Front page › Forums › iPhone i Sverige › Allt om iPhone › Hur mycket drar Google Maps?
-
AuthorPosts
-
Hej, är det någon som har koll på hur mycket data som överförs med google maps? Låt säga jag kör från stockholm till göteborg… hur många mb kan man förvänta sig att den drar?
Räkna med några MB!
MEN har hört att eftersom “GPS”en använder datatrafik så är den inte bra för att ha i bilen som en Vanlig GPS! på grund att den kontaktar telefon bastationer och inte sateliter som alla vanliga RIKTIGA gps!
Besviken för den delen 😮
Sony ericssons telefoner kan stänga av aGPS och “bara” köra GPS. borde gå på iPhone 3G. Finns inte funktionen där (vilket jag hoppas!!) så får vi hoppas igen att någon tredjeparts tillverkare gör detta möjligt.
Se denna tråd: https://www.iphoneinfo.se/forum/allt-om-iphone-3g-2-0/977-agps.html
Det ÄR en riktig gps i iPhone, aGPS betyder bara att den ÄVEN tar hjälp av basstationer om den behöver, tex ifall den inte ser några satelliter m.m.
Så aGPS är med andra ord bättre än bara GPS, inte sämre…aGPS = Assisted GPS
AGPS:en i Iphone sägs inte funka till bilkörning. Stämmer detta!?! Vill inte höra rykten utan personen som provat i verkligheten!
Jag ser ingen anledning varför GPSen inte skulle fungera.
Jag har testat den i bil, t.o.m på motorväg och i låg hastighet.
Den har järnkoll.Dock hade jag 3g uppkoppling under färden vet inte om det spelar någon roll.
Tycker GPSen funkar klockrent och den är snabb som attan att hitta position. GPSen som satt i Nokia N95 var rena skämtet i jämförelse.
-
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.