Hur jailbreaka en 3GS 32GB samt även ta bort operatörslåsningen?

Front page Forums iPhone i Sverige Allt om iPhone Hur jailbreaka en 3GS 32GB samt även ta bort operatörslåsningen?

Viewing 16 posts - 1 through 16 (of 16 total)
  • Author
    Member
    Post count: 658

Fick idag min 3GS 32GB från Tre efter 9 dagars väntan.
    Hade problem med min 16GB 3G när jag jailbreakade den, så nu vill jag klara av det så smärtfritt som möjligt. Så hur gör jag och i vilken ordning?
    Telefonen har 3.01 (7A400) i operativ och min iTunes är version 9.0.0.70 och datorn är en PC med Vista som operativ.

Så ni som gjort och kan, hjälp mig. Både biten med jailbreak och operatörslåset. Har även läst att man ska akta sig för ver. 3.1, stämmer det?

Testar guiden på iClarified “iPhone | How to Jailbreak Your iPhone 3GS on OS 3.0.x Using RedSn0w (Windows)” som även verkar gälla 3GS och får felmeddelandet enl. bifogad bild.
    Filen jag tog hem heter iPhone2,1_3.0.1_7A400_Restore.ipsw
    eller ska man ta den som heter iPhone2,1_3.0_7A341_Restore.ipsw istället?

Det finns ju en tråd på 11 sidor om hur man jailbreakar en 3G men jag orkade bara läsa ung. hälften. Så jag ber om ursäkt om det postats innan….

r_o_n
    Member

Snälla? Någon som vet varför det strular?
    Testade med en 3.0 och får samma felmeddelande. Ska man nedgradera iTunes till 8.x istället?

r_o_n
    Member

Är det så tokigt att alla firmware programfiler ska verifieras hos Apple, via iTunes? Så det är därför det inte funkar?

När kommer det isf en lösning på det?
    Helt plötsligt blir telefonen man sett fram emot att ha sämre än den 3G man hade innan. 🙁

Krippe
    Member
    Post count: 80

Du kan inte jailbreaka 3GS om den har 3.1.

r_o_n
    Member

@krippe 42325 wrote:

Du kan inte jailbreaka 3GS.

Hoppas du glömde skriva, “ännu, men det är på gång”? 🙂

Så då har man en ny telefon som är sämre än den 3G man hade innan. 🙁

Krippe
    Member

Glömde & glömde. Som det är idag går det inte. Hur det ser ut i framtiden har jag ingen aning om.

adde666
    Member
    Post count: 23

klart som fan du kan jailbreaka 3gs.
    Jailbreakade min 3gs med 3.0.1 i onsdags.

clean
    Member
    Post count: 3

Hur gjorde du det då?

snook
    Member
    Post count: 2190

3.0.1 går ju fortfarande och jailbreaka om man inte har uppdaterat till 3.1 innan. För att backa tillbaka och jailbreaka en 3.1 som ska nedgraderad så blir det svårt.

Så sitter man kvar på 3.0.1 med tillhörande basebandet, så ska det gå bra.

Det gäller 3gs, 3G går att jailbreaka med hjälp av pwnagetool som Dev team har släppt nu. Men då ska man inte uppdatera i iTunes.

adde666
    Member
    Post count: 23

@clean 42338 wrote:

Hur gjorde du det då?

använde redsn0w-win_0.8 och iPhone2,1_3.0_7A341_Restore

Krippe
    Member

Sorry, läste slarvigt. Tyckte du skrev du hade 3.1, men ser nu att du har 3.01.
    Mitt misstag.

Barilla
    Member
    Post count: 3

hehe va glad att du bara väntade 9 dar… jag väntade i 1,5 månad på min från 3… nästan värt väntan nästan 🙂 men jag har skrikit kompensation i deras öra ett antal gånger så vi får se..
    har lika dan och jag har 3.1 så antar man får sitta på nålar i väntan på en nytt program för jailbreak 🙂

tycker det fungerar fint utan jail break… det som var droppen var 10 mb limiten på nerladdning via 3 g nätet! “maxa din iphone” joo jag tackar synd bara attt iphone inte kan maxa sig själv heh

hur år det med risker annars då?
    man har ju hört att man inte får någon som helst garanti för mobilen om man jailbreaker men har oxå hört att man kan total åter ställa mobilen så det inte syns?
    stämmer båda sakerna?

antar att det är den fina menyn inne på inställningar 😛

r_o_n
    Member

@barilla 42383 wrote:

hehe va glad att du bara väntade 9 dar… jag väntade i 1,5 månad på min från 3… nästan värt väntan nästan 🙂 men jag har skrikit kompensation i deras öra ett antal gånger så vi får se..
    har lika dan och jag har 3.1 så antar man får sitta på nålar i väntan på en nytt program för jailbreak 🙂

tycker det fungerar fint utan jail break… det som var droppen var 10 mb limiten på nerladdning via 3 g nätet! “maxa din iphone” joo jag tackar synd bara attt iphone inte kan maxa sig själv heh

hur år det med risker annars då?
    man har ju hört att man inte får någon som helst garanti för mobilen om man jailbreaker men har oxå hört att man kan total åter ställa mobilen så det inte syns?
    stämmer båda sakerna?

antar att det är den fina menyn inne på inställningar 😛

Om man nu väl lyckas jailbreaka så går det att helt återställa till fabriksinställning och de officiella uppdateringarna som man får via iTunes.

steffeiphone
    Participant
    Post count: 799

Tänk bara på att era nya fina 3Gs blir segare.. 😛

r_o_n
    Member

Var kan man läsa om ev. framsteg med utvecklingen gällande jailbreak av 3GS med 3.1 alt 3.01?

snook
    Member
    Post count: 2190

@r_o_n 42466 wrote:

Var kan man läsa om ev. framsteg med utvecklingen gällande jailbreak av 3GS med 3.1 alt 3.01?

Dom ger inte ETA´s men kolla deras Twitter så kan man få reda på lite i alla fall.

Dev-Team Blog

Viewing 16 posts - 1 through 16 (of 16 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.