Hur mycket drar Google Maps?

Front page Forums iPhone i Sverige Allt om iPhone Hur mycket drar Google Maps?

Viewing 8 posts - 1 through 8 (of 8 total)
  • Author
    Member
    Post count: 53

Hej, är det någon som har koll på hur mycket data som överförs med google maps? Låt säga jag kör från stockholm till göteborg… hur många mb kan man förvänta sig att den drar?

mosho
    Member
    Post count: 34

Räkna med några MB!

MEN har hört att eftersom “GPS”en använder datatrafik så är den inte bra för att ha i bilen som en Vanlig GPS! på grund att den kontaktar telefon bastationer och inte sateliter som alla vanliga RIKTIGA gps!

Besviken för den delen 😮

Henzo
    Member
    Post count: 3

Sony ericssons telefoner kan stänga av aGPS och “bara” köra GPS. borde gå på iPhone 3G. Finns inte funktionen där (vilket jag hoppas!!) så får vi hoppas igen att någon tredjeparts tillverkare gör detta möjligt.

Se denna tråd: https://www.iphoneinfo.se/forum/allt-om-iphone-3g-2-0/977-agps.html

konfucius
    Member
    Post count: 15

Det ÄR en riktig gps i iPhone, aGPS betyder bara att den ÄVEN tar hjälp av basstationer om den behöver, tex ifall den inte ser några satelliter m.m.
    Så aGPS är med andra ord bättre än bara GPS, inte sämre…

aGPS = Assisted GPS

Forsell
    Member
    Post count: 4

AGPS:en i Iphone sägs inte funka till bilkörning. Stämmer detta!?! Vill inte höra rykten utan personen som provat i verkligheten!

damightytom
    Member
    Post count: 50

Jag ser ingen anledning varför GPSen inte skulle fungera.
    Jag har testat den i bil, t.o.m på motorväg och i låg hastighet.
    Den har järnkoll.

Dock hade jag 3g uppkoppling under färden vet inte om det spelar någon roll.

Halle
    Member
    Post count: 837

Tycker GPSen funkar klockrent och den är snabb som attan att hitta position. GPSen som satt i Nokia N95 var rena skämtet i jämförelse.

HakanE
    Member
    Post count: 8

Gpsen funkar under bilkörning. Tycker det är skönt att man slipper rösten.. sväng vänster om 100 meter.. man ser ju själv hur man ska åka. Å nej. man behöver inte stirra på iphonen under tiden..

Viewing 8 posts - 1 through 8 (of 8 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.