Front page › Forums › iPhone i Sverige › Allt om iPhone › Upplåsning och jailbreak › Hur man lurar iTunes att man har 3.1.3 när man har 3.1.2
-
AuthorPosts
-
Kan vara strul om man ska installera via iTunes eftersom Apple som vanligt har kontrollbehov.
Så om man via cydia lägger till…..förresten, läs vidare på “Lura iTunes att du har firmware 3.1.3 (Cydia)” |Jag tar inget ansvar för om det fungerar eller i i nuläget, ska själv testa det om några minuter eftersom jag har just problem att installera program via iTunes
Min visar nu att den är 3.1.3
Tyvärr löste det inte mina problem. 🙁där står ju inte hur man gör är det bara att ladda ner fw 3.1.3 så är det löst. men jag har iinte haft några problem mef program som behöver 3.1.3 då har jag ändå laddat ner dom nyaste spelen på appstore
har läst nú hur man göra i cydia, men detta uppdeterar väl inte bb??
Hej allesammans
Hittade på “Rock” igårkväll en “app” som skulle få Itunes att tro att min iPhone hade senaste programvaran, så som Ni skrev tidigare i denna tråd.
Efter att jag rebootat telefonen, och jag skulle starta några av de “appar” som jag laddat ned från appstore så dyker dom efter några sekunder, i tron att det var på grund av appen som jag laddat ned från “Rock” avinstallerade jag denna.
Tyvärr kvarstår problemet fortfarande.
När jag går in under inställningar och tittar efter vilket versionsnummer telefonen har nu står det bara n/a.
Någon som varit ute för detta tidigare och har något råd?
Det är en 3G som jag låst upp men “Blackra1n”./Lasse
@skraecken 59429 wrote:
Hej allesammans
Hittade på “Rock” igårkväll en “app” som skulle få Itunes att tro att min iPhone hade senaste programvaran, så som Ni skrev tidigare i denna tråd.
Efter att jag rebootat telefonen, och jag skulle starta några av de “appar” som jag laddat ned från appstore så dyker dom efter några sekunder, i tron att det var på grund av appen som jag laddat ned från “Rock” avinstallerade jag denna.
Tyvärr kvarstår problemet fortfarande.
När jag går in under inställningar och tittar efter vilket versionsnummer telefonen har nu står det bara n/a.
Någon som varit ute för detta tidigare och har något råd?
Det är en 3G som jag låst upp men “Blackra1n”./Lasse
Detta problemet är ganska vanligt. Ladda ner en gratisapp i iTunes sedan kommer alla dina apps funka igen 🙂
Hej
Tack för tipset, men provade det, den säger då att den inte får kontakt med appstore vid nedladdningen./Lasse
😀
Nu j-klar.
Laddade ned samma “app” den som lurar iTunes, från Cydia istället.
Nu går det som tåget igen, har inte synkat med iTunes ännu, men vi tar ett problem i taget.Ha det bra allesammans.
/Lasse
Synkade nu med iTunes, fungerade klanderfritt, inga frågor om uppgraderingar eller auktorisation av dator.
Så nu är allt på topp igen./Lasse
Uppdatering av mitt originalinlägg:
Nu är det slääpt en efterföljare, 10/3 som tillåter återgång till 3.12 igen, läs mer:
Firmware 3.1.3 Spoofer App in Cydia | iPhone News, Help and Guides@r_o_n 59599 wrote:
Uppdatering av mitt originalinlägg:
Nu är det slääpt en efterföljare, 10/3 som tillåter återgång till 3.12 igen, läs mer:
Firmware 3.1.3 Spoofer App in Cydia | iPhone News, Help and GuidesFy satiken vilka läskiga buggar den första versionen med av, tur att jag aldrig rörde den. Den som tidiare litade 100% på bigboss får ta och tänka om en smula…
@freebo 59602 wrote:
Fy satiken vilka läskiga buggar den första versionen med av, tur att jag aldrig rörde den. Den som tidiare litade 100% på bigboss får ta och tänka om en smula…
Jo, men han löste det iaf. 🙂 Nu har jag 3.12 igen. 🙂
Vet du var jag kan hitta en 3.12 till 3G S? Den som ligger på iClarified funkade iaf inte.
Om jag vill återställa via iTunes så går det bara med återställ och uppgradera (till 3.13)?Kolla iPod and iPhone Firmware Download men du kör väl med SHSH guiden?
@freebo 59606 wrote:
Kolla iPod and iPhone Firmware Download men du kör väl med SHSH guiden?
Tack för länken, ska kolla närmare.
“SHSH guiden”? -
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.