Front page › Forums › iPhone i Sverige › Allt om iPhone › Upplåsning och jailbreak › Hur man uppdaterar till 3.1.2 ?
-
AuthorPosts
-
Hej!
Jag ska hjälpa en kompis med att uppdatera sin iphone till 3.1.2 från 2.2.1 för han ville jailbreaka sin iphone. Vi har firewallen men undrar hur man installerar den om man säger så 😀 Tack i förhand
ok. Han kan uppdatera till 3.1.2 och jailbreaka men återigen – är den fabriksupplåst eller vill han bara ringa med den operatör den är låst till?
@freebo 59007 wrote:
Nej Blackra1n fungerar inte på 3.1.2, däremot skall han använda RedSn0w. Sök i forumet så hittar du tips. Här är guiden
Anledningen till 3.1.3 är att Apple inte tillåter honom att lägga in ngt annat på sin 2.2.1 iPhone
vänta lite nu 😀 asså jag har själv 3gs och körde med blacka1n på min 3gs med 3.1.2 men kan inte han göra de för han har 3g? :O vi vill helst andvända blacka1n eftersom den är väldigt enkel och jag gjorde det själv med den.
Tja, han kan alltid försöka uppdatera till 3.1.2… 😉 men eftersom Apple slutade signera (tillåta uppdateringar till) 3.1.2 den 4e februari kommer det inte att gå.
RedSn0w är svaret
Testa SHIFT och klicka på återställ i iTunes, navigera till en 3.1.2 fil du laddat ner via Mozilla Firefox.
Funkar inte det så kör detta: https://www.iphoneinfo.se/forum/upplasning-och-jailbreak/6969-guide-jailbreaka-iphone-3-1-3-med-sn0wbreeze.html -
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.