Hur mycket minne?

Front page Forums iPhone i Sverige Allt om iPhone Hur mycket minne?

Viewing 11 posts - 1 through 11 (of 11 total)
  • Author
    Member
    Post count: 4

I flickvännens kalle ankatelefon Iphone 16 gb så ser man bara 8gb när man kopplar den till datorn.

Var är dom andra 8 gb och var är musiken?

Kan tänka mej att dom är på dom 8 gb då det enda jag ser på de 8 jag ser är bilder.

Hur får man denna leksak att komma upp i tex utforskaren som alla andra telefoner eller MP3 spelare?

Läste tex att MediaMonkey skulle ha Iphone-stöd men inte heller där kan jag se den.

Varför detta tramsade????

mossarelli
    Member
    Post count: 1847

Välkommen till forumet.

Kalle ankatelefon? Är det namnet på den eller är det en kinaklon?

Du använder iTunes för att lägga in saker på iPhone. Om du bara kopplar iPhonen till datorn utan itunes så får du bara en kameramapp på den här datorn.

keesen
    Member

Mitt namn på denna skapelse.

Det är allt en äkta…..tyvärr.

Så man måste använda Itunes för att kunna flytta nått till den?

Undra varför dom ska göra den så genomkorkad.

Hur som helst så är den numera bara en musikspelare och hon använder en Sony-Ericson istället.

Då bestämmer man iaf själv vad den ska göra och så……

Man slipper att Apple ska avgöra sånt.

Kan man få upp den på nåt vettigt sätt om den Jailbreakas då?

Få den till en normal produkt på nåt sätt

mossarelli
    Member

@keesen 57306 wrote:

Mitt namn på denna skapelse.

Det är allt en äkta…..tyvärr.

Så man måste använda Itunes för att kunna flytta nått till den?

Undra varför dom ska göra den så genomkorkad.

Hur som helst så är den numera bara en musikspelare och hon använder en Sony-Ericson istället.

Då bestämmer man iaf själv vad den ska göra och så……

Man slipper att Apple ska avgöra sånt.

Kan man få upp den på nåt vettigt sätt om den Jailbreakas då?

Få den till en normal produkt på nåt sätt

Om du jailbreakar mobiltelefonen så kan du installera i cydia: “afc2add” och du använder du ett program som heter i-funbox och då kan du gå in i mobilens hårddisk via usb-sladden.

Lägga in musik och bilder är dock väldigt komplicerat och onödigt jobb eftersom iTunes fixar all sortering, alla låtnamn och alla album på din iPhone via ett mappsystem som heter F00-F50 ungefär.

Pröva iTunes, lägg in bilder via bildfliken i iTunes så ska du se att den automatiskt fixar så att alla bilder i iPhonen blir rätt.

Försök inte göra sakerna manuellt för du kommer förlora tid, bli frustrerad för att det inte fungerar och sen få använda iTunes i alla fall.

När man väl vant sig vid itunes så bryr man sig inte längre.

keesen
    Member

Så Apple ska i alla lägen lägga sej i hur jag vill lägga in musik?

Man kan inte få dom att heta det dom heter i en normal dator och så vidare?

Läste också att talböckernas filer inte kom i rätt ordning heller.

mossarelli
    Member

Kort sagt: Apples datorer är för dumma människor.
    Dem är enkla, har endast en knapp och sen så blir oftast kunderna nöjda eftersom apple redan har fixat allt det svåra åt dem.

Musik läggs in på din iPhone via iTunes. iTunes bryr sig inte om dina mp3:or är olagligt nerladdade utan kommer sortera in alla musikfiler exakt så som du ser det i iTunes.

Utgå från att din PC är datorn med musiken. itunes kopierar sedan bara alla dem låtar du lyssnar på, till din iPhone så att du kan ta med dig allt hemifrån när du går.

Vill du ha en vanlig mp3 så får du nöja dig med det.

ssnd
    Member
    Post count: 194

Sicket gnäll på en så fantastisk telefon…

Jag tyckte också det var lite knepigt i början med Itunes, men
    då man väl vant sig med det så funkar det ju bra 🙂

Gillar du den inte är det väl bara sälja den och köra med nån annan.

KingMartin92
    Member
    Post count: 186

Tjo har en fråga viktig fråga. Jo jag har en iphone 3gb med 8gb minne men nu fick jag en varning om att min hårddisk på min iphone börjar ta slut, Sen står de radera musik videor eller bilder sen avfärda. Men när jag ansluter till itunes och kollade så hade jag exsakt 2g kvar och endå klagar min iphone för att jag har för lite minne hårddisk börjar bli full. Jag har inte ens musik vidor eller bilder i min iphone bara massa apps för 5gb. Så är det farligt att bara ha 2gb kvar? då kan inte mobilen starta för mobilen behöver ju mycket minne för att kunna starta upp den om den är avstängd och massa saker. berätta lite om hur sånt fungerar tack:)

KingMartin92
    Member

ingen som svarar?

Freebo
    Member
    Post count: 4365

2GB är mer än tillräckligt. Återkommer meddelandet så är det någonting som inte stämmer med din telefon

KingMartin92
    Member

oki tack 🙂

Viewing 11 posts - 1 through 11 (of 11 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.