Hur ser man att en iPhone är äkta!?

Front page Forums iPhone i Sverige Allt om iPhone Hur ser man att en iPhone är äkta!?

Viewing 17 posts - 1 through 17 (of 17 total)
  • Author
    Member
    Post count: 51

Hejsan! Hur ser man att en Iphone är äkta? Jag menar då en man köper från blocket! Man vill ju inte lägga ut 4000 ungefär och man märker att den är falsk, skulle ju vara förjävligt!

Dessa är jag rätt intresserad av att köpa, första bilden är ju blockets “original bild”
    Andra bilden är jag mindre säker på men kan ju vara ett tema?
    Båda är dock 8g med 1.1.3.
    1:a http://www.blocket.se/vi/15492836.htm?ca=6_s
    2:a http://www.blocket.se/vi/15575935.htm?ca=6_s

iPhoneinfo.se
    Member
    Post count: 1973

Det där är äkta iPhones. Studera hur en iPhone ser ut på bilder sen kan du avgöra IRL.

Inte många som säljer falska iPhones, så du behöver inte vara för rädd. Kopiorna är inte SÅ lika.

Ja, det är ett tema på den andra bilden.

iPhoneinfo.se
    Member

@skouboe 797 wrote:

Du kan få en iPhone 8 gb utan andra tillbehör för 3400 kr genom International-orders.
    Jag beställde därifrån och det tog inte mer än två dagar så var den levererad med bud ända hem till dörren. Mycket smidigt och man vet vad man får, bara ett litet tips.

Det var riktigt bra pris! 🙂

Betalade du med kort? Genom vilken speditör (FedEx, UPS) skickades den?

Endast 2 dagar från beställning? Grymt! 🙂

3400 kr för iPhone 8GB är mycket bra pris.

Nu när det är så många som har bekräftat att International-orders är vettiga så funderar jag på att dra iväg en beställning.

Phille
    Post count: 0

@iPhoneinfo.se 804 wrote:

3400 Kr är ju ett sjukt bra pris för en så bra telefon man får… men sen kommer det till ca 600 kr i frakt med kan jag tänka mig

iPhoneinfo.se
    Member

@phille 805 wrote:

3400 Kr är ju ett sjukt bra pris för en så bra telefon man får… men sen kommer det till ca 600 kr i frakt med kan jag tänka mig

Måste vara inkl. frakt 🙂

Oregistrerade

Hmm detta verkar ju mycket intressant.
    Orkar inte vänta på att farsan åker till usa om 2 Månader, vill ju ha en sådan underbar produkt nuuuuuuu! =)

Men frågan e hur ska man skicka varan?
    På en fråga hur dom ska skicka den får man olika svars alternativ att välja mellan!

Insurance: Declare my item as full Value”’ (+$27.06)
    Declare my item as Wholesale ( +$16.24)
    Declare my item as Gift $99 ( +$5.41)

Om jag har fattat alla dessa regler med tullen å så, så om man skickar en vara som en gåva så blir man inte debiterad någon tullavgift. Men därimot om man skickar den med varans fulla värde så för man pröjsa. Har då international-orders räknat in de i den posten då? för den e ju mycket dyrare.

Och ni som har beställt därifrån, vad valde ni?

Om du på 2 dagar fick den verkar ju de som om de har typ något lagar i sverige nästan. De var sjukt snabbt ju.

iPhoneinfo.se
    Member

// Glöm inte logga in om det är du Bebbzor

Ta item as gift så slipper du massa avgifter som moms etc.

Dom har inte räknat in det i priset, d.v.s. om du tar full value.

Om dom skickar med FedEx/UPS så brukar det gå så snabbt 🙂

Skouboe
    Member
    Post count: 7

@iPhoneinfo.se 804 wrote:

Det var riktigt bra pris! 🙂

Betalade du med kort? Genom vilken speditör (FedEx, UPS) skickades den?

Endast 2 dagar från beställning? Grymt! 🙂

Nu när det är så många som har bekräftat att International-orders är vettiga så funderar jag på att dra iväg en beställning.

Ja, jag betalade med MasterCard. Gick genom FedEx, man kunde följa hela processen därigenom och sen kom dom med budet direkt till dörren! Beställde på en onsdagkväll och den var framme på fredag förmiddag. 3456,97 kr för att vara exakt, vill inte lura någon. Frakten var inräknat där ja.

Skouboe
    Member

@Oregistrerade 809 wrote:

Hmm detta verkar ju mycket intressant.
    Orkar inte vänta på att farsan åker till usa om 2 Månader, vill ju ha en sådan underbar produkt nuuuuuuu! =)

Men frågan e hur ska man skicka varan?
    På en fråga hur dom ska skicka den får man olika svars alternativ att välja mellan!

Insurance: Declare my item as full Value”’ (+$27.06)
    Declare my item as Wholesale ( +$16.24)
    Declare my item as Gift $99 ( +$5.41)

Om jag har fattat alla dessa regler med tullen å så, så om man skickar en vara som en gåva så blir man inte debiterad någon tullavgift. Men därimot om man skickar den med varans fulla värde så för man pröjsa. Har då international-orders räknat in de i den posten då? för den e ju mycket dyrare.

Och ni som har beställt därifrån, vad valde ni?

Om du på 2 dagar fick den verkar ju de som om de har typ något lagar i sverige nästan. De var sjukt snabbt ju.

Du beställer som gift, då slipper du momsen. Men det är inte säkert då jag läst att några åkt på de ändå. Det gjorde inte jag. Att det gick så snabbt beror på FedEx som iPhoneinfo.se skrev tidigare. Dock hade jag nog lite fördel av att jag bor i Skåne också. Har läst att andra som beställt från Stockholm har den fastnat på Arlanda. Vet inte om det har något med de att göra men kan vara värt att nämna. Men jag är helt klart nöjd med köpet.

Bebbzor
    Member
    Post count: 51

@iPhoneinfo.se 810 wrote:

// Glöm inte logga in om det är du Bebbzor

Det var inte jag på oreggad, kanske du kunde sett med ip?
    Skall köpa av en i stan.. 🙂

Phille
    Member
    Post count: 5

@skouboe 815 wrote:

Ja, jag betalade med MasterCard. Gick genom FedEx, man kunde följa hela processen därigenom och sen kom dom med budet direkt till dörren! Beställde på en onsdagkväll och den var framme på fredag förmiddag. 3456,97 kr för att vara exakt, vill inte lura någon. Frakten var inräknat där ja.

Vilket sjukt pris för ett sådant monster till telefon, den beställs på måndag, så på onsdag får du vara inne admin för då kommer massa frågor jag kommer vilja ha svar på (:

iPhoneinfo.se
    Member

@phille 819 wrote:

Vilket sjukt pris för ett sådant monster till telefon, den beställs på måndag, så på onsdag får du vara inne admin för då kommer massa frågor jag kommer vilja ha svar på (:

Ja, det är ett riktigt bra bris faktiskt 🙂

Sure, shoot… många här som gärna svarar på dina frågor!

Frukostfrillan
    Member
    Post count: 11

Ha ha de var jag som var den “oreggade” personen =)

Jag la min beställning igår vid 24 tiden. Undrar nu om jag får den innan påsk, vore så himla kul. Dock tror jag inte de.

Står fortfarande på deras sidan

Orderstatus: Processing 🙁

Aja får väl se =) 4001:- SEK($666) betlade jag för 16gb, om nu inte den där förbaskade tullen tar min iPhone.

Skouboe
    Member

@frukostfrillan 821 wrote:

Ha ha de var jag som var den “oreggade” personen =)

Jag la min beställning igår vid 24 tiden. Undrar nu om jag får den innan påsk, vore så himla kul. Dock tror jag inte de.

Står fortfarande på deras sidan

Orderstatus: Processing 🙁

Aja får väl se =) 4001:- SEK($666) betlade jag för 16gb, om nu inte den där förbaskade tullen tar min iPhone.

Ett mycket bra pris för en 16 gb. Om du har beställt nu och betalat så får du den inom 2-3 dagar, vet inte hur det funkar med helgdagar dock. Men dom är snabba och som du skrev själv så kan du följa den hela tiden. Har dom dragit pengar från ditt konto? Betalade du genom google checkout?

Oregistrerade

Någon som vet vad en 8gb iPhone ligger på i USA? Har hört att de ligger på ca 2600 kr men att det tillkommer s.k lokalskatt?
    Någon som vet någonting om det?

iPhoneinfo.se
    Member

@Oregistrerade 867 wrote:

Någon som vet vad en 8gb iPhone ligger på i USA? Har hört att de ligger på ca 2600 kr men att det tillkommer s.k lokalskatt?
    Någon som vet någonting om det?

En iPhone 8GB kostar 422 dollar inkl lokal moms i USA.

Blir ca 2600 kr 🙂

Luna
    Member
    Post count: 14

Är det någon som vet hur pass bra USPS håller sig emot FedEx. En kompis skickar nämligen en 16 g till mig imorn från kalifornien. Är det någon skillnad förutom att USPS är billigare? vad är skillnaden på UPS och USPS?

Viewing 17 posts - 1 through 17 (of 17 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.