Front page › Forums › iPhone i Sverige › Allt om iPhone › Upplåsning och jailbreak › Hur låser jag upp en 3G Telenor?
-
AuthorPosts
-
Hej!
Jag skulle gärna vilja ha en guide exakt hur man låser upp en 3G Telenor låst telefon.. Jag har försökt i över 5 timmar och inte fått igång det!
Hjälp!! Vill kunna använda andra operatörer, Cydia är inte viktigt.
Ja se då går det inte, du får vänta någon månad på nästa unlock efter release av firmware 4.0’eller om den är över 1 år gammal så kan du låsa upp den legalt i Telenorbutik.
Om detta inte är ett alternativ så kan du kolla om du har bootrom 05.08 som går att låsa upp; ladda ned F0recast från iH8sn0w.com | Jailbreak your iPod touches and iPhones
Edit: iPads keyboard suger….
@freebo 67790 wrote:
Ja se då går det inte, du får vänta någon månad på nästa unlock efter release av firmware 4.0’eller om den är över 1 år gammal så kan du låsa upp den legalt i Telenorbutik.
Om detta inte är ett alternativ så kan du kolla om du har bootrom 05.08 som går att låsa upp; ladda ned F0recast från iH8sn0w.com | Jailbreak your iPod touches and iPhones
Edit: iPads keyboard suger….
[bilden]
.asdf
Då återstår Telenorbutiken eller att vänta på att nästa unlock släpps. PMa mig ditt serienummer så kollar jag om den är över 1 år gammal och legalt upplåsningsbar
Han serienr står ju i Forecast bilden.
@Käraste
Det är inte så bra att posta din serie- eller IMEI nummer helt öppet, om nån vill jävlas så kan de spärra din mobil med hjälp de numren.
En senil gammal mod (käraste) talar till en annan (mig 😉 )
mata in serienumret här https://selfsolve.apple.com/agreementWarrantyDynamic.do
iPhone 3G telenor låst..
1. Upplåst med Blackra1n (fick inte igång någon annan operatör..)
2. Jailbreakad med Spirit, kan fortfarande inte använda annan operatör.
3. Nu kan jag inte ens få in Telenor.. Fliken “Operatör” under Inställningar finns ej.
4. Telefonen går INTE att återställa via iTunes för det står något om att andra filer har använts..
3.1.3.@Käraste 68123 wrote:
iPhone 3G telenor låst..
1. Upplåst med Blackra1n (fick inte igång någon annan operatör..)
2. Jailbreakad med Spirit, kan fortfarande inte använda annan operatör.
3. Nu kan jag inte ens få in Telenor.. Fliken “Operatör” under Inställningar finns ej.
4. Telefonen går INTE att återställa via iTunes för det står något om att andra filer har använts..
3.1.3.Om du har baseband 05.12.01 så är det omöjligt för dig att låsa upp just nu.
Att du inte har menyn [Operatör] i inställningar beror nog på att du jailbreakade innan du aktiverade din iphone. Återställ igen och aktivera i iTunes med “rätt” simkort innan du jailbreakar.
Jag gick in på Cydia, uppgraderade 2 saker..
La till blackra1n i sources och installerade Blacksn0w
Telefonen startades om och nu fastnar den i startskärmen med äpplet på.. (och en snurrande grejj i mitten.. loading typ.)Du verkar ha lite bråttom, du får läsa på lite innan du uppdaterar och installerar saker.
1. Du kan inte låsa upp om du har BB 05.12.01.
2. Är du på fw 3.1.3 och har BB 05.11.07 så kan du inte installera Blacksn0w, då fastnar din iPhone som dem har gjort nu. Då måste du installera en modiferat blacksn0w.
3. Du måste aktivera din iPhone innan du jailbreakar om du är på fw 3.1.3. Blackrain hacktiverar inte 3.1.3.Ja jag vet.. Jag har nyare vrs än BB 05.11.07..
Men hur ska jag nu kunna starta telefonen när den låser sig i starting screen (äpplet..)Sätt den DFU (sök) och återställ. Aktivera och använd Telenor tills det kommer en upplåsning till ditt baseband.
@ponyboy 68130 wrote:
Sätt den DFU (sök) och återställ. Aktivera och använd Telenor tills det kommer en upplåsning till ditt baseband.
Har återställt telefonen i DFU nu och den stannar i DFU mode..
iTunes säger:
The SIM card inserted in this iPHone does not appear to be supported..Telenor kontantkort.. har inget telenor abb till telefonen.. Detta går ju åt helvete!
Du har INTE satt den in ‘äkta’ DFU-mode. Försök igen och time:a knapptryckningarna exakt
Varför promenerar du inte bara in i en Telenorbutik och låser upp?
@freebo 68138 wrote:
Du har INTE satt den in ‘äkta’ DFU-mode. Försök igen och time:a knapptryckningarna exakt
Jag har satt den i DFU-mode.. har återställt den i DFU mode men när man startar om den/när den är klar så står det att SIM:et inte är supported.
Det är inte det kortet som kom med telefonen, köpt begagnad.. utan kvitto.. Är jag körd eller kan det börja fungera när nästa jailbreak/upplåsning kommer i sommar?
Samla ihop ett gäng kort från olika operatörer och prova med telefonen kopplad till iTunes.
Annars så kommer den gå att låsa upp med nästa jb och unlock som kommer närmaste veckorna v@ Käraste
Med nya ultrasn0w kan du låsa upp operatörslåset för både 3.1.3 och 4.0. För tillfället finns det ingen jailbreak för iPhone 3G till iOS 4.0 med det är på väg. Detta innebär att du måste förbli på 3.1.3 eftersom ultrasn0w läggs till som repo i Cydia för att kunna låsa upp!wooo stopp där ett tag. En 3G som du uppdaterar till 4.0 kan jailbreakas med antingen Redsn0w, PwnageTool 4.0.1 (eller den kommande Sn0wbreeze 1.6)
iClarified – iPhone – How to Jailbreak Your iPhone 3G Using RedSn0w (Windows) [4.0]
iClarified – iPhone – How to Jailbreak Your iPhone 3G Using PwnageTool (Mac) [4.0]
Gualm, är du inte säker på din sak så skall du nog låta bli att posta sådant – felaktig information ställer till det helt otroligt – inte bara för Käraste utan även för de 500 andra som läser din post och sedan PMar mig…
Jag är dock inte så sugen på att uppgradera till 4.0 då jag bara vill gå igång telefonen!
Just nu ligger den i 112/911/DFU/Restore-mode.Jag har givit dig allt du behöver, inkl. tipset att gå till en Telenorbutik och låsa upp – nu får du börja ta egna initiativ.
1. Sätter telefonen i DFU-mode.
2. Kopplar in den i datorn.
3. Startar Blackra1n, som låser sig under “Running..” och blir efter ett tag “Not Responding”Jag vill bara ha igång telefonen, bryr mig inte om den blir upplåst eller inte.. Vill bara kunna använda den.
Edit: iSpirit är ju bara å glömma för dem klarar ju inte telefoner i emergency/dfu-mode..
-
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.