Hur göra back upp på en Iphone 3gs

Front page Forums iPhone i Sverige Allt om iPhone Hur göra back upp på en Iphone 3gs

Viewing 4 posts - 1 through 4 (of 4 total)
  • Author
    Member
    Post count: 4

Hej
    Dotterns IPhone 3Gs “LAGGAR UR” som hon säger, den är seg och hänger sig regelbundet. Tänkte göra en återställning/uppdatering via ITunes mes skulle vilja göra en backupp på det som finns i telefonen nu, inklusive telefonnummer.
    Hittar ingen guide hur man kan göra en backupp, någon som kan skriva några rader om hur detta går till samt vilket/vilka program man skall använda.
    En “dummieguide” skulle sitta fint, kanske någon har en länk eller lust att skriva några rader…

Tackar på förhand !

// M

Freebo
    Member
    Post count: 4365

Dottern ringer med Telia och telefonen är inte jailbreak eller upplåst?

Synkronisera kontakterna via iTunes enligt FAQn i min signatur. Spara undan foton och det hon vill ha kvar via iTunes. Jag rekommenderar dig inte att läsa in någon gammal backup till telefonen när du väl har återställt den då kommer den med all sannolikhet att lagga även efter återställningen. Nackdelen med detta är att hennes SMS försvinner.

För att återställa telefonen stänger du av den, kopplar den till datorn, håller ned HOME-knappen tills dess att iTunes meddelar dig om att en telefon som behöver återställas har identifierats.

Tattisator
    Member
    Post count: 4

Hej, Det är riktigt att hon ringer med Telia och att telefonen inte är jailbreakad (jag har inte dom kunskaperna….. ännu…). Verkar som jag lyckats fixa till den, synkade hennes kontakter med outlook, körde sedan en återställning, synkade sedan tillbaka kontakterna från outlook. Hon verkar nöjd nu och det är huvudsaken för mig. Tack för supporten och detta forum. Finne en massa nyttigt om man tar sig tid att leta….

Freebo
    Member
    Post count: 4365

Bra att det löste sig. Ja, här hittar du allt du behöver så återigen, välkommen!

Viewing 4 posts - 1 through 4 (of 4 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.