hur packar ipsw fil?

Viewing 16 posts - 1 through 16 (of 16 total)
  • Author
    Member
    Post count: 38

hej

som min rubrik lyder hur packar jag filen som jag laddar ner från iClarified – iPhone – Where To Download iPhone Firmware Files From då laddar jag ner iphone 3g fw 3.1.2 men jag kan inte uppdatera denna på itunes när jag trycker på shift det går inte hur ska jag göra? isåfall man ska packa hur gör man det?

trem
    Member

kom igen lite hjälp aukut ska uppdatera min lur

trem
    Member

hjälp???

Freebo
    Member
    Post count: 4365

Packa? Ladda ned med Firefox. Inte med IE eller Safari.

trem
    Member

@freebo 67669 wrote:

jag har inte firefox går det inte bara ladda ner sen klart jag har annars winrar om det funkar?

imported_iAsh
    Member
    Post count: 647

@freebo 67669 wrote:

Är inte helt säker på vad han menar, men han verkar inte lyckas återställa till 3.1.2?

trem
    Member

@iash 67671 wrote:

Är inte helt säker på vad han menar, men han verkar inte lyckas återställa till 3.1.2?

asså kolla jag laddar ner ipsw fil som är 3.1.2 från i iclarified sen lägger jag in den i pwnage mappen sen när jag ska uppdatera den asså när jag trycker på shift knappen då hittar jag ingen mapp den filen med itunes logo typ

Freebo
    Member
    Post count: 4365

“Asså kolla bah typ va” du måste ladda ned filen med Firefox annars riskerar den att packas upp eller få fel filändelse (zip istället för ipsw) “bah va bafana bafana”

dubbelkolla att filen du laddat ned verkligen har filändelse ipsw

trem
    Member

freebo iasah hjälp

trem
    Member

????????????

Kungen
    Member
    Post count: 985

Men helt seriöst vafan skärp dig nu! Har du inte firefox, hämta det på Webbläsaren Firefox | Här är världens bästa webbläsare | Mozilla Europe . Är du inte helt dum förstår även du att du ska klicka på ‘gratis filhämtning”. Så, nu kan du inte klaga på mig att jag inte sa att du skulle trycka på ”gratis filhämtning”. Installera firefox, öppna firefox och gå in på iclarified och ladda ned filen.

Ponyboy
    Member
    Post count: 2331

Det behövs inte firefox, jag laddar alltid ner från IE. Ändra fil ändelse från .zip till .ipsw. Inte svårare än så.

BruketFans
    Member
    Post count: 46

Helt jävla otroligt… 😡
    Vad är det för folk på detta forum? Man blir mörkrädd… 😮

gualm
    Member
    Post count: 34

@ Ponyboy
    Hur gör man får att få fram filänderselna i Windows 7?

Ponyboy
    Member
    Post count: 2331

@gualm 67719 wrote:

@ Ponyboy
    Hur gör man får att få fram filänderselna i Windows 7?

När du befinner dig i en mapp tryck på Verktyg och välj Mappalternativ. Välj fliken Visning och sen se till att avbocka Dölj filnamnstillägg för kända filtyper.

gualm
    Member
    Post count: 34

Tack hästpojken!!!

Viewing 16 posts - 1 through 16 (of 16 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.