Front page › Forums › iPhone i Sverige › Allt om iPhone › Hur göra med iTunes vid byte av hd i dator?
-
AuthorPosts
-
Har köpte en 500GB hd till min bärbara. Har iTunes på den gamla disken. Hur gör man för att få med sig allt till nya disken och så att musiken och videofiler följer med även om den får annan sökväg på nya hårddisken.
Gärna tips på annat man bör tänka på.
Ingen som vet eller har en länk till en guide eller så?
Hej!
Jag har precis bytt min interna hd till en 500 gb jag med. Jag gjorde så här. Jag backade upp allt med Time Machine till en extern hd. Sen satte jag in den nya disken, formaterade och installerade OS 10.5. När väl det är gjort och man startar upp så får man ett val att återställa data från en backup av Time Machine. Jag valde det och voilá, allt är som innnan.
Det var extremt smidigt faktiskt, men det kräver ju en extern hd…:-)
oooops – insåg att du kanske inte har mac. Jag bara utgick från det när det stod iTunes. Nåväl, har du mac så är detta ett sätt att göra. I annat fall får ngn Windows kunnig assistera.
Får tacka för ditt svar iaf. 🙂
Min fråga var nog lite ofullständig. Det gäller en pcOm du bara är ute efter att dina iTunes inställningar och parning med din iPhone inte skall försvinna så räcker det med att spara undan 3 katalogstrukturer.
På Win7 heter dom:
C:Users[Username]AppDataRoamingApple Computer
C:Users[Username]AppDataLocalApple Computer
och
C:Users[Username]MusiciTunesliknande på Windows XP och Vista bara leta rätt på din profil så skall du hitta dom. Man kan även använda den tekniken om man vill kunna synka på 2 datorer.
Sen är det ju din musik/video samling oxo om du inte lagt dom under dessa strukturer.
@svarten 36765 wrote:
Om du bara är ute efter att dina iTunes inställningar och parning med din iPhone inte skall försvinna så räcker det med att spara undan 3 katalogstrukturer.
På Win7 heter dom:
C:Users[Username]AppDataRoamingApple Computer
C:Users[Username]AppDataLocalApple Computer
och
C:Users[Username]MusiciTunesliknande på Windows XP och Vista bara leta rätt på din profil så skall du hitta dom. Man kan även använda den tekniken om man vill kunna synka på 2 datorer.
Sen är det ju din musik/video samling oxo om du inte lagt dom under dessa strukturer.
Det ska nog funka i min Win Vista. Tack för dina svar. Musikmappen med utvalda låtar (som jag delar mellan iTunes och ett usb-minne tillbilen) ligger i en mapp på skrivbordet så lägger jag den där på nya disken så lär den ju hittas.
Tack för ditt svar, uppskattas. 🙂
-
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.