Hur ser man firmwire på återställt iPhone?

Front page Forums iPhone i Sverige Allt om iPhone Upplåsning och jailbreak Hur ser man firmwire på återställt iPhone?

Viewing 3 posts - 1 through 3 (of 3 total)
  • Author
    Member
    Post count: 67

Ska jailbreaka en iPhone 3gs men jag vet inte va den har för firmwire för att jag ska kunna återställa den.

Jag har försökt med Redsn0w och greenpois0n.

Med resn0w laddade jag upp 4.2.1 och den gick genom men när den är klar och ska starta om enheten så kommer de samma grej som i början. Dvs itunes ikon och en USB, jag kan bara göra nödsamtal. Den vill jag ska koppla in enheten i iTunes men de står jag måste ha giltig sim kort, dvs telenor. Har ingen simkort för att kunna aktivera telefonen. Därför vill jag återställa den.

Så hur vet jag vilken firmwire denna iphone har eller hur kommer jag åt telefonen utan att använda mig utav simkort?

tacksam för svar

apple 3g
    Member
    Post count: 482

@mcaan 89815 wrote:

Ska jailbreaka en iPhone 3gs men jag vet inte va den har för firmwire för att jag ska kunna återställa den.

Jag har försökt med Redsn0w och greenpois0n.

Med resn0w laddade jag upp 4.2.1 och den gick genom men när den är klar och ska starta om enheten så kommer de samma grej som i början. Dvs itunes ikon och en USB, jag kan bara göra nödsamtal. Den vill jag ska koppla in enheten i iTunes men de står jag måste ha giltig sim kort, dvs telenor. Har ingen simkort för att kunna aktivera telefonen. Därför vill jag återställa den.

Så hur vet jag vilken firmwire denna iphone har eller hur kommer jag åt telefonen utan att använda mig utav simkort?

tacksam för svar

koppla den till datorn starta tinyumbrella och kolla vad för firmware det är 😎

Mcaan
    Member
    Post count: 67

Jag laddade ner firmwire återställnings filerna till 4.2.1 och 4.3 men det funkade inte i iTunes. Det kom error felkod 3194 tror jag det va..

Sen testade jag med återställningsfilen till 4.3.1 då börja den återställa..
    Betyder det att enheten har firmwire 4.3.1 ?

Viewing 3 posts - 1 through 3 (of 3 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.