Hur ser man hur en iPhone är upplåst?

Front page Forums iPhone i Sverige Allt om iPhone Upplåsning och jailbreak Hur ser man hur en iPhone är upplåst?

Viewing 4 posts - 1 through 4 (of 4 total)
  • Author
    Member
    Post count: 2

Skall köpa en ny som är sagt funkar med Tele2. Vad jag vet finns inte iPhone med Tele2 än?? Men jag vill först veta om det är upplåst på korrekt sätt (skall gå att låsa upp via Telia?) eller om den är fixad på ett “olagligt” sätt.
    Går det att på något sätt kolla detta i iPhone operativet?

steffe
    Member
    Post count: 2452

Om den är svensksåld kan den än så länge inte vara upplåst av telia,detta görs först 1 år efter köpet.
    Första iPhone 3G som såldes i sverige kan låsas upp 12 Juli 2009.

nrx
    Member
    Post count: 2

@steffe 28992 wrote:

Om den är svensksåld kan den än så länge inte vara upplåst av telia,detta görs först 1 år efter köpet.
    Första iPhone 3G som såldes i sverige kan låsas upp 12 Juli 2009.

ok men den aktuella telefonen uppges vara svensksåld förra veckan och lagligt upplåst/såld att fungera med Tele2. Därför får jag inte ihop det :confused: Finns det något sätt att i själva telefonen se om den är “fulad”?

steffe
    Member
    Post count: 2452

Detta måste vara lögn.Däremot är det givetvis lagligt att låsa upp med fakesim eller yellowsnow.
    Om den är upplåst med nåt fakesim är det inte så säkert att den funkar särskilt bra,be att få prova med ditt simkort.
    Det finns antagligen en anledning till att telefonen är till salu,misstänker att det här fallet handlar om ett krånglande fakesim.

Viewing 4 posts - 1 through 4 (of 4 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.