Hur mycket kostar iPhone 4 i USA?

Front page Forums iPhone i Sverige Allt om iPhone Hur mycket kostar iPhone 4 i USA?

Viewing 18 posts - 1 through 18 (of 18 total)
  • Author
    Member
    Post count: 35

Skulle vara bra att veta nämligen. Då får man lite perspektiv på hur mycket den kan komma att kosta i Sverige.

nimren
    Member
    Post count: 250

800 dollar utan frakt. Med frakt ca 950 dollar…

Edit: Då är dom inte ens upplåsta utan låsta till AT&T.

Zaladen
    Member

Hur mycket kostar det med kontrakterbjudandena då?

MrCabelguy
    Member
    Post count: 461

Den säljs bara med abbonemang i USA och bara till de som är amerikanska medborgare.

Zaladen
    Member

Jo jag vet, man jag vill ändå veta då det kan jämföras med eventuella svenska priser. 😛

wilkab89
    Member
    Post count: 84

Jag köpte min helt ny från ebay för 740$ + frakt:) 16G

_Niklas_
    Member
    Post count: 48

@wilkab89 71105 wrote:

Jag köpte min helt ny från ebay för 740$ + frakt:) 16G

Nice, men tillkommer det tull (10%) och moms (25%) på detta… när “iglarna” ska ha sitt nere på skatteverket… :rolleyes:

Niklas

MrCabelguy
    Member

Det finns någon tråd här på forumet om förväntat pris i Sverige och jag tror att om man skulle köpa från 3 med kontantkort och låsa upp direkt för 350kr så skulle 16Gb hamna på ca 7500kr och 32Gb på ca 8500kr.
    Vi får se vad priserna landar på den 30:e Juli då de släpps.Om inte garantin har ändrats så måste man lämna in den i inköpslandet om det blir fel på den så då är det smidigare att köpa en kontant på 3 och låsa upp direkt om de inte har ändrat garantin till Worldwide.

wilkab89
    Member
    Post count: 84

Det är ingen tull på mobiler. Men moms 25% så fick betala 900kr för att hämta ut den. Segt men mobilen är riktigt nice:)

Zolid
    Member
    Post count: 34

@mrcabelguy 71110 wrote:

Det finns någon tråd här på forumet om förväntat pris i Sverige och jag tror att om man skulle köpa från 3 med kontantkort och låsa upp direkt för 350kr så skulle 16Gb hamna på ca 7500kr och 32Gb på ca 8500kr.
    Vi får se vad priserna landar på den 30:e Juli då de släpps.Om inte garantin har ändrats så måste man lämna in den i inköpslandet om det blir fel på den så då är det smidigare att köpa en kontant på 3 och låsa upp direkt om de inte har ändrat garantin till Worldwide.

Har inte 3 haft som telia tex att du måste ha haft mobilen 1 år innan dom låser upp den åt dig?

MrCabelguy
    Member

@zolid 71129 wrote:

Har inte 3 haft som telia tex att du måste ha haft mobilen 1 år innan dom låser upp den åt dig?

Inte om du köper den med kontantkort.
    Då kan du låsa upp den direkt för 350kr

Zolid
    Member

@mrcabelguy 71134 wrote:

Inte om du köper den med kontantkort.
    Då kan du låsa upp den direkt för 350kr

Hmm jaså.
    Har det alltid varit så hos 3?
    Eller är det något nytt dom börjat med.
    Telia vet jag ju iaf att dom kräver 1 år innan man ska få låsa upp.
    Har ett Telia abonnemang just nu så tänkte köpa mig en ip4 från Telia.
    Men om den går att låsa upp direkt hos 3 är det ju smartare att köpa där egentligen.

MrCabelguy
    Member

@zolid 71138 wrote:

Hmm jaså.
    Har det alltid varit så hos 3?
    Eller är det något nytt dom börjat med.
    Telia vet jag ju iaf att dom kräver 1 år innan man ska få låsa upp.
    Har ett Telia abonnemang just nu så tänkte köpa mig en ip4 från Telia.
    Men om den går att låsa upp direkt hos 3 är det ju smartare att köpa där egentligen.

3 har haft det så länge de har sålt iPhone iaf,de kanske alltid har haft det så det kan jag inte svära på.Den jag har är köpt hos 3 i september förra året och upplåst direkt. 🙂

Zolid
    Member

@mrcabelguy 71139 wrote:

3 har haft det så länge de har sålt iPhone iaf,de kanske alltid har haft det så det kan jag inte svära på.Den jag har är köpt hos 3 i september förra året och upplåst direkt. 🙂

Låter bra det, tack för infon.
    Måste ju kollas upp innan man bestämmer sig för vilken operatörs butik man ska campa utanför den 30e 😀
    (om jag inte får tag i någon innan dvs)

2crueal4u
    Member
    Post count: 56

Köp den från england för 499 pund.
    Regga en adress hos borderlink och du har en iphone 4 16 GB upplåst och för 6000 kr!

Zolid
    Member

@2crueal4u 71330 wrote:

Köp den från england för 499 pund.
    Regga en adress hos borderlink och du har en iphone 4 16 GB upplåst och för 6000 kr!

Sen får du vänta 3 veckor på leverans om du gör det i dags läget.
    Samt att borderlinx är 10dagar + efter i vissa fall så med andra ord får man vänta en månad på telefon om man beställer nu.
    Medans den “ska komma” till Sverige den 30e juli.

rosenlorden
    Member
    Post count: 15

Men för 6tusen låter den ju billigt att köpa löst, om man vill slippa abonnemang ändå.

mossarelli
    Member
    Post count: 1847

Med tanke på att 3Gn kostade 5200 när den kom så tycker jag också 6k är lite billigt.

Den operatör med bäst abonemang den 30 Juli blir förhoppningsvis min operatör.
    Bara jag slipper Felia.

Viewing 18 posts - 1 through 18 (of 18 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.