Hur löser jag detta?

Viewing 10 posts - 1 through 10 (of 10 total)
  • Author
    Member
    Post count: 10

Hej,

Jag köpte en iPhone 3G i USA för ett tag sedan. Den var jailbreakad när jag köpte den. Har alltsedan dagen jag fick den kört med fake-sim. Fick för mig idag att uppdatera och låsa upp den. Så här har jag gjort hittills:

Jag följde iClarifieds instruktion (jag kör Mac och inte windows) och kopplade in Iphonen och startade iTunes. Tryckte på restore knappen och laddade ner programvaran. Iphonen startade om efter uppdateringen, men nu så plötsligt går det endast att ringa nödsamtal och inget annat. Fake-simet fungerar inte, går inte att komma åt menyn eller. Snälla, kan någon vänlig själv hjälpa mig?:)

MVH

Mille

Pzych0
    Member
    Post count: 220

Fake Sim funkar bara till vissa uppgraderingar 😛 Du får nog köpa ett fake sim som stödjer 3.0 🙂

snook
    Member
    Post count: 2190

@mille 38639 wrote:

Hej,

Jag köpte en iPhone 3G i USA för ett tag sedan. Den var jailbreakad när jag köpte den. Har alltsedan dagen jag fick den kört med fake-sim. Fick för mig idag att uppdatera och låsa upp den. Så här har jag gjort hittills:

Jag följde iClarifieds instruktion (jag kör Mac och inte windows) och kopplade in Iphonen och startade iTunes. Tryckte på restore knappen och laddade ner programvaran. Iphonen startade om efter uppdateringen, men nu så plötsligt går det endast att ringa nödsamtal och inget annat. Fake-simet fungerar inte, går inte att komma åt menyn eller. Snälla, kan någon vänlig själv hjälpa mig?:)

MVH

Mille

Körde du jailbreak med redsn0w: iClarified – iPhone – Hur du jailbreakar din iPhone 3g med version 3.0 med hjälp av RedSn0w för Mac

Sedan låste upp den med Ultrasn0w: iClarified – iPhone – Hur man låser upp iPhone 3G med UltraSn0w

?

Mille
    Member

@snook 38644 wrote:

Körde du jailbreak med redsn0w: iClarified – iPhone – Hur du jailbreakar din iPhone 3g med version 3.0 med hjälp av RedSn0w för Mac

Sedan låste upp den med Ultrasn0w: iClarified – iPhone – Hur man låser upp iPhone 3G med UltraSn0w

?

Jag hann knappt börja med redsn0w. Jag kopplade som sagt in min iPhone 3g till datorn, satte på iTunes, iTunes i sin tur letade efter programuppdatering. Jag drog ner uppdateringen, iPhonen rebootade och sen dök skärmen upp med en USB-kabel och slide for emergency.

snook
    Member

@mille 38647 wrote:

Jag hann knappt börja med redsn0w. Jag kopplade som sagt in min iPhone 3g till datorn, satte på iTunes, iTunes i sin tur letade efter programuppdatering. Jag drog ner uppdateringen, iPhonen rebootade och sen dök skärmen upp med en USB-kabel och slide for emergency.

Du är på helt rätt spår….(den ska göra så)

Nu kör du Redsn0w och fortsätter med guiden(na).

Mille
    Member

@snook 38652 wrote:

Du är på helt rätt spår….(den ska göra så)

Det är där problematiken dyker upp. Efter att ha återställt iPhonen enligt iClarified guiden och den har startat om, erkänner inte iTunes mitt SIM-kort längre. Jag unzippar ipsw filen, öppnar ipsw mappen, men vad ska hända? Ska jag klicka på någon av filerna i mappen?

snook
    Member

@mille 38654 wrote:

Det är där problematiken dyker upp. Efter att ha återställt iPhonen enligt iClarified guiden och den har startat om, erkänner inte iTunes mitt SIM-kort längre. Jag unzippar ipsw filen, öppnar ipsw mappen, men vad ska hända? Ska jag klicka på någon av filerna i mappen?

Packa inte upp den, du ska öppna Redsn0w och välja ipsw filen.

Mille
    Member

@snook 38656 wrote:

Packa inte upp den, du ska öppna Redsn0w och välja ipsw filen.

Märkligt, går inte att öppna ipsw zip-filen med redsn0w. Ska pröva köra det på windows istället och se om det fungerar.

Mille
    Member

Prövade med windows nyss. Gick lite bättre. Återställde mobilen via DFU-mode och sedan när mobilen upptäcktes genom iTunes, trycka på shift+restore och sen klicka på ipsw filen. Men efter att iPhonen rebootat dyker samma problem upp med okänt SIM-kort och att iPhonen inte upptäcks av iTunes. Hur löser jag det här kritiska steget? Jag kan ju inte sätta den i DFU-mode igen. Hur gör jag så att iTunes upptäcker iPhonen?

slaneby
    Post count: 0

kör med Snooks rekommendation
    @snook 38652 wrote:

Viewing 10 posts - 1 through 10 (of 10 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.