPhone 3.1.3 with PwnageTool 3.1.5 | Redmond Pie

Tack för infon.
    Jag tar nog och stannar på 3.1.2 då jag läser att det inte går att låsa upp modemfirmware 05.11.07.
    Jag behöver inte låsa upp nu men man vet aldrig.

muffins
    Member
    Post count: 1906

@mrcabelguy 55991 wrote:

Tack för infon.
    Jag tar nog och stannar på 3.1.2 då jag läser att det inte går att låsa upp modemfirmware 05.11.07.
    Jag behöver inte låsa upp nu men man vet aldrig.

05.11.xx går att låsa upp.
    Det är 05.12.xx som ej går att låsa upp :).

Tycker du gör rätt i att stanna med 3.1.2 istället då 3.1.3 jämfört med 3.1.2 innehåller ett fåtal buggfixar.

Precis som 3.1.2 var jämfört med 3.1.

MrCabelguy
    Member

@muffins 55992 wrote:

Tycker du gör rätt i att stanna med 3.1.2 istället då 3.1.3 jämfört med 3.1.2 innehåller ett fåtal buggfixar.

Okey då läste jag fel men jag stannar på 3.1.2

Ponyboy
    Member
    Post count: 2331

@muffins 55992 wrote:

BB 05.11.07 går att låsa upp men inte om man har uppdaterat till fw 3.1.3. Blacksn0w funkar endast på fw 3.1.2 och lägre.

muffins
    Member
    Post count: 1906

@ponyboy 55996 wrote:

BB 05.11.07 går att låsa upp men inte om man har uppdaterat till fw 3.1.3. Blacksn0w funkar endast på fw 3.1.2 och lägre.

Så sant så :). Men eftersom han inte sade något om det inom det citat jag bifogade så valde jag att inte kommentera det ang. 3.1.3 bara :).

MrCabelguy
    Member

@ponyboy 55996 wrote:

Då fattade jag rätt då.
    Jag läste att 3.1.3 gick ej att köra Blacksn0w på även om man hade BB 05.11.07

Jag var nog inte tydlig nog.
    Tack för hjälpen grabbar.
    Ha en fortsatt trevlig helg nu så blir det till att röra lite i grytorna och ta några pilsner.

Viewing 8 posts - 1 through 8 (of 8 total)
  • The topic ‘Hur gör man en Custom firmware?’ is closed to new replies.