Front page › Forums › iPhone i Sverige › Allt om iPhone › Upplåsning och jailbreak › Hur man jailbreakar smidigast?
-
AuthorPosts
-
Jag har en Iphone 3g med fw 2.2 (version = 2.2(5G77)) som är jailbreakad. Modemfirmware är 02.28.00. Kör windows vista.
Jag Jailbreakade tidigare med QuickPwn vilket jag tyckte gick väldigt smidigt.
Jag vill nu jailbreka iphonen till en så ny firmware som möjligt. Eftersom jag tidigare använt QuickPwn tänkte jag använda mig av denna guide:Jailbreak iPhone 3G 3.0 with QuickPWN on Windows & Mac (How to)
men läste sedan att youtube appen kan sluta fungera då:Jailbreaking iPhone 3G OS 3.0 will break Your iPhone YouTube.app
Men den senaste firmwaren är väll ändå:3.1.2?
Vilket program ska jag använda för att på smidigaste sätt jailbreaka min lur ännu en gång, till helst den nyaste firmwaren?
Rekomenderas QuickPwn, BlackRa1n eller RedSn0w?
Någon guide som fungerat bra för er? Vilken är bäst?
vet inte fall du hade tänkt låsa upp också… men men
fall du hade tänkt låsa upp. så rekommenderar jag :
att du uppdaterar till 3.0 eller 3.0.1 så du får baseband 04.26.08
och sedan använder en custom firmware som tar dig vidare till FW 3.1.2
(custom FW, brukar vara färdig jailbreakad så inget annat prog behövs användas)
vet inte fall det går att använda custom fw med en gång från 2.2 till 3.1.2 så säger inget om det.fall du skiter i att låsa upp.
så koppla din iphone till itunes och uppdatera, sedan använd Blackra1n för att jailbreaka.kommer säkert bli rättad på någon punkt.
quickpwn – vet inte om det funkar på 3.0 då det vart en massa tjafs med dev team och quickpwn om något. så det kom aldrig ut eller något sådant. så det stannade på 2.2.1 om jag inte minns helt fel
redsn0w – funkar bara på 3.0 – 3.0.1
blackra1n – funkar på 3.1 – 3.1.2Med “Låsa upp” menar du då att man fixar så att man kan ha en annan operatör en den nuvarande?
Har läst lite om Blackr1an här på forumet och på annat håll men folk verkar ha fått lite problem pågrund av det.
Är kanske säkrare att köra redsn0w då jag nöjer mig med 3.0.1. Om jag kör redsn0w vad nänder med baseband, vad påverkar baseband för något, men framförallt vad är det? Modemfirmware men vad är skillnaden på modemfirmware och firmware?
Någon som testat denna guide och kan säga om resultatet blev lyckat: iClarified – iPhone – How to Jailbreak Your iPhone 3G on OS 3.0.x Using RedSn0w (Windows) (Comments)
Med “Låsa upp” menar du då att man fixar så att man kan ha en annan operatör en den nuvarande?
japp.
Om jag kör redsn0w vad nänder med baseband
inget. bara firmware uppdaterar baseband.
det enda original firmware som gör att mobilen inte går att låsa upp är 3.1.2 som uppdaterar baseband till 05.11.07 som inte går att låsa upp.
redsn0w installerar bara en programvara (jailbreak) programmet den installerar är cydia som gör att du får tillgång till program som apple inte godkänt.vad är skillnaden på modemfirmware och firmware?
Firmware – är mjukvaran i telefonen. Operativsystemet, alla program osv.
modemfirmware – är mjukvaran för modemchipet som styr radiodelen av telefon, dvs GSM/EDGE, wifi och bluetooth.Ok vad ska jag använda. Vilket program har det varit minst strul med?
nu är är det en tid sedan du skrev, så det har hänt mycket.
det är bara att uppdatera i itunes till 3.1.2
ladda hem blackweather
så är det fixat, dom har gjort blackrain mycket bättre nu.@pongo 45151 wrote:
det enda original firmware som gör att mobilen inte går att låsa upp är 3.1.2 som uppdaterar baseband till 05.11.07 som inte går att låsa upp.
Du sa tidigare att jag inte skulle uppdatera till fw 3.1.2. Men Blackweather programmet fixar alltså en jailbreak av 3.1.2? Har du testat det själv?
-
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.