hur raderar man musik från sin Iphone?

Front page Forums iPhone i Sverige Allt om iPhone hur raderar man musik från sin Iphone?

Viewing 8 posts - 1 through 8 (of 8 total)
  • Author
    Member
    Post count: 3

Jag skulle installera Navigon App , men när jag ska ladda ner säger den att jag inte har tillräckligt med minne för att ladde ner den.
    ok då tar jag väl bort lite musik.men hur fan gör man jag har letat och tryckt men kommer ingen vart. Jag har försökt komma in via macen men kan inte komma på hur det ska gå till.
    Snälla ge nåt tips ska snart ut och köra !

Freebo
    Member
    Post count: 4365

@benjamin 44789 wrote:

Jag skulle installera Navigon App , men när jag ska ladda ner säger den att jag inte har tillräckligt med minne för att ladde ner den.
    ok då tar jag väl bort lite musik.men hur fan gör man jag har letat och tryckt men kommer ingen vart. Jag har försökt komma in via macen men kan inte komma på hur det ska gå till.
    Snälla ge nåt tips ska snart ut och köra !

Tar du bort musikfilen i iTunes försvinner den ur din iPhone. Kör försiktigt 🙂

benjamin
    Member
    Post count: 3

rent praktiskt, är det något jag gör i laptopen eller i Iphonen.
    om jag tar bort det i datorn blir jag väl av med musiken om jag inte sparar den på minneskort eller så först?

Freebo
    Member

@benjamin 44792 wrote:

rent praktiskt, är det något jag gör i laptopen eller i Iphonen.
    om jag tar bort det i datorn blir jag väl av med musiken om jag inte sparar den på minneskort eller så först?

Se iTunes som en container, det du fyller containern med laddas över till din iPhone när du synkar innehållet. Du kan ställa in detta själv genom att ange att du vill hantera mediefiler manuellt, tror dock att automatik är default i iTunes.

När du kopierar filer till din iTunes-container kan du även ange om själva filen skall kopieras över till containern eller om den skall länkas in, raderar du en fil som du länkat in från ditt gamla hederliga MP3-arkiv raderar du – just det: länken. Raderar du en fil i iTunes som kopierats över till iTunes-containern kan du välja att skicka själva MP3-filen till den berömda papperskorgen eller bara radera den från spellistan i din iPhone och iTunes.

Det finns även en inställning som gör att du bara synkar markerade filer

Om du spenderat timmar på att tagga upp dina MP3-filer med rätt ID-taggar och laddat ned cover folders bör du tänka på att iTunes fuckar upp filerna till oigenkännlighet, de kanske passar iTunes men de kommer varken hanteras, presenteras eller sorteras 100% rätt i någon annan mediespelare, t.ex. Tvix & XBMC!

Mitt i allt iTunes vansinne finns det en tanke… men det är flera med mig som inte riktigt accepterar hur Apple vill att vi skall hantera/låsa in vårt mediearkiv…;)

Cliffhanger
    Member
    Post count: 1

Jag fattar verkligen inte hur man ska få bort låtar som man tröttnat på i Iphonen!!!!!!!!!!!
    Man blir så jävla frustrerad, finns det någon vänlig själ som kan förklara hur man bär så åt för oss trögfattade.

Tack På Förhand!

//Cliffhanger

Freebo
    Member

@cliffhanger 57146 wrote:

Jag fattar verkligen inte hur man ska få bort låtar som man tröttnat på i Iphonen!!!!!!!!!!!
    Man blir så jävla frustrerad, finns det någon vänlig själ som kan förklara hur man bär så åt för oss trögfattade.

Tack På Förhand!

//Cliffhanger

Jag tycker att ovanstående är ganska tydligt. Använder du iTunes för att synka musik till din iPhone? Radera/eller flytta filerna ur iTunes så förvinner de från din iPhone.

paulaklee
    Member
    Post count: 2

Men mina iPhonefiler är gråa och går inte att markera/ta bort….. Vad är mitt problem?

Freebo
    Member

@paulaklee 62455 wrote:

Men mina iPhonefiler är gråa och går inte att markera/ta bort….. Vad är mitt problem?

Ditt problem är att du försöker radera filerna från din iPhone. Du skall radera dem från biblioteket (eller avmarkera filerna) i iTunes på din dator. När du sedan synkar telefonen så raderas de därifrån. Samma sak gäller ljudböcker som du frågade om i en annan tråd
    .

Titta längst upp till vänster i iTunes, i ditt Bibliotek

Viewing 8 posts - 1 through 8 (of 8 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.