Hur ser man om 3G verkligen är aktiverat?

Front page Forums iPhone i Sverige Allt om iPhone Hur ser man om 3G verkligen är aktiverat?

Viewing 10 posts - 1 through 10 (of 10 total)
  • Author
    Member
    Post count: 188

Hej!
    Jag har en iPhone med fejksim som jag har Tele2 till. Jag blev häromdagen lite konfundersam kring huruvida 3G verkligen var aktiverat på den eller ej. Om man kikar uppe i vänstra hörnet står det “3G” samt att det givetvis är aktiverat i inställningar.
    Men jag har också Boss Prefs installerat och om man kikar på inställningarna där står det N/A (Not Available) på 3G, trots att det även där är aktiverat, vilket gjorde mig lite undrande – är det aktiverat eller ej?!

Min fråga är nu som följer: Går det att kontrollera, t.ex. genom något hastighetstest eller något annat sätt om 3G verkligen är aktiverat eller inte? Eller är det så enkelt att om 3G-loggan syns uppe i vänstra hörnet så är 3G igång?

Jag har inte kört något med 3G då jag har WiFi både på jobbet och hemma.

Tacksam för all hjälp jag kan få i ärendet!
    Mvh

jolinjom
    Member
    Post count: 818

Det är så enkelt…

jolinjom
    Member

Det är så enkelt…

jolinjom
    Member

Det är så enkelt…

LuDii
    Member
    Post count: 360

Vad har du för fejk-simkort?

LuDii
    Member

LuDii
    Member

iPhoneinfo.se
    Member
    Post count: 1973

Haha, avaktivera det trådlösa och testa surfa på 3G så lär du se om det är aktiverat eller inte 😉

iPhoneinfo.se
    Member

Haha, avaktivera det trådlösa och testa surfa på 3G så lär du se om det är aktiverat eller inte 😉

iPhoneinfo.se
    Member

Viewing 10 posts - 1 through 10 (of 10 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.