Front page › Forums › iPhone i Sverige › Allt om iPhone › Operatörer & abonnemang › hur lång tid tar det för Telia o låsa upp en 3GS?
-
AuthorPosts
-
hej, är riktigt osäker på hela iPad-baseband grejjen som dök upp nu me 4.2.1 upplåsningen, och kom på att det har gått ett år sen jag köpte min 3GS, undrar bara om det e nån som har låst upp sin iPhone hos telia på det sättet? värt? behöver man lämna in mobilen (återställning)? o hur lång tid tar det?
tacksam för svar 😀Har gjort det med två olika telefoner, bara att knalla in i en Telia butik och ta med kvittot är nog en bra plan. Du behöver inte lämna telefonen utan den låses upp när du kopplar in den i datorn och startar iTunes. Första gången jag gjorde det strulade det och upplåsningen dök inte upp så jag fick gå tillbaka till butiken. Andra gången så låstes telefonen upp direkt när jag kom hem från Telia butiken…
Hej!
Mitt namn är Kristoffer Gustafsson och jag jobbar på Telias Kundservice.
Om du vill låsa upp din telefon så besöker du Telias butik. På http:/*/*www.*telia.*se/*butiker kan du söka efter din närmaste Telia butik.
Det går till precis som Flash säger.
Telias butik skickar en beställning till Apple på operatörsupplåsningen av din iPhone. Det tar normalt några dagar innan den är klar. Efter det ska du koppla telefonen till din dator och öppna iTunes. Om upplåsningen är klar kommer det att dyka upp en uppdatering som du ska godkänna. Klicka då på Hämta och uppdatera, så blir din telefon upplåst. Kostnaden för upplåsningen är 300 kronor.
Ha en fortsatt trevlig dag!
Med vänlig hälsning
Kristoffer Gustafsson, Telia KundserviceHej Kristoffer,
Jag undrar om jag med halebop som operatör kan låsa upp min iphone 3GS i en telia butik? Det är snart 12 månader sedan jag köpte den men jag har ytterligare 12 månader bindning på den.
Vad gäller för upplåsning, 12 månader från inköpet eller bindningstiden?@zoro 84041 wrote:
Hej Kristoffer,
Jag undrar om jag med halebop som operatör kan låsa upp min iphone 3GS i en telia butik? Det är snart 12 månader sedan jag köpte den men jag har ytterligare 12 månader bindning på den.
Vad gäller för upplåsning, 12 månader från inköpet eller bindningstiden?Det bör så vitt jag vet gå bra, men jag skulle rekommendera dig att ta kontakt med Halebops kundtjänst på Halebop-SMS:a och ring billigt med kontantkort & abonnemang-Halebop.se för att få detta bekräftat till 100 %. 12-månadersperioden gäller från inköpsdatumet.
Med vänliga hälsningar
Thomas Lindmark
Telia Kundservice@teliakundservice 84092 wrote:
Det bör så vitt jag vet gå bra, men jag skulle rekommendera dig att ta kontakt med Halebops kundtjänst på Halebop-SMS:a och ring billigt med kontantkort & abonnemang-Halebop.se för att få detta bekräftat till 100 %. 12-månadersperioden gäller från inköpsdatumet.
Med vänliga hälsningar
Thomas Lindmark
Telia KundserviceNu när du ändå är här och svarar på frågor.
Har en telefon från Kanada låst till Rogers, är det några problem att låsa upp en sådan?
@johnstone 88922 wrote:
Nu när du ändå är här och svarar på frågor.
Har en telefon från Kanada låst till Rogers, är det några problem att låsa upp en sådan?
En telefon som är låst till Rogers i Kanada måste låsas upp i Kanada.
Telia låser bara upp sina.Hej,
Nu har det gått nästan två veckor sedan jag var i en Telia butik och betalade 300 spänn för en upplåsning av min 3GS. Jag skulle få ett meddelande i iTunes att min iphone skall låsas upp men hittills har ingeting hänt.
Hur skall det se i iTunes när jag får upplåsning? Hur vet jag att min iPhone är upplåst, förutom att försöka stoppa in SIM kort från någon annan leverantör (som jag inte har)…hills…
//Z -
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.