Front page › Forums › iPhone i Sverige › Allt om iPhone › Hur många iPhones kommer släppas?
-
AuthorPosts
-
Man är ju lite nyfiken på hur många lurar som kommer finnas tillgängliga den 11 juli? Jag har slängt iväg en fråga till telia men om man får svar återstår ju att se.
Nån här som vet nått? Undrar om man måste stå och köa vid öppning den 11:e?
@ahnstroem 5470 wrote:
Man är ju lite nyfiken på hur många lurar som kommer finnas tillgängliga den 11 juli? Jag har slängt iväg en fråga till telia men om man får svar återstår ju att se.
Nån här som vet nått? Undrar om man måste stå och köa vid öppning den 11:e?
själv ringde jag till min lokala telia butik och frågade och dem påstår att dem inte har en aning om hur många Iphones dem kommer att få.
Men eftersom jag bor på Gotland så borde det inte vara något problem med åtgång 😀 , men jag kommer vara i affären kl. 10 på fredag 😀
Vet inte heller tyvärr, men med så många som klagar på priset så tror jag inte man ska behöva köa iaf 😛
Hur många här tänkte köpa sig en nästa fredag? =)@rodin 5479 wrote:
Vet inte heller tyvärr, men med så många som klagar på priset så tror jag inte man ska behöva köa iaf 😛
Hur många här tänkte köpa sig en nästa fredag? =)ja jag kommer då att finnas där. Men så betalar ju inte jag telefonen, utan det gör mitt företag. Jag är ju trots allt testansvarig för företagets telefoner, klart jag måste ha en iphone att utvärdera eller hur 😀
Har ju förvisso en HTC TyTN, TyTN II samt Touch Cruise, vilka är halvbra telefoner. så en iphone kommer bli en trevlig förändring
Jag måste igen säga att det är dumt som fan och köpa en iPhone nu.
Pengar är vad det handlar om och vid lansering så kostar iPhone satan och hans moder.Inse att t.o.m billigaste mobil abbonemanget UTAN 3G SURF drar iväg på drygt 4400kr i totalkostnad! Och om du skall ha Telias 199kr i månaden surf för MAX 100mb per månad så blir helt plötsligt totalkostnaden för mobilen över 8000kr för den BILLIGASTE modellen!
I shit you not. Räkna ut själv.
Vänta och se är mitt och andras råd.
Men om pengar brinner i fickan och om du tror på Telias lögn priser så antar jag att varningar är inget för just dig. =PJag kan säga att det lär nog inte bli så lååånga köer… jag vågar nästan påstå att telefonerna kommer inte att gå åt som många här vågar tro och vägrar inse sanningen 😛
Hehe.. det är mest ungdomar, studenter som efterfrågar en sådan här pryl och det är inte många som har råd faktiskt med den pris som presenterats!
Företags människor och äldre som har kommit in i karriären osv.. skulle knappas köa för en telefon om man inte är geek då 😛
Jag avaktar och skriver igen på lördag med “vad var det jag sa” 😀
Tror detta kan va nånting å kika på för dig.
Om att för få iPhones kommer skickas, för de blandat ihop Sverige och Schweiz..
Men som du själv kan läsa är det väl bara klassat som ett “ryckte”..@vince3 5512 wrote:
Jag måste igen säga att det är dumt som fan och köpa en iPhone nu.
Pengar är vad det handlar om och vid lansering så kostar iPhone satan och hans moder.Inse att t.o.m billigaste mobil abbonemanget UTAN 3G SURF drar iväg på drygt 4400kr i totalkostnad! Och om du skall ha Telias 199kr i månaden surf för MAX 100mb per månad så blir helt plötsligt totalkostnaden för mobilen över 8000kr för den BILLIGASTE modellen!
I shit you not. Räkna ut själv.
Vänta och se är mitt och andras råd.
Men om pengar brinner i fickan och om du tror på Telias lögn priser så antar jag att varningar är inget för just dig. =Ptycker det är intressant att ni anser iphonen vara dyrare än någon annan smartphone i samma klass, ta ex htc touch cruise som jag har idag, den kostar ca 5000:- utan abonnemang, och är i princip värdelös. När ni jämför priser på detta forum så jämför ni hela tiden MED abonnemangskostnaden, och det anser jag inte är helt ok.
Telia säger ju att du kan köpa telefonen om du har minst 4500:- + 3 månader kvar på ditt nuvarande telia abonnemang, det bliur ca 5000:- i kostnad.summa summarum, om man jämför totalpriset 18000:- för en iphone med lika många samtalsminuter´och sms så tycker jag det är ett ok pris, förutsatt att man klarar att ringa 1000 minuter i månaden vilket motsvarar minst 30 minuter om dagen varje dag.
jag menar om jag tar min cruize och tecknar ett fastpriabonnemang med surf så hamnar jag på samma prislapp som iphone
Fick faktiskt svar från telia men de visste inget om antalet. De hänvisade att fråga butiken hur många de beställt. Men min butik visste då inget heller så… man får väl va med vid öppningen. Tur man har semester!!
@ahnstroem 5544 wrote:
blablabla…. Tur man har semester!!
word 😀
*och nu måste jag skriva något för att komma upp i 10 tecken*
Den kommer bara säljas i officiella Teliabutiker och på internet va?
För min lokala RingUp affär var tydligen ingen sån tråkigt nog.Jag räknar med att Telia har fått in telefonerna.. då de måste väl anpassas och konfas så så att den har telias inställningar och snabblänkar osv… att telefonenra skulle ha fastnat i Schweiz låter inte så troligt 😛 Men vad vet jag, de kanske konfas redan vid produktionen i China. Men.. min poäng var att det kommer inte vara så står efterfrågan på telefonen med anledning till priset.
Som en tidigare post skriver.. telefonenens pris är i klass med en smartphone, vilket den är… hur många procent av vår befolkning äger eller är i behov av en smartphone? Dom flesta går nog runt med en SE walkman, cybershot eller en Nokia…
Så man kan diskutera med abonemang, utan abonemang.. at the end of the day.. det som man bör bry sig om är att hur mycket pengar man är “tvungen” att lägga ut. Och med abonemangs kostnaden blir inte telefonen så billig.
Just my point of view.
Enligt Telia hade 40 000 personer visat förhandsintresse via mejlen, där man kunde få nyheter via mejl. Dock betyder ju inte det att så många prsner kommer köpa den. Tror säkraste sättet är att beställa den via Telia.se om man vill får tag i en. Annars är det bara att plocka fram tältet. :rolleyes:
@halle 5575 wrote:
Enligt Telia hade 40 000 personer visat förhandsintresse via mejlen, där man kunde få nyheter via mejl. Dock betyder ju inte det att så många prsner kommer köpa den. Tror säkraste sättet är att beställa den via Telia.se om man vill får tag i en. Annars är det bara att plocka fram tältet. :rolleyes:
Säkert skit många som visat intresse (som jag) men när de får se priserna till abbonemangen och insett att det är bättre att köpa en olåst (Borde ju gå om några månader) med deras ”normala” abbonemang. :rolleyes:
Ja det vore inte dumt å veta hur många som telia får in. men jag kommer i alla fall hänga på låset på fredag. 🙂
Enligt Telias pressmeddelande kommer “ett begränsat antal” iphones att finnas för försäljning på telia.se. Jag tror telias hemsida kommer krascha fredag 11 juli kl 00:01….
@cybertron 5538 wrote:
tycker det är intressant att ni anser iphonen vara dyrare än någon annan smartphone i samma klass, ta ex htc touch cruise som jag har idag, den kostar ca 5000:- utan abonnemang, och är i princip värdelös. När ni jämför priser på detta forum så jämför ni hela tiden MED abonnemangskostnaden, och det anser jag inte är helt ok.
Telia säger ju att du kan köpa telefonen om du har minst 4500:- + 3 månader kvar på ditt nuvarande telia abonnemang, det bliur ca 5000:- i kostnad.summa summarum, om man jämför totalpriset 18000:- för en iphone med lika många samtalsminuter´och sms så tycker jag det är ett ok pris, förutsatt att man klarar att ringa 1000 minuter i månaden vilket motsvarar minst 30 minuter om dagen varje dag.
jag menar om jag tar min cruize och tecknar ett fastpriabonnemang med surf så hamnar jag på samma prislapp som iphone
Kan inte annat än instämma!!! Bra skrivet.:)
-
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.